אתגרים חדשים למען אנשים עם צרכים מיוחדים

בעוד כשבועיים יפגיש פרויקט TOM:Israel עשרות מייקרים, מעצבים תעשייתיים ומטפלים מישראל והעולם, במטרה לפתח מוצרים המסייעים לאנשים עם צרכים מיוחדים להשתלב בקהילה ● במשך 72 שעות יעבדו על פיתוח ומתן פתרונות, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים מן השורה הראשונה

פרויקט TOM - בדרך למהפכה הטכנולוגית הבאה

ב-16-18 בנובמבר יפגשו כ-100 מייקרים ויעבדו במשך 72 שעות על פיתוח מוצרים ופתרונות, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים מן השורה הראשונה בעולם, כגון מדפסות תלת מימד, מכונות חיתוך בלייזר ומכונות CNC (מכונות כרסום מבוססות מחשב). האירוע יתקיים באירוחו ובחסותו של סטף ורטהיימר, בגן התעשייה תפן.

TOM:Tikkun Olam Makers הוא פרויקט שמפגיש אנשי טכנולוגיה מתנדבים ואנשים עם צרכים מיוחדים מכל העולם למרתונים של פיתוח פתרונות ממוקד. הפתרונות מפותחים בקוד פתוח ומועמדים לרשות הציבור.

אירוע TOM בתפן הוא האירוע השביעי בסדרה שיזם מכון ראות, בשיתוף עם קהילת ROI של קרן שוסטרמן. TOM הינו חלק מתנועה עולמית חדשה ומתרחבת, של טכנולוגיה שמתמקדת בפיתוח פתרונות מותאמים אישית לאנשים עם צרכים מיוחדים, במטרה לאפשר להם לבצע פעולות יומיומיות, שלא יכלו לבצע בעבר. הפרויקט מתרכז בפיתוח פתרונות לצרכים שאין להם פתרון בשוק, או שהפתרונות הקיימים הינם יקרים מאוד ולא ברי השגה.

באירועים הקודמים (שהתקיימו בישראל, ברזיל, קנדה וארצות הברית) פיתחו הצוותים פרוטזת יד המותאמת לצרכיו של ילד בן תשע, זרוע רובוטית המסייעת למשותקי גפיים ועוד. הפעם יתמקדו הצוותים בפיתוח מוצרים שיסייעו לאנשים עם צרכים מיוחדים להפוך לעצמאיים יותר, ולפעילים משמעותיים יותר בקהילה שלהם.

בין האתגרים שעמם יתמודדו אנשי פרויקט TOM באירוע הקרוב: פתרון לילד עם שיתוק מוחין, שאביו ביקש לפתח עבורו מוצר שיתמוך בראשו בעת שהוא עובר מכסא הגלגלים לשירותים, בלם מיוחד לאופניים לבחור שנקטעו אצבעותיו, מכונת הנשמה שינסו להפוך אותה לניידת של חולה כרונית ועוד.

בשבוע שעבר אירח בית איזי שפירא אירוע מקדים, שבו נפגשו לראשונה המייקרים עם האתגרים העומדים לפניהם השנה, והתחלקו לקבוצות עבודה לקראת המייקאתון (מרתון למייקרים) הקרוב.

נשיא מכון ראוּת, גידי גרינשטיין, אמר כי "הייחודיות של הפרויקט היא ביכולתו לחבר בין טכנולוגיה חדשנית ומטרות חברתיות. אני מאמין שישראל יכולה להוביל את העולם במהפכה הטכנולוגית הבאה, וכי עלינו למלא תפקיד חברתי שיצליח להועיל ולהשפיע על האנושות כולה".

בין התומכים המרכזיים השנה שנותנים חסות לאירוע נמצאים סטרטסיס (Stratasys), מייקרבוט (MakerBot), בנק הפעולים, ומשרד הבריאות. כמו כן שותפים לפרויקט גם לדיקו (Ledico), בית איזי שפירא, התעשייה האווירית, מילבת, כתר פלסטיק, בי"ס שפירא נתניה, בי"ס און, XLN ומונה.

מידע נוסף ניתן למצוא כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים