סאפ קיימה יריד עסקים חברתיים לקראת פסח
כל עובד קיבל מהחברה תלושים בסך 150 שקלים לרכישת מוצרים ביריד ● האירוע התקיים בשיתוף עמותת מתן - משקיעים בקהילה
חברת סאפ (SAP) בישראל קיימה יריד עסקים חברתיים לקראת פסח, בקונספט חדש: 650 עובדי החברה קיבלו תלושים בסך 150 שקלים כל אחד לרכישת מוצרים ממגוון העסקים החברתיים שישתתפו ביריד.
האירוע הוא שיתוף פעולה בין סאפ לארגון מתן – משקיעים בקהילה, ונקרא Social market. לקחו בו חלק עמותות ועסקים חברתיים: אנג'וי, קלי"ק, החצר הנשית בנמל, ביטוי צרוף, אנוש וילדודס. בין המוצרים שנמכרו ביריד: בגדים, חפצי נוי, מאפים, שוקולדים ומארזי מתנה לחג.
קרן גולן, אחראית קשרי הקהילה ב-SAP Labs, ציינה כי "מדובר ביריד המשלב בין הרצון שלנו, כארגון, לתת לקהילה לרצון שלנו להעניק לעובדים. היה לנו חשוב לוודא שהעסקים החברתיים ירוויחו בוודאות מהשתתפותם ביריד ולכן ציידנו את העובדים בתלושים ייעודיים".
"כשבוע לפני היריד, העובדים קיבלו קטלוג אינטרנטי שמסביר עליו, וכולל מידע על כל עסק חברתי שלוקח חלק ומרכולתו", פירטה. "בהגעתו ליריד, כל עובד קיבל תיק ותלושים בסך 150 שקלים לניצול כראות עיניו: הוא יכול היה לבחור לנצל את כל הסכום בדוכן אחד או לחלק אותו בין הדוכנים השונים".
"יזמנו אירוע שהוא Win-Win לשני הצדדים – העובד זכה לקבל מתנות נוספות מהחברה לפני החג והעסקים סיימו את היריד עם פדיון מכובד. המוצרים שנמכרו ביריד היו מגוונים ונבחרו בקפידה, כך שלא נוצרה תחרות בין העסקים השונים", אמרה גולן.
ריבי בסיליאן מגריסו, מנהלת שותפויות עסקים-קהילה בארגון מתן, ציינה כי "הרעיון שעומד מאחורי היריד הוא לחשוף את העובדים לעסקים החברתיים ולעודד אותם לתרום ולהחזיר לקהילה. מעבר לתפיסה של סאפ, שמשקיעה בקהילה באופן אפקטיבי ומדוד, הייתה כאן חגיגת אביב אמיתית של מוצרים איכותיים ומרגשים".
"דוכני עמותות אינם דבר חדש בעשייה החברתית בעולם העסקים, אולם באחרונה נוכחנו שנושא הפדיון הוא נושא כאוב ולכן, עריכת יריד עם תלושים לפי בחירה מבטיחה שכל עמותה תישא ברכה בעמלה. דבר זה יכול להוות מודל חדשני בכל נושא דוכני העמותות בארגונים", אמרה.
תגובות
(0)