ביקור השרה: גילה גמליאל מבקרת ב-3Base מקבוצת טלדור, המעסיקה נשים חרדיות

גילה גמליאל, השרה לשווין חברתי, הגיעה להכיר ולשוחח עם העובדות החרדיות של חברת ההיי-טק 3Base בבני ברק, חברה בת של קבוצת טלדור. החברה הוקמה לפני 12 שנים, מתוך חזון ציוני וחברתי לשלב נשים חרדיות ומוכשרות ביותר בעולם הטכנולוגי הישראלי.

במהלך הביקור התוודעה השרה לקושי של הנשים החרדיות להשתלב בענף: "המכשול הגדול ביותר שלנו היום הוא להצליח לשלב נשים חרדיות במשרות ג'וניור. הגיוס שלנו ממוקד ביותר, ובמהלכו אנו בוחרות את המוכשרות ביותר. עם זאת, ארגונים רבים לא פתוחים כלל לקלוט עובדות ללא ניסיון". סיפרה לשרה מירלי רוטשטיין, מנכ"לית שותפה של 3Base. גמליאל הבטיחה להציף את הנושא בפני חברי הכנסת.

בביקור, סיפרו מנכ"ליות החברה, נועה קלוט ומירלי רוטשטיין, לשרה, כי למרות הרמה הגבוהה של העובדות החרדיות, אשר 70%% מהן בוחרות להמשיך בלימודים גבוהים ו-30% מתוכן לומדות תוכנה, הן מהוות בשוק בסך הכל פחות מחצי אחוז מכלל המועסקים בהיי-טק.

גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי (במרכז), עם נועה קלוט (מימין) ומירלי רוטשטיין (משמאל) – מנכ"ליות 3Base. צילום: איציק בן דוסה

העובדות מצדן ציינו, כי בענף שבו התחלופה כל כך גבוהה, הן בוחרות להישאר בחברה שנים רבות ובכך מספקות ללקוחות החברה ערך מוסף עצום של יציבות. "בקרב לקוחותינו קיימת תחלופה גבוהה של עובדים, אולם העובדות שלנו נאמנות לחברה, מלוות את הלקוח במשך שנים ארוכות וכך גם שומרות על הידע", סיפרה מלכי פלדמן, מנהלת הטכנולוגיות, שעובדת בחברה כבר 12 שנים.

"העובדות ב-3Base  מתכנתות ברמה הגבוהה ביותר", ציין נתן פרידחי, סמנכ"ל קבוצת מערכות בטלדור. בנוסף, "אנחנו מובילים יחד איתן את אחד מהפרויקטים המרתקים באחת מקופות החולים הגדולות, בשימוש הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ואנו מקווים להמשיך ולצמוח בשנים הקרובות".

השרה גמליאל אמרה בצאתה מהביקור: "פגשתי את העובדות הנפלאות של 3Base, שהן חלק מהמהפכה המדהימה של עולם ההיי-טק בחברה החרדית. הנשים החרדיות לוקחות חלק פעיל בהצלחה האדירה של תעשיית ההיי-טק הישראלי, וכל זה קורה בתוך בני ברק, באווירה חרדית ועם פרנסה מכובדת. עם כניסתי למשרד לשוויון חברתי התנענו כמה פרויקטים בתחום האוריינות הדיגיטלית בעשרות מיליוני שקלים עבור החברה החרדית, ואני שמחה לראות את השילוב המופלא של נשים חרדיות, הפועלות ומשפיעות בעולמות ההיי-טק, הטכנולוגיה והדיגיטל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים