השר, ראש העירייה ונשיא חברת ההיי-טק לבשו לבן

בכניסה לחדרים הנקיים: מימין - ד״ר עמי אפלבום, נשיא TLA-Tencor; שר הכלכלה, אלי כהן; וראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה. צילום: מקס קפטור

איך מצליחים להלביש שר כלכלה, ראש עירייה ומנכ״ל חברת היי-טק ב-״חליפות ארנב״ לבנות? דיילי ציפי גילתה שזה מאוד פשוט: מביאים את כולם לסיור ב-"חדרים הנקיים" של חברת השבבים KLA-Tencor ישראל.

המהנדסים העובדים בחדרים אלה, שנמצאים במרכז הפיתוח של KLA-Tencor ישראל במגדל העמק, רגילים למשלחות מכל העולם שמגיעות לבחון מקרוב את המקום, אבל גם הם הופתעו מהעומס בכניסה במהלך ביקור משלחת רבת משתתפים שנערך שם שלשום (ב'). הביקור כלל את נציגי משרד הכלכלה והתעשייה, בראשותו של השר, אלי כהן, ואת נציגי עיריית מגדל העמק, בראשותו של ראש העירייה, אלי ברדה.

את ההדגמה כיצד ללבוש את החליפות הסטריליות המיוחדות, שמכונות ״חליפות ארנב״, אותן חייבים ללבוש לפני כניסה לחדרים הנקיים, ביצע המארח, ד״ר עמי אפלבום, נשיא KLA-Tencor ישראל – והצוות ביצע את המשימה למופת.

במהלך הסיור, בין הרובוטים ומכונות הענק, שמעו המבקרים על החברה, שהתרחבה ממרכז מו״פ לחברה גדולה שעוסקת בייצור ותורמת ליצוא של ישראל בהיקפים של מיליארדי שקלים בשנה. ״אנחנו מספקים מעל 500 מקומות עבודה בהייטק בגליל״, אמר ד״ר אפלבום לאורחים והציע לשר להרחיב את המודל לכלל כלכלת ישראל ולגליל בפרט. ״הייצור והיצוא שלנו מהגליל מתחרה ומנצח טכנולוגיות שיצאו מעמק הסיליקון, דרום קוריאה, יפן ואירופה, ובייצור בסין, בהן פועלות החברות הגדולות והמובילות בעולם. בכל מכשיר טלפון נייד, מחשב ו-iPad יש רכיבים שבשלב זה או אחר בתהליך הייצור שלהם עברו על המכונות כאן, בגליל".

בסיום הביקור אמר השר כהן לעובדים, כי ״היה מרשים לראות חברה שעוסקת לא רק במחקר ובפיתוח אלא גם בייצור ובייצוא, שמסייעת להזניק קדימה את כלכלת ישראל. מעבר לכך, שמחתי לגלות כאן, ציונות אמיתית, בלי מירכאות, שהביאה אתכם לבחור דווקא בגליל".

ברדה ציין את הפיכתה של החברה המקומית לחברה עולמית בולטת, ואמר שתוך כדי התהליך היא לא שכחה את נושאי האחריות החברתית ואת הפעילות, הממוקדת בקידום מצוינות במגדל העמק ובאקדמיה. הוא אף אמר כי במהלך הביקור נבחנו האפשרויות להרחבת פעילות KLA-Tencor ישראל, תוך התגברות על החסמים של כמות ואיכות כוח האדם הנדרש בצפון להמשך ההתרחבות.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונה.

בכניסה לחדרים הנקיים: מימין - ד״ר עמי אפלבום, נשיא TLA-Tencor; שר הכלכלה, אלי כהן; וראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה. צילום: מקס קפטור

בכניסה לחדרים הנקיים: מימין – ד״ר עמי אפלבום, נשיא TLA-Tencor; שר הכלכלה, אלי כהן; וראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה. צילום: מקס קפטור

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים