באו לבקר במאורת הנמר: מיי ברוקס-קמפלר ואורן ברט, הלנה
השבוע הגיעו לבקר במאורת הנמר מיי (מיטל) ברוקס-קמפלר ואורן ברט מהלנה (Helena) – חברה שמתמחה בבנייה ובהובלה של קמפיינים להגברת מודעות אבטחת מידע.
ברוקס-קמפלר היא מייסדת החברה, מרצה בכירה לאבטחת מידע, מחברת הספר בטוחים אונליין – המדריך המלא להגנה עצמית ברשת ומייסדת קהילת Think Safe Cyber בפייסבוק, שחגגה באחרונה 10,000 חברים. ברט הוא מומחה אבטחת מידע עם מעל 25 שנות ניסיון. בין שאר עיסוקיו, הוא שימש כיועץ בכיר בפרויקטים אסטרטגיים בארץ ובעולם, כיהן כראש מינהל הסייבר בתעש עד 2018 והיה מנהל אבטחת מידע בשלל ארגונים.
במהלך הביקור שוחחנו על החברה ועל פעילותם.
מה עושה הלנה?
ברוקס-קמפלר וברט: "חברת הלנה מתמחה בבנייה ובהובלה של קמפיינים להגברת מודעות לאבטחת מידע בארגונים. החברה מתמקדת ביצירת תכני אבטחת מידע לרמות שונות, תוך שימוש במתודולוגיות פדגוגיות ומשחקיות. היא מציעה שלל פתרונות להגברת מודעות לאבטחת מידע: הדרכות כלליות ומותאמות, בניית קורסים ייעודיים, הפקת סרטוני מודעות קצרים, הפקת לומדות, משחקוני סייבר, הפקת שבוע סייבר והשנה הפקנו משחק חדר בריחה וירטואלי לנושאי סייבר, בכיכובו של צחי הלוי".
במה זה שונה מפתרונות אחרים המוצעים כיום?
"בהיותנו חברה שכוללת אנשי סייבר ותיקים לצד מומחי תוכן, מפתחי הדרכה, משחקולוגים ומעצבים, אנחנו משלבים את הטוב מכל העולמות. אנחנו מבינים את הצורך המקצועי ופועלים להביאו בצורה חדשנית ומעניינת, שתביא לרתימת העובדים לשמירה על אבטחת המידע בארגון, כמו גם בחיים האישיים שלהם.
אחד הדברים שחשובים לנו הוא ההתאמה ללקוח, מה המאפיינים שלו, מה האיומים הספציפיים שמהם הארגון חושש, אילו פעילויות קודמות נעשו בו בהיבטי מודעות אבטחת מידע וכיו"ב. המידע הזה מאפשר לנו לייצר תוכנית שנתית או רב שנתית, שכוללת מדדים ברורים שמאפשרים לנו לבחון את אפקטיביות הלימוד לאורך זמן ולהתאים אותו למציאות המשתנה בעולם הסייבר, כמו גם לסביבת הלקוח".
איך אנשי סייבר ותיקים מגיעים לעסוק דווקא בנושא המודעות לאבטחת המידע?
ברוקס-קמפלר: "אצלי, הנושא הזה התחיל לבעור בתקופתי כמנהלת אבטחת מידע. ידעתי שהגורם האנושי הוא נקודת מפתח בהגנה על הארגון, אולם כשחיפשתי פתרונות לנושא גיליתי שעליי לעבוד עם כמה ספקים, כאשר כל אחד מהם נותן לי פתרון חלקי במתודולוגיה שונה. אז נבט במוחי הרעיון להקים חברה שתתמחה בעולמות של הגורם האנושי. העיסוק בנושא בשנים האחרונות וניהול קהילת Think Safe Cyber חידדו עבורי את המשמעות של הנושא".
ברט: "גם אני, כמנהל אבטחת מידע, נתקלתי בבעיה הזו – מה שגרם למצב שהרבה מהתכנים שהשתמשתי בהם היו ביצירה עצמית, וזה דבר שדרש השקעה ניכרת ביצירת ובהפקת התכנים. בנוסף לעבודתי אני מעביר מזה כמה שנים הדרכות לגילאי ה-50+ בנושאי מודעות אבטחת מידע, ורואה עד כמה הבעיה הזו נרחבת. ברוקס-קמפלר ואני מכירים שנים רבות – אני נוהג לומר ש-'המצאתי אותה' – וכשעלתה ההזדמנות להצטרף לפעילות של הלנה ולשלב בין הידע המקצועי שלי לחזון הכולל של החברה – לא היססתי".
אבטחת מידע נתפס כנושא טכני ומשעמם. איך אתם מצליחים לעורר עניין בו?
ברוקס-קמפלר: "בשלב מוקדם בבניית החברה הבנתי שעם כל הכבוד לידע המקצועי, נדרש פה פיצוח הן פדגוגי והן יצירתי. זו הסיבה שאנחנו עובדים עם מומחי יצירת תוכן ומשחקולוגים, שמסייעים לנו בפיצוח הזה. העובדה שהן ברט והן אני מדריכים ותיקים הן לקהלים מקצועיים והן לקהלים שאינם מקצועיים עוזרת לנו בחידוד המסרים".
ברט: "אחד הדברים שחשוב לנו לתת לאנשים הוא את ה-'מה יוצא לי מזה' – מה הם מקבלים ואיך המידע שהם קיבלו בעבודה יכול לעזור להם להגן לא רק על הארגון, אלא גם על עצמם ועל היקרים להם ברשת".
בנוסף להלנה, שניכם מעורבים בפעילות קהילתית – אם זה בהרצאות ואם זה בניהול קהילת Think Safe Cyber. מה עומד מאחורי זה?
ברט: "עבורי, העבודה עם הגיל השלישי התחילה כמיזם אישי, בעקבות פניות של חברים ששאלו שאלות. יש הרבה מיזמים שפונים לילדים, נוער והורים, אבל מה עם ההורים של ההורים שלנו? זה המקום שבו אני פועל. זה מתחבר יפה לפעילות של ברוקס-קמפלר בקהילה, וזה לא בכדי שהצטרפתי לקהילה כמנהל".
ברוקס-קמפלר: "הקהילה נולדה בעקבות הרצאות שהעברתי ופניות שקיבלתי לגבי פגיעות ברשת. כאדם בודד שמעביר הרצאות, יש גבול לכמה אנשים אני יכולה להגיע, אבל בקהילה, המספרים האלה אחרים לגמרי ואנחנו מצליחים לייצר מעגלי השפעה נרחבים. בשנה שחלפה מאז ההקמה הצטרפו אלינו יותר מ-10,000 חברים. אנחנו מעלים שם טיפים ואזהרות, אנחנו מקיימים שידור לייב שבועי עם מומחים שונים ובאחרונה, בחודש הבטיחות ברשת, ריכזנו עשרות מתנדבים להעברת הרצאות בבתי ספר.
החיבור שלנו לשטח באמצעות ההדרכות שלנו ובאמצעות הפעילות בקהילה מאפשר לנו להיות עם אצבע על הדופק ולייצר תכנים שיענו בדיוק על הנקודות שכואבות – הן בקהילה שאותה אנחנו מנהלים בהתנדבות והן בתכנים שאותם אנחנו מייצרים בהלנה".
תגובות
(0)