בפעם הראשונה: אזרח ערבי מונה לסגן נשיא באינטל ישראל

ריאד מסארואה מונה בנוסף לסגן נשיא בארגון הבינוי העולמי של החברה ● זאת, לאחר 24 שנות עבודה עד כה באינטל

רידא מסארואה, סגן נשיא בארגון הבינוי העולמי של אינטל - ובאינטל ישראל. צילום: דוברות החברה

אינטל עושה עוד צעד שמקדם מגוון: רידא מסארואה, שעומד בראש קבוצת הנדסת הבינוי של מפעלי החברה ברחבי העולם, מונה לסגן נשיא בארגון הבינוי העולמי שלה. עם קבלת דרגתו החדשה מסארואה מצטרף לשדרת הניהול הגבוהה של אינטל והופך לסגן נשיא הערבי הראשון באינטל ישראל. מינויו מתבצע כמובן על רקע מקצועי, אך הוא גם מביא לקידום של הגיוון התעסוקתי – תחום מאוד מדובר בשנים האחרונות בתעשיית ההיי-טק בכלל ובאינטל בפרט.

מסארואה הוא תושב טייבה בן 48 ובעל ניסיון רב באינטל: הוא החל את דרכו בחברה לפני 24 שנים, לאחר שסיים תואר בהנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון, ומאז צבר ותק וניסיון במגוון תפקידים בחברה.

התפקיד שבו מחזיק מסארואה הוא אחד המאתגרים ביותר באינטל, בפרט באחרונה, עם הכרזתו של פט גלסינגר, מנכ"ל החברה, על בנייתם של מפעלים חדשים במסגרת אסטרטגיית IDM 2.0 להרחבת פעילות הייצור שלה. בתפקידו מנצח מסארואה על צוות של כ-150 מהנדסים מאינטל ומעל 2,000 מהנדסים חיצוניים, ומנהל את הנדסת הבינוי של כל מפעלי השבבים של ענקית השבבים בעולם – ברמות הטכנולוגית והתשתיתית. מזה שנים שמסארואה מחלק את זמנו בין ישראל, צפון אמריקה, אירופה ואסיה.

בשנים האחרונות הצטרפו לצמרת הניהולית של אינטל העולמית מספר מכובד של ישראלים שמונו לסגני נשיא – מה שמעיד על מרכזיותה של אינטל ישראל בפעילויות של החברה ברמה הגלובלית. בפברואר האחרון מונו שישה ישראלים לסגני נשיא בחברה העולמית, ובהם אורי פרנק, שמונה לסגן נשיא תאגידי – וכחודש וחצי לאחר מכן פרש והצטרף לגוגל כסגן נשיא להנדסה ותכנון שבבי שרתים, כמו גם למנהל מרכז השבבים שהחברה מקימה בישראל. שלושה נוספים מאותם שישה בכירים ישראליים הם רן ברנסון, שמונה לסגן נשיא בקבוצת הפיתוח של מוצרי הליבה והקליינט של אינטל; אילן ברסלר -בקבוצת המחשוב האישי; ויהונדב משה – בקבוצת הנדסת ה-IP.

בגלל הקורונה: שיטות ניהול חדשנית של אתרי הבנייה באינטל

מסארואה סיפר שהשנה האחרונה הביאה עמה אתגרים והזדמנויות, ובכלל זה התמודדות עם משבר הקורונה, שהצריך גיבוש ויישום של שיטת ניהול חדשנית ושונה לגמרי של אתרי הבנייה שעליהם הוא אחראי.

לדבריו, ״הצוות הגדול של קבוצת הנדסת הבינוי של אינטל אמון על תכנון הבינוי וההסבה של מפעלי החברה ברחבי העולם, בהתאם לפורטפוליו שלה. האתגר הגדול ביותר בתפקידי הוא יישום האינטגרציה של הרבדים השונים התומכים בפעילות בניית המפעלים של אינטל, שמשלבת כלים הנדסיים וטכנולוגיה מתקדמים, לצד ניהול והנעה של עובדים שנמצאים ברחבי העולם. הקמת המפעלים של אינטל מהווה ליבת אסטרטגיית הצמיחה שלנו, ואנשינו תומכים בעשייה שתאפשר את ייצור הטכנולוגיות שלנו ואת הגדלת היקף ייצור השבבים העולמי". יש לציין ששוק השבבים לא עומד בביקוש בימים אלה ויש מחסור עולמי בהם, שאינטל צופה שהתעשייה תתגבר עליו רק ב-2023.

דן דורון, מנהל ארגון הבינוי העולמי באינטל – הישראלי אף הוא – אמר כי "הקידום שקיבל מסארואה מדגיש את ההכרה של אינטל במרכזיותו של ארגון הבינוי וההנדסה של החברה והוא חלק מיישום האסטרטגיה החדשה שלה. לאורך כל שנות פעילותו בחברה, הוא הוכיח יכולות, מסירות ומקצועיות בלתי מתפשרות, והוא ראוי במיוחד להצטרף לשדרת הניהול של אינטל העולמית, שמונה כמה סגני נשיא ישראלים נוספים, שקודמו לדרגות גבוהות וממלאים תפקידים בכירים בארגון הגלובלי. קידום זה מבטא את הערכה הגבוהה שיש לאינטל למסארואה ולקבוצת הנדסת הבינוי שהוא עומד בראשה".

מסארואה הוא לא הערבי אזרח ישראל הראשון שמונה לסגן נשיא בענקית טק. קדם לו ג'וני סרוג'י, יליד ואדי ניסנאס שבחיפה, שמונה ב-2015 לסגן נשיא בכיר לטכנולוגיות חומרה בגוגל העולמית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים