מפגש של יזמים מישראל – ומכל הידידות החדשות שלה

חלק ממשתתפי המפגש הבוקר (ה'). צילום מסך: יניב הלפרין

דיילי ציפי התרגשה להשתתף הבוקר (ה') במפגש של יזמים מישראל ומחמש המדינות שעשינו אתן שלום באחרונה – מרוקו, סודן, בהוטן, בחריין וכמובן, איחוד האמירויות הערביות. על שותפויות בין יזמים מישראל ומדובאי (טוב, מאיחוד האמירויות…) כבר שמענו, אבל לדיילי ציפי לא זכור אירוע שבו יזמים מהארץ ומכל הידידות החדשות שלנו כולם תחת קורת גג אחת. או, יותר נכון, בזום אחד. בכל זאת, קורונה.

את האירוע אירחה קהילת היזמות הפתח תקוואית The Nest – שזה היה, בעצם, המפגש הדו חודשי של פורום החדשנות שלה. חן זוהר הקים את הקהילה לפני חמש שנים ומנהל אותה. מספר המשתתפים אמנם היה 20, אבל באקו-סיסטם של The Nest יש 3,500 חברים ו-20 מיזמים. נציגי אילו חברות השתתפו במפגש? זה המקום לניים דרופינג: אורקל, קיידנס, איירובוטיקס, סרוויס נאו, אינטל, יבמ, טרונובייט, סייברארק, אינטואיט ועוד. הייתה שם גם נציגות של חברה גדולה מתחום אחר, לא היי-טק – שטראוס.

חן זוהר, המקים והמנהל של The Nest. צילום: פלי הנמר

חן זוהר, המקים והמנהל של The Nest. צילום: פלי הנמר

כמו במפגשים האחרים של הפורום, מנהלי שני מיזמים הציגו הבוקר בפני המשתתפים את מרכולתם. ראשון היה גלן הווארד מאלגודריבן, שפועלת באיחוד האמירויות. הווארד הציג את המוצר של החברה, שנותן לחברות ואתרי אינטרנט שמוכרים רכבים מענה איך לתמחר אותם נכון. מדובר באפליקציה שסורקת את לוחית הרישוי של הרכב, מתממשקת למערכות מידע רלוונטיות ומעדכנת את המשתמש מהו מחירו. המוצר של החברה כבר מותקן בתשע מדינות, כולל בקרב ענקיות רכב כמו טסלה ואאודי. באלגודריבן מדווחים שדווקא בתקופת הקורונה יש עלייה בביקוש למוצר שלהם. זה מעניין, בהתחשב בעובדה שרבים מאתנו מבלים את התקופה הזאת בעיקר בבית.

טכנולוגיה ישראלית ברצועת עזה

המיזם השני שהוצג בפגישה הוא של הסטארט-אפ ווטרגן – מוצר שמייצר מים מאוויר. כן, קראתם נכון.מיכאל רוטמן, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה, הדגים את מגוון הפתרונות למים לשתייה שהיא מספקת, עם מים באיכות טובה, ללא צורך בשינוע וללא צורך להשתמש בפלסטיקים שבהם ממלאות חברות המים המינרליים את המשקה המרווה. כך שבעצם, ווטרגן מסייעת גם להגנת הסיבה ולאיכותה.

המוצר נותן מענה למדינות, לעיריות, למצבי חירום וגם למכוניות חשמליות. הוא נוכח ב-80 מדינות וא-פרופו שלום ושיתוף פעולה אזורי (או לא), גם ברצועת עזה. נכון, במדינת החמאס.

The Nest היא קהילה שמטרת הפעילות שלה היא לתת מעטפת ליזמים ולעזור להם בכל שלבי המיזם. היא מציעה מגוון פעילויות – הרצאות, סדנאות מקצועיות, ערבי משקיעים, שיתופי פעולה עם 20 חברות היי-טק שפועלות בפתח תקווה, עזרה בחיבורים עסקיים ועוד. בכל שנה היא מקיימת אירוע במסגרת שבוע היזמות העולמי, שבו היא מארחת חברה מצליחה אחרת, שעוסקת בהיי-טק או שהיא לפחות מאוד טכנולוגית. על החברות האלה נמנות מובילאיי, סודה סטרים ו-Space IL.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עסאף בדר

    חן מיזם מצוין ישר כח ובהצלחה בהמשך בעוד מזמים חדשים

אירועים קרובים