תחרות הרובוטיקה הגדולה של פירסט ישראל: הצצה לדור העתיד בטכנולוגיה

500 תלמידים מ-50 בתי ספר השתתפו בתחרות שערכה FIRST ישראל בשיתוף מרכז היזמות והרובוטיקה היישומית ירוק

מימין: אלי ברק, שותף מייסד, ירוק, ואביהו בן נון, מייסד ויו"ר, FIRST ישראל. צילום: יח"צ

אולם בית ספר בעמק חפר הפך לפני זמן מה לזירת רובוטים עמוסת משתתפים, במסגרת התחרות האזורית של ליגת FLL (ר"ת FIRST LEGO League) מארגון פירסט ישראל, בשיתוף עם מרכז היזמות והרובוטיקה היישומית ירוק.

מאות תלמידי כיתות ד'-ט', לבושים בצבעי קבוצתם, לוו במנטורים מנוסים, מלב ליבה של תעשיית ההיי-טק הישראלית, וברובוטים שבנו בעצמם. ניצחון בתחרות זו, מהווה שלב נוסף בדרך לאליפות ישראל ברובוטיקה. המנצחים באליפות ישראל אף יזכו לייצג את המדינה בתחרות העולמית, שנערכת כל שנה בטקסס, ארצות הברית, ובתחרויות נוספות ברחבי העולם.

"גיל הנעורים הוא הגיל הנכון ביותר לדעתי לחשוף לטכנולוגיה", אמר יאן ביאליס, איש היי-טק ותיק שמתנדב מזה שנים ב-FIRST ישראל, ושפט בתחרות. "העניין האמיתי שהם מגלים בתחום, מסייע לשלב אותם, לתוך התחומים הללו בעתיד, באופן טבעי", אמר. עוד סיפר בגאווה כי "יש כאן היום ילדים מבתי ספר יהודים, ערבים, ותלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ו- 40% מתוכם הן בנות. לכולם יש כאן מקום, תחושת שייכות ועשייה".

המתחרים הצעירים לא מקבלים ניקוד רק על הביצוע של הרובוטים אותם בנו בזירה, אלא גם על ערכים, שלדעת רבים לא לומדים היום בבתי הספר, והם אלה שיעזרו לאותם ילדים כשיגיעו לעולם העבודה האמיתי, כמו עבודה כחלק מצוות, שיתוף פעולה, חדשנות, עבודה בצורה יעילה ועזרה לזולת. 

שתי הקבוצות שזכו בתחרות הן: 165 Blue Sharks ו-1200 Robotrix מבתי הספר איש שלום ועתיד שבכפר יונה.

באירוע נכח אביהו בן נון, מפקד חיל האוויר לשעבר, אשר הקים את פירסט ישראל, ומכהן כיושב ראש הארגון, שסיפר:" הילדים הפגינו היום יכולות נפלאות, ותמיד מרגש לראות כיצד המפגש בין אנשי ההיי-טק הוותיקים והילדים, מצליח לייצר את ההתלהבות מהתחום הטכנולוגי עבור שני הצדדים. זוהי רק ההתחלה, ואני מאחל לכולנו עונה מוצלחת ומהנה", סיכם.

אלי ברק, שותף מייסד של מרכז ירוק סיפר: "בכל שנה הרמה של התלמידים בישראל עולה, והיכולת שלהם ליצור ולפתח פתרונות בצורה כל כך יצירתית, מפתיעה אותנו כל פעם מחדש. לא סתם ישראל נמצאת במקום כל כך טוב ביחס למדינות אחרות. בסופו של דבר, אנחנו מגדלים כאן את הדור הבא של היזמים, של המנהלים, ושל האנשים שיובילו את תחום הרובוטיקה והטכנולוגיה בישראל. הם מקבלים הכוונה מאנשים בכירים בתעשייה, שרואים בחינוך של אותם צעירים ערך עליון, ודרך הרובוטיקה הם לומדים על העולם הזה, והופכים לחלק ממנו כבר מגיל צעיר".

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות

מימין: אלי ברק, שותף מייסד, ירוק, ואביהו בן נון, מייסד ויו"ר, פירסט ישראל. צילום: יח"צ

מימין: אלי ברק, שותף מייסד, ירוק, ואביהו בן נון, מייסד ויו"ר, פירסט ישראל. צילום: יח"צ

מעודדים את חברי הקבוצה בתחרות הרובוטיקה. צילום: יח"צ

מעודדים את חברי הקבוצה בתחרות הרובוטיקה. צילום: יח"צ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים