ליאורה בן אפרים פורשת משע"מ ומונתה למנמ"רית מכבי

בן אפרים עוזבת את תפקידה כמנהלת זרוע המחשוב של רשות המסים לאחר שלוש שנים בתפקיד ● היא תיכנס למשרתה החדשה בספטמבר הקרוב ותחליף את אופיר קדוש ● לדבריה, "מימשנו את מרבית היעדים של תוכנית המחשוב של רשות המסים"

ליאורה בן אפרים, המנהלת הפורשת של שע"מ והמנמ"רית הנכנסת של מכבי שירותי בריאות. צילום: מקס מורן

ליאורה בן אפרים, מנהלת שע"מ – זרוע המחשוב של רשות המסים, פורשת מתפקידה לטובת התפקיד הבא שלה: מנמ"רית מכבי שירותי בריאות – כך נודע לאנשים ומחשבים. בן אפרים תיכנס לתפקידה בספטמבר הקרוב ותחליף את אופיר קדוש, המנמ"ר הקודם, שעבר לנהל את מת"ף – זרוע המחשוב של הבנק הבינלאומי. מאז שקדוש עזב מכהן גיא רם כממלא מקומו. נציבות שירות המדינה פרסמה ועדה לאיתור מנהל לשע"מ במקומה של בן אפרים.

בן אפרים היא בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב ותואר שני במנהל עסקים – שניהם מאוניברסיטת תל אביב. יש לה ניסיון רב בתחומי המחשוב וה-IT במגזר הפיננסי: בין היתר, בן אפרים שימשה כמנמ"רית בנק אגוד, ובמסגרת תפקידה ניהלה את מערכות המידע של הבנק, כמו גם הייתה אחראית על פיתוח ותפעול מערכות ושירותי מחשוב שונים שלו. בכלל זה, היא הובילה את החלפת מערכות המחשוב בבנק עד להחלטה על מכירתו לבנק מזרחי-טפחות.

קודם לכן שימשה בן אפרים במשך כשנתיים כמנהלת המגזר הפיננסי ב-TCS ישראל, שהיא חלק מתאגיד טאטא ההודי, ובכלל זה ניהלה מטעם החברה את פרויקט החלפת מערכות המחשוב של בנק יהב. לפני כן היא ניהלה פרויקטים ומערכות טכנולוגיות ופיננסיות בבנק הפועלים.

במרץ השנה קיבלה בן אפרים את אות המנמ"ר המצטיין ב-IT Awards – טקס מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים. בנימוקים להענקת האות כתב יו"ר ועדת השופטים, פרופ' גדי אריאב, כי היא "התמודדה עם ניהול משבר ממושך (משבר הקורונה – י"ק) וקושי עצום, תוך עבודה ללא תקציב. ניהלה את העובדים ללא בונוסים, למול ציפייה לתת מעצמם את המקסימום. בנתה מנהיגות לשמה – ללא אמצעים. הובילה את המהפך התפיסתי בטכנולוגיות ובדיגיטל, שכלל מעבר תוך כדי תנועה מגוף גובה לגוף נותן מענקים".

"יש במגזר הבריאות אתגרים רבים"

בן אפרים אמרה כי "מגזר ותחום הבריאות תמיד עניינו אותי, במיוחד אחרי תקופת הקורונה. יש שם אתגרים רבים, ואני נכנסת לתפקידי בהתרגשות רבה ומתוך רצון לתרום מניסיוני הרב".

היא סיכמה את שלוש השנים שלה בשע"מ באומרה ש-"זו הייתה תקופה שבה הובלנו, יחד עם הנהלת רשות המסים והמנהלים והעובדים בזרוע המחשוב, שורה של פרויקטים שהביאו לקפיצת מדרגה ברמת השירות והעבודה ברשות. הקורונה הייתה גורם שהאיץ מאוד את כל תהליכי הדיגיטציה. זו הייתה תקופה שבה עמדנו בעין הסערה, היינו צריכים להקים מערכות חדשות שיתמכו במענקים שניתנו לציבור ובשירות אונליין לאזרחים".

לדבריה, במבט לאחור, הנהלות רשות המסים ושע"מ עמדו בכל האתגרים שהוצבו בפניהם – בעיקר בזכות המנהלים והעובדים. "נכון שבתחילת הדרך היו תקלות, שנבעו בין היתר מהמהירות שבה העמדנו לרשות הציבור את המענקים ומהעומסים החריגים, אבל יש לזכור שעלינו בין לילה מ-3,000 כניסות לאתר ל-100 אלף", אמרה. "מהרגע הראשון הייתה לכולם בשע"מ וברשות המסים תחושה של אחריות, ומודעות לצורך הלאומי בעשייה שלהם – והם התגייסו לתפקיד מעל ומעבר למצופה, כולל עובדים ועובדות שגם לאחר שבמשך כל היום הם תפקדו, הם השיבו לפניות באמצע הלילה. זה לא מובן מאליו, בייחוד כשמדובר בעובדי מדינה, שלא מתוגמלים באופן שדומה למגזר הפרטי, ועל כך יש להביע הערכה רבה להם".

בן אפרים ציינה שלאורך תקופת כהונתה היא קיבלה גיבוי מלא ממנהל רשות המסים, ערן יעקב. "בתחילת הקדנציה שלי, יעקב, יחד עם הנהלת הרשות, הגדירו תוכנית אסטרטגית רב שנתית שכוללת יעדים ומשימות שקשורות למחשוב ודיגיטל, ואני חייבת לציין בסיפוק שמימשנו את מרבית היעדים", אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים