בא לבקר במאורת הנמר: רונן סרוסי, ננו סונו

17/03/2021 11:56
רונן סרוסי, מנכ"ל החברה הישראלית ננו סונו. צילום: פלי הנמר

באחרונה הגיע לבקר אותי במאורה רונן סרוסי, מנכ"ל החברה הישראלית ננו סונו (Nanosono), העוסקת במלחמה באיום הבריאותי הגדול ביותר בזמננו, ולא לא מדובר כפי שניתן לחשוב דווקא על הקורונה (שבהחלט עלתה בשיחתו גם היא), אלא על התפשטות חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה.

סרוסי סיפר לי כי מדובר באתגר גלובלי משמעותי, המוגדר על ידי ארגון בריאות העולמי (WHO) כאחד משלושת האיומים הבריאותיים הגדולים ביותר כיום.

לדבריו, תחזיות ארגון הבריאות העולמי היא שבשנת 2050 מספר המתים כתוצאה מזיהומים נרכשים בבתי החולים צפוי לעמוד על כ-10 מיליון אנשים. סרוסי סיפר על כך שחברת ננו סונו הישראלית, אותה הוא מוביל, פיתחה פטנט ייחודי המצליח למנוע זיהומים באופן נרחב, ומבטיח להגן על הצוותים הרפואיים והמטופלים בבתי החולים.

הפטנט הייחודי מבוסס על ננו טכנולוגיה מתקדמת, המייצרת חשמל אלקטרו סטטי קבוע, שמשמיד אופן מיידי ממברנות של חיידקים שבאים עימו במגע. הטכנולוגיה החדשנית של החברה הוכחה כמחסלת 12 מיליון חיידקים תוך מספר דקות ספורות.

מוצרים להגנה מקיפה: מדים, צבע לקירות ומסיכות אנטי בקטריאליות

עוד למדתי כי במסגרת טכנולוגיה זו פיתחה החברה מוצרים שונים במטרה לספק הגנה מקיפה מפני הדבקויות בזיהומים. בין המוצרים מדים, תחבושות, חלוקי מגן ואף צבע ייחודי לקירות, שמצליח לחסל חיידקים ומזהמים ואף הוכח כיעיל נגד וירוס הקורונה.

על פי סרוסי, התחלואה בבית החולים נאמדת בין היתר בהוצאות כלכליות גבוהות של מערכת הבריאות שנאלצת להשקיע מדי שנה מאות מיליוני שקלים בניתוחים, ימי אשפוז ארוכים, שעות עבודה נוספות ועוד דוגמאות נוספות שמוכיחות את הצורך בפתרון רחב יותר. הטכנולוגיה הייחודית הזו יוצרת מעגלי הגנה רחבים יותר ומבטיחה לחולל מהפך במערכת הבריאות.

סרוסי עדכן אותי שלאחרונה בישרה ננו סונו גם על השקת מסיכות הגנה אנטי בקטריאליות, המבוססות על הטכנולוגיה המתקדמת. המסיכות, המיוצרות במרכז הפיתוח של החברה ביקנעם, הן מבד נושם המותאם לעור הפנים, פועלות על ידי טכנולוגיה ייחודית שמגינה בנוסף מפני חלקיקים הנישאים באוויר. המסיכה מאושרת על ידי משרד הבריאות וכיום נמצאת בשימוש צוותים רפואיים בבתי החולים בישראל.

למעשה, ברגע שאדם חובש מסכה רגילה, הוא לא מודע לכמות החיידקים שמצטברים עליה כאשר אותם החיידקים למעשה מזהמים אותו שוב ושוב. לכן, החברה שמה לנגד עיניה לענות על הצורך ההכרחי בהגנה מיידית ויעילה, בייחוד בזמן הקורונה.

"בימים אלו אנחנו משיקים מסכה ייחודית שהוכחה כמחסלת 99.999% מהחיידקים על ידי מעבדות בארצות הברית מאושרות FDA".

"מסיכה ייחודית זו", סיפר סרוסי, "למעשה בולמת מעבר של הווירוס או החיידק, ובכך מונעת זיהום שנמשך מבן אדם אחד לאחר. על מנת לבדוק כיצד ניתן למנוע מעבר כזה, נבדקו חלקיקים שהוזרמו דרך המסכה בשטף גבוה, כאשר בצד השני נבחנה פעולת הקליטה של החלקיקים. התוצאות שהתקבלו מוכיחות כי רמת הסינון מגינה סטטיסטית מזרימה של מספר מזהמים מחוץ למסכה".

המנכ"ל של ננו סונו הציג את ייחודה ויעילותה של המסכה ואמר: "אחד הגורמים החשובים במסיכה מסוג זה הוא הפילטר ויכולות הסינון הקיימות בו. החיידק שנתקע בחלקה החיצוני של המסכה מחוסל באופן מיידי, כאשר החלק העליון תפקידו לחסל מזהמים בזכות התכונות האנטי בקטריליות הגבוהות הקיימות בו. למעשה, בזכות החומר, נוצרת תופעה מעניינת שגורמת לפירוק הדופן על ידי פירוק הלחות הטבעית לרדיקלים טבעיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים