הזכייה העולמית של יוטיליג'נט הישראלית
הסטארט-אפ הישראלי יוטיליג'נט – שפיתח טכנולוגיה המנטרת אופן שימוש וצריכה של לקוחות, ושולחת את המידע בזמן אמת לספקים ויצרנים – זכה במקום השלישי בתחרות החדשנות של ועידת האינטרנט העולמית WIC, שנערכה בסין. הוועידה היא הגדולה בתחום האינטרנט בסין, ומטרתה חיזוק הקשרים ההדדיים בין חברות סיניות ובינלאומיות בכל הקשור לאימוץ טכנולוגיות מתקדמות. בשלבי המיון המוקדמים התחרו 50 סטארט-אפים ישראלים על ההתמודדות בתחרות.
החברה גייסה עד כה 1.5 מיליון דולר מקרן קורנרסטון ונצ'ר פרטנרס ומרשות החדשנות, ונבחרה לאחרונה להשתתף בתכנית ה-Foundry של SAP.io – זרוע ההשקעות של חברת סאפ. ההון ישמש להמשך פיתוח הטכנולוגיה, הרחבת הפתרון לתמיכה במגוון רחב יותר של ורטיקלים ומוצרים, וביצוע התקנות נוספות בארה"ב, אסיה ואירופה.
יוטיליג'נט מאפשרת ליצרני מכשירי חשמל, כמו למשל יצרני מכונות קפה, לקבל החלטות עסקיות, שיווקיות ותפעוליות וזאת על בסיס רכיב המבוסס על בינה מלאכותית, שאוסף ומנתח את המידע בזמן אמת מנתוני השימוש במכשירי קצה של הלקוחות. הטכנולוגיה מזהה את החתימה המיוחדת של כל פעולה במכשיר, מאפשרת לנותני השירות והיצרנים לדעת איזה מוצר נצרך בכל רגע נתון, באיזו מידה ובאיזה אופן; לנתח את דפוסי השימוש של הלקוח; ולהבין מתי הגיע הזמן לחדש את המלאי, לבצע פעולת תחזוקה או לתקן את המכשיר ועוד.
הפתרון מתבצע בדרך של "פלאג אנד פליי", שאינה דורשת התערבות כלשהי במכשיר הנמדד, ומתאימה כמעט לכל מכשיר המחובר למערכת החשמל. בשלב הראשוני החברה מתמקדת בתחום המזון והמשקאות, וביצעה התקנות במספר חברות בהן בן אנד ג'ריס, מי עדן, נסטלה, טמפו, קוקה-קולה ישראל ועוד.
צוות השיפוט ציין בחוות הדעת את התחכום בפיתוח של יוטיליג'נט, שיכול לתת מענה טכנולוגי לירידה ברווחיות של חברות הפועלות בתחום זה, ומעניק להן כלי למתן ערך מוסף משמעותי ללקוחותיהן.
לדברי אביחי בליצקי, מנכ"ל יוטיליג'נט, הזכיה בתחרות מעניקה חשיפה רבה בפני חברות טכנולוגיה בסין ובשאר אזורי העולם והיא אות של כבוד לתעשיית ההיי-טק הישראלית.
יוטיליג'נט הוקמה על ידי בליצקי, ואדים חשנסקי ואביב לוין, ופועלת ממתחם SouthUp בקיבוץ נירעם שבעוטף עזה.
דיילי ציפי התרשמה, רשמה וחזרה עם תמונה
תגובות
(0)