הממשלה תפתח בקרוב בפרויקט "סיסמה לכל תלמיד", שנועד לצמצם את הפער הדיגיטלי בפריפריה

במסגרת הפרויקט של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, ימוחשבו כיתות ב-11 יישובים, בעלות כוללת של כארבעה מיליון שקלים ● כ-13 אלף תלמידים צפויים ליהנות מהפרויקט, שכמחציתו תמומן על ידי עמותת מתן ● החשב הכללי נתן לממשלה אישור מיוחד לפטור ממכרז על מנת להתקשר עם העמותה

המשרד לפיתוח הנגב והגליל, שבראשו עומד השר סילבן שלום, יחל בקרוב בביצוע פרויקט "סיסמה לכל תלמיד" ב-11 ישובים בנגב ובגליל, ממנו ייהנו כ-13 אלף תלמידים. זאת, במסגרת תוכנית כוללת שגובשה במשרד למיחשוב מאות בתי ספר בפריפריה, כחלק מהמאבק בפער הדיגיטלי. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכארבעה מיליון שקלים, כאשר מחצית מהסכום יגויס על ידי עמותת מתן, השותפה למיזם.

פרויקט סיסמה לכל ילד נוסד על ידי האחים סמי ויולי עופר, החברה לישראל ועמותת מתן. מטרתו היא למחשב את מערכת החינוך בפריפריה ולקדם תהליכי הוראה מתקדמים על ידי הקמת כיתות חכמות, יצירת פורטלים שישמשו את בתי הספר, והפיכת תוכנת הדואר האלקטרוני אאוטלוק (Outlook) לאמצעי תקשורת מרכזי במערכת החינוך. ההחלטה על הפרויקט התקבלה בסוף דצמבר 2009, אולם רק בתחילת השבוע אישר החשב הכללי של האוצר למשרד לפיתוח הנגב והגליל להתקשר עם מתן ללא מכרז, בגלל אופיו המיוחד של הפרויקט ובגלל העובדה שהעמותה כבר מבצעת אותו בכל הארץ.

בפגישה שנערכה לא מכבר בהשתתפות אורנה הוזמן, מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל; אריאל כהאן, היועץ המשפטי של המשרד; והחשב יוסי שטראוס, נקבע, כי המשרד יתמקד בצמצום הפערים הטכנולוגיים והדיגיטליים בין ישובי הנגב והגליל וישובי מרכז הארץ. השלב הראשון הוא הקמת מאות כיתות חכמות בבתי ספר ברחבי הנגב והגליל, על פי קריטריונים של משרד החינוך, השותף למיזם זה. בנוסף, המשרד לפיתוח הנגב והגליל מקדם בימים אלו עם משרד המדע תוכנית להקמת מרכזי מדע וטכנולוגיה, שיספקו מסגרת לימודית לאלפי ילדים ובני נוער ביישובי הגליל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים