הפגישה שתסייע בפתרון ה-בעיה ה-בוערת של ההיי-טק הישראלי?

אירוע השולחנות העגולים. מימין: השרה אורית פרקש הכהן, קרין מאיר רובינשטיין ו-דרור בין. צילום: גלעד ארצי

שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, פנתה אל רשות המסים לצורך מציאת תמריצים מיסויים לעידוד הגעת עולים חדשים ותושבי חו"ל לעסוק במקצועות ההיי-טק בישראל לתקופת זמן מוגבלת, על מנת להקל על בעיית כוח האדם בהיי-טק. עקב בפנייתה זו יזם האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) וקיים, רגע לפני ראש השנה, שולחן עגול לבחינת התכניות להגדלת ההון האנושי בהיי-טק הישראלי.

המפגש נערך בראשות השרה פרקש הכהן; מנהל רשות המסים, ערן יעקב; מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות ה-IATI, קרין מאיר רובינשטין; דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות; ובכירים מעולם ההיי-טק הישראלי ביניהם: גיגי לוי מ-NFX; אורן שגיא מסיסקו; יוסי מטיאס מגוגל; מיכל ברוורמן ממיקרוסופט; חן ביטן מסייברארק; ניר זוהר מוויקס; שחר בר אור מאינפינידט; מייקל אייזנברג מאלף ועוד.

במפגש העלו חברות האיגוד את האתגרים העומדים בפני החברות בעניין מחסור בכח אדם, הקיים במקצועות ההיי-טק השונים, במטרה לייצר תכנית לאומית מקיפה בנושא.

שרת המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: "אני מודה ליו"ר רשות המיסים, מנכ"ל רשות החדשנות, מנכ"לית IATI וכל בכירי התעשייה על הפגישה החשובה הזו בסוגיה הכל כך קריטית לכלכלת ישראל – המשבר בהון האנושי המתקיים בתעשיית ההיי טק כיום. אמשיך לפעול ולייצג את תעשיית ההיי-טק בישראל בממשלה מתוך מחויבות לענף זה, החשוב לכלכלת ישראל, כדי לרתום, בשיתוף פעולה עם התעשייה כולה, את ההזדמנויות והמצויינות שיש בו, לטיפול באתגרים הגדולים לטובת החברה והמשק".

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI: "האתגר המרכזי בימים אלה של תעשיית ההיי-טק בישראל הוא משבר ההון האנושי. המטרה שלנו היא לטפל במחסור הקיים בכוח אדם איכותי בקרב החברות, ולשמור על ההיי-טק כמנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית. היום יותר מתמיד זה ברור לכל הנוגעים בדבר – רק בשיתוף פעולה צמוד של ממשלה ותעשייה, תוכל הממשלה להניח על השולחן תכניות מתאימות לפתרון המשבר. כי אין מי שמכיר טוב יותר את התעשייה, מאשר התעשייה עצמה, ואנו באיגוד פה על מנת לתכלל את כל הקולות ולתמוך בכל תכנית שתקדם פתרון יעיל".

גיגי לוי, NFX: "המחסור בכוח האדם הוא סיכון אסטרטגי להיי-טק הישראלי. פתרון מוצלח שלו יסייע בשימור ההיי-טק הישראלי ואף בהאצת הגידול. נדרשת כעת עבודה צמודה של הממשלה עם חברות ההיי-טק, בכדי לוודא שאנחנו מעמידים פתרון פרקטי, מהיר ומהותי, שיכול לסייע בטווח הקצר והבינוני, כל זה מעבר ליוזמות לטווח הארוך, כמו קידום חינוך טכנולוגי ושילוב אוכלוסיות מגוונות לתחומי היי-טק".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו: "אתגר ההון האנושי בתעשייה ייפתר אך ורק בשילוב זרועות של המגזר העסקי והממשלה. הפער המרכזי כיום הוא תכנון כוח האדם; משלב מיפוי הביקושים והצרכים של התעשייה בהווה ובעתיד, יצירת מסלולי הכשרה מקצועיים רלוונטיים, התאמת ההיצע באמצעות הסבות מקצועיות, שינויים בתחום האקדמי והכשרות ייעודיות למקצועות ההיי-טק, כמו שאנחנו מפעילים בסיסקו ישראל כבר היום".

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונה

אירוע השולחנות העגולים. מימין: השרה אורית פרקש הכהן, קרין מאיר רובינשטיין ו-דרור בין. צילום: גלעד ארצי

אירוע השולחנות העגולים. מימין: השרה אורית פרקש הכהן, קרין מאיר רובינשטיין ו-דרור בין. צילום: גלעד ארצי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים