שי-לי שפיגלמן מונתה לראשת מטה ישראל דיגיטלית

שפיגלמן נכנסת לתפקיד חצי שנה אחרי עזיבתו של הראש הקודם, ד"ר יאיר שינדל ● היא כיהנה כסגנית ראש המטה מאז הקמתו ולפני כן שימשה בתפקידים בכירים במיקרוסופט ישראל

שי-לי שפיגלמן, ראשת מטה ישראל דיגיטלית. צילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי

חצי שנה אחרי עזיבתו של ד"ר יאיר שינדל את ראשות מטה ישראל דיגיטלית ממונה לו מנהלת חדשה – שי-לי שפיגלמן, לשעבר בכירה במיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

שפיגלמן, בת 42, כיהנה בשנתיים האחרונות, מאז הקמת ישראל דיגיטלית, כסגנית ראש המטה לאסטרטגיה, חינוך וקשרי חוץ. קודם הצטרפותה למטה היא מילאה מספר תפקידי מפתח במיקרוסופט ישראל, כאשר האחרון שבהם היה סמנכ"לית שיווק וחברת הנהלה של מרכז המחקר והפיתוח של החברה בארץ.

לשפיגלמן תואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת הרווארד בארצות הברית ותואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שמטה ישראל דיגיטלית נמצא תחת אחריותה, אמרה כי "יש לו אתגרים ומשימות רבות ומורכבות: יישום התוכנית הלאומית הדיגיטלית, קידום תחום הערים החכמות בממשלה ובשלטון המקומי, הובלת התוכנית הלאומית לאוריינות דיגיטלית, הנגשת השימוש בכלים דיגיטליים לצמצום פערים חברתיים ועוד. אני בטוחה ששפיגלמן תדע להוביל ולעמוד במשימות הרבות".

ישראל דיגיטלית – ממשרד ראש הממשלה למשרד לשוויון חברתי

מיזם ישראל דיגיטלית הוקם לפני כשנתיים, על פי החלטת הממשלה מדצמבר 2013. כתוצאה מההחלטה הוקם מטה בראשותו של המנכ"ל דאז של משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, במטרה לגבש מדיניות לתוכנית דיגיטלית לאומית, בשיתוף עם מטה התקשוב הלאומי.

מספר חודשים לאחר הקמתו, בעקבות המשא ומתן להרכבת הממשלה, הועבר המטה לאחריותה של השרה גמליאל – למרות ביקורת מצד גורמים בממשלה. על פי ההערכות, הסיבה המרכזית למהלך הייתה דרישתה של גמליאל לקבל תקציב משמעותי למשרדה החדש כתנאי להסכמתה לכהן בו.

ד"ר שינדל היה המנהל המקצועי הראשון של ישראל דיגיטלית. הוא עזב את התפקיד באוגוסט האחרון עקב חילוקי דעות עם השרה גמליאל. הוא הדגיש לאנשים ומחשבים עם עזיבתו כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית בממשלת ישראל חייבת להימשך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים