גדי גילאון, סמנכ"ל מערכות המידע של פרטנר – פורש

ימים ספורים לאחר שהחלו השמועות בנושא, הודיע אמש המנמ"ר הבכיר על פרישתו להנהלת החברה ● טרם נקבע מועד עזיבתו המדויק

שינויים בהנהלה הבכירה של פרטנר: גדי גילאון, סמנכ"ל מערכות המידע של חברת הסלולר ואחד המנמ"רים הבכירים בישראל, הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו, ככל הנראה בתחילת 2010. לאנשים ומחשבים נודע, כי גילאון פנה להנהלת פרטנר לפני כחודש, ואמר שהחליט לפרוש בתום שלוש שנות עבודה אינטנסיביות, בהן תרם רבות להצלחתה של החברה והפיכתה לגורם מרכזי בשוק הסלולר.

השמועות על פרישתו של גילאון החלו כבר לפני כמה ימים. אמש (ד'), בשעת לילה מאוחרת, נערכה בפרטנר ישיבת הנהלה שלא מן המניין, בה דיווח המנכ"ל, דוד אבנר, על החלטתו של גילאון לפרוש. אבנר הודה לגילאון על פועלו ועל תרומתו הרבה לחברה ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו.

בהודעתה של פרטנר נכתב, כי עוד אין מועד סופי לפרישתו של גילאון. התאריך, נמסר, ייקבע רק לאחר שיימצא מחליף, וזה יעבור תהליך חפיפה מסודר עם גילאון.

גילאון הצטרף לפרטנר במרץ 2006, ומונה לסגן סמנכ"ל מערכות מידע בינואר 2008. שנה לאחר מכן, בינואר 2009, מונה גילאון לסמנכ"ל מערכות המידע של פרטנר. בין השנים 2004 ל-2006 כיהן גילאון כמנמ"ר וסמנכ"ל בכיר בקבוצת כתר. קודם לכן, בשנים 2000-2004, היה מנמ"ר שירותי בריאות כללית, וכן היה מרצה במכללת עמק יזרעאל. בשנים 1997-2000 היה מנמ"ר המרכז הרפואי סורוקה בבאר-שבע. לגילאון תואר ראשון במינהל וכלכלה ובמדעי ההתנהגות מאוניברסיטת באר-שבע.

גדי גילאון נודע כאחד מהמנמ"רים שהובילו את התפיסה, לפיה על המנמ"ר להיות חבר הנהלה ולחבר את הטכנולוגיה למימד העסקי בארגונים. בעבר אמר גילאון לאנשים ומחשבים, כי ראשי התיבות של CIO – המנמ"ר – הם "Create, Initiate, Operate". הוא ציין, כי נדרש שהמנמ"רים יחדלו מלדבר על מעמדם. לדבריו, חל שינוי משמעותי ודרמטי בתפקידו של המנמ"ר, והוא הפך מטכנולוג אשר עוסק בניהול, למנהל המבין בטכנולוגיה.

בתפקידו החדש, קבע גילאון, המנמ"ר הוא בעל ראייה עסקית רחבה יותר, יש לו תחומי עיסוק ופעילות רחבים יותר, ואחריותו להצלחה העסקית – גדולה יותר. כך, קבע גילאון, על המנמ"ר לפעול לפי שלושה כללים, CIO: האחד, ליצור, Create, את ההזדמנות ליצירת ערך עסקי הטמון בטכנולוגיה – עבור הארגון. השני, Initiate, ליזום ולהוביל מהלכים, כמנהל בדרגת ה-"C" בארגון, כמנהל בעל ערך. והשלישי – Operate, לתפעל את מערכות המידע כארגון עסקי לכל דבר ועניין. "אם המנמ"ר לא יעשה זאת", קבע גילאון, "הוא לא יבין מה אנשי העסק מדברים. עליו לחשוב כמנהל, להיות קשוב ולראות את התמונה הכוללת".

בסכמו את תשס"ט, אמר גילאון לאנשים ומחשבים, כי "שוק התקשורת מאופיין כשוק תחרותי ולכן המיתון משפיע פחות עלינו מאשר על שווקים אחרים. בתקופה זו התמקדנו במיצוי המשאבים הקיימים למתן פתרונות נדרשים בארגון. בין השאר, למדנו מחדש כל חוזה התקשרות שהיה לנו בעבר, הטבות רבות שהיו גלומות בחוזים אלו מומשו, מערכות ופתרונות שהיו כלולות בחוזים אך מעולם לא הופעלו, הועלו לייצור. כל זאת, תוך הקפדה על שמירת מסגרת התקציב. מאידך, הבנו שהדרך הנכונה לקדם את הארגון הינה על ידי חיזוק תחושת הביטחון התעסוקתי של העובדים. לא פיטרנו עובדים על רקע המשבר ולא צמצמנו את היקף התעסוקה של עובדי חברות קבלניות. תנאי השכר לא נפגעו. בנוסף, המשכנו לבצע, למרות הקושי הכרוך בכך, קורסים והכשרות נדרשות, פעולות רווחה ופעילות תרומה לקהילה. לא בוצעה עצירה של פעילויות".

"אני מקווה שלקחי המשבר הנוכחי נחרתו היטב בזיכרונם של המנמ"רים", ציין גילאון, "יש לנו הזדמנות פז לנהל את הפעילות שלנו בדומה לפעילות עסקית רגילה. להתנהל ביעילות רבה יותר תוך דגש על מיצוי משאבים, פיתוח ממוקד צרכים ותמיכה מוגברת ביעדים העסקיים של הארגונים בהם אנו פועלים".

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הראיס

    חבל שהולך. מנהל טוב וכמו שהבנתי גם בעל יחסי אנוש טובים- נדיר בימינו !!!!

  2. אחת מבפנים

    השמועות התחילו לפני כמה מים אבל הוא ביקש לפרוש כבר לפני כחודש ורק עכשיו הודיעו על זה

אירועים קרובים