"הטכנולוגיה מסייעת משמעותית לשיפור מערכת החינוך"

"היא עושה זאת בפועל, ויש עוד פוטנציאל רב לשיפור באמצעותה", אמרה ד"ר טלי פרוינד, סמנכ"לית וראש מנהלת מדידה והערכה במרכז לטכנולוגיה חינוכית ● לדבריה, "הטכנולוגיה היא האמצעי ולא המטרה"

ד"ר טלי פרוינד, סמנכ"לית וראש מנהלת מדידה והערכה במרכז לטכנולוגיה חינוכית

"יש לטכנולוגיה תרומה משמעותית לשיפור מערכת החינוך במדינת ישראל. היא עושה זאת בפועל, ויש עוד פוטנציאל רב לשיפור באמצעותה. עם זאת, חשוב לזכור שהטכנולוגיה היא האמצעי ולא המטרה", כך אמרה ד"ר טלי פרוינד, סמנכ"לית וראש מנהלת מדידה והערכה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח).

ד"ר פרוינד אמרה את הדברים במפגש של פורום ניהול הידע KM מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה במט"ח ברמת אביב.

היא ציינה כי מט"ח הוא חברה לתועלת הציבור שהוקמה ב-1971, על פי החלטת ממשלה, כאשר סביב אותן השנים הוקמו שני מוסדות חינוכיים גדולים נוספים – הטלוויזיה החינוכית (או, בשמה דאז, הלימודית) והאוניברסיטה הפתוחה.

"אנחנו המו"ל הכי גדול של ספרי לימוד וחומרים דיגיטליים במערכת החינוך ומשתדלים לממש עשייה חברתית שאנחנו מאמינים בה – חינוך לכל ילדי ישראל", אמרה.

"העוצמה של מט"ח היא שבבית אחד יושבים מומחי תוכן מכל הדיסציפלינות, כולל יחידת טכנולוגיה של כ-90 איש (מתוך כלל 450 עובדי המרכז – י"ה), שהיא בית תוכנה שתפקידו להעמיד מוצרים טכנולוגיים שתומכים בצרכים הפדגוגיים", ציינה. "אנחנו מפתחים מוצרים לתלמידים מגן הילדים ועד כיתות י"ג-י"ד, כמו גם לאוכלוסיות יותר מבוגרות".

"רוב הפיתוח הוא אונליין ומוכוון למורים. המורים של היום הרבה יותר לומדים אונליין, כולל מהבית. חלק גדול מהקורסים שהם עוברים הם פיתוחים שלנו", אמרה ד"ר פרוינד.

בהמשך היא דיברה על המוצרים עצמם, בהם הילקוט הדיגיטלי – פלטפורמה שמט"ח יצרה כדי להנגיש את התכנים שלה לתלמידים במערכת החינוך, ואפליקציות לסמארטפונים. "כיום, כל המוכוונות שלנו היא לעולם המובייל", אמרה.

לדבריה, "הקמנו חממה טכנולוגית, שיושבת בתל אביב ובירוחם, ומטרתה לחשוב איך תיראה ההוראה בעוד 5-10 שנים וכיצד לרתום את הטכנולוגיה לצורך כך. המובייל חזק מאוד שם".

מתאימים את עצמם לתוכנית של שר החינוך

ד"ר פרוינד ציינה כי מט"ח עוסק בכל תחומי הדעת, ובכלל זה מתאים את עצמו לתוכנית של שר החינוך, נפתלי בנט, להגברת לימודי חמש יחידות במתמטיקה, על מנת להכשיר את דור המהנדסים של המחר ולנסות להתגבר על המחסור הקיים בכוח אדם בתעשיית ההיי-טק.

"אנחנו מפעילים תיכון וירטואלי עם כ-1,000 תלמידים שלומדים בו מתמטיקה ופיזיקה ברמה של חמש יחידות. המחזור הראשון שלו סיים בשנה שעברה", אמרה. "זה פתרון טוב לפריפריה, למקומות שאין בהם מספיק מורים לרמה של חמש יחידות לימוד במקצועות הללו. אנחנו בודקים להעביר את התוכנית הזאת לעוד מקצועות".

לסיכום פירטה ד"ר פרוינד את החזון והאתגרים של מט"ח. "החזון שלנו הוא להיות שותפים משמעותיים לקידום הישגים חינוכיים וחברתיים, ולקדם תוכניות בשדות החינוכי והחברתי. האתגרים שלנו: מנהלת מדידה והערכה במט"ח רוצה לפתח מוצרים ולא רק שירותי מדידה והערכה. אתגר נוסף הוא לשלב את היכולות, בדגש על פדגוגיה מתוקשבת, בעבודת המנהלת. כמו כן, ברצוננו למצב ולמתג את עצמנו כגוף מוביל בתחום המדידה וההערכה, ולהמשיך לחפש דרכים להתייעל ולהצטיין".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אירית גבעול

    "היא (ד"ר פרוינד) ציינה כי מט"ח הוא חברה לתועלת הציבור שהוקמה ב-1971, על פי החלטת ממשלה, כאשר סביב אותן השנים הוקמו שני מוסדות חינוכיים גדולים נוספים – הטלוויזיה החינוכית (או, בשמה דאז, הלימודית) והאוניברסיטה הפתוחה." סביב אותן השנים?? דוקטור, דייקי בבקשה... הטלוויזיה הלימודית שידרה חמש (5) שנים לפני הקמת מט"ח, ו-אחת-עשרה (11) שנים לפני הקמת האוניברסיטה הפתוחה! בתור ראש מנהלת מדידה, הייתי מצפה ממך למעט יותר דיוק בנתונים...

אירועים קרובים