דיילי ציפי מבקרת בכנס C5I – חלק א'

אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב

מאות אנשי תעשייה מהמגזר הביטחוני וקצינים מאגף התקשוב השתתפו בכנס התקשוב הצבאי C5I, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. הנחו את הכנס, הנערך זו הפעם העשירית, פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ותא"ל (מיל') ארנון זו-ארץ, יו"ר הכנס ולשעבר קשר"ר. האירוע נשא את הכותרת "התקשוב כמאפשר את האפקטיביות המבצעית בשדה הקרב המודרני".

דובר המפתח בכנס היה תא"ל אייל זלינגר, קצין הקשר והתקשוב הראשי באגף התקשוב של צה"ל. עוד דיברו בו נציגי החברות שפרסו חסותן על האירוע: אלכסנדר שניידר, נס, One1, בזק בינלאומי, VMware ישראל, APC מקבוצת שניידר אלקטריק, נט-אפ (NetApp) ישראל, מלאנוקס, HP ישראל, סיסטמטיקס, ג'וניפר (Juniper) ישראל, SAS ישראל והתעשייה הצבאית.

דיילי ציפי הייתה בכנס אף היא, צפתה ונצפתה, שמעה ואף הקשיבה, שוטטה וצילמה – והרי התמונות לפניכם.

מפגש קשר"רים: תא"ל (מיל') ארנון זו-ארץ, לשעבר הקשר"ר, פגש בכנס את תא"ל אייל זלינגר, הקשר"ר הנוכחי, שבעוד פחות מחודש מסיים את תפקידו ויצרף ליד שמו את התואר (מיל'). השניים נפגשו בארוחת בוקר לבכירי חיל הקשר והתקשוב שנערכה זמן קצר לפני תחילת הכנס, בהשתתפות אורחים ומאות חיילים וקצינים מהחיל ומהזרועות השונות.

אלוף (מיל') שלמה ענבר, יו"ר עמותת חיל הקשר והאלקטרוניקה שכיהן כקצין הקשר הראשי של צה"ל בין 1972 ל-1975, היה ראשון הדוברים במפגש הבכירים בעבר ובהווה בחיל הקשר והתקשוב שנערך במסגרת הכנס. ענבר הקדיש את מרבית נאומו לדברי שבח מפליגים על הקשר"ר היוצא, תא"ל אייל זלינגר, ואמר כי בתקופתו הוא הצליח למצב את התקשוב בצה"ל כגורם מרכזי, המהווה חלק מארגז הכלים של כל לוחם, ולא רק כגורם מאפשר. עוד ציין ענבר כי צוק איתן היה אירוע מכונן בתולדות החיל, בו באו לידי מיצוי היכולות הטכנולוגיות של צה"ל, במיוחד בשילוב הבינזרועי.


מפגש מרגש נוסף בין קשר"רים לשעבר שנערך במסגרת ארוחת הבוקר שקדמה לכנס: תא"ל (מיל') נחום בסלו, שכיהן כקשר"ר בין השנים 2008 ל-2011, התחבק עם קשר"ר ותיק אחר – תא"ל (מיל') מוטי בר דגן, שכיהן בתפקיד בין השנים 1982 ל-1986. את בסלו החליף הקשר"ר הנוכחי, שכאמור, מסיים את תפקידו בסוף  החודש.

חיל הקשר והתקשוב הציג בכנס חלק מהכלים והפתרונות הטכנולוגיים שהוא מעמיד לרשות כל הזרועות בצה"ל, עם דגש על השילוב הבינזרועי.

במהלך האירוע הועלה על נס השילוב בין התעשיות האזרחיות לצה"ל, ובפרט לחיל הקשר והתקשוב. לצד הכנס התקיימה תערוכה בה הוצגו פתרונות של החברות שעובדות עם מערכת הביטחון, ושותפות לפיתוחים ולפתרונות שחיל הקשר והתקשוב מעמיד לרשות כלל הזרועות בצה"ל. אחת החברות הבולטות שעובדת עם הצבא היא אלכסנדר שניידר. מנכ"ל החברה, יגאל שניידר, אמר בדבריו הכנס כי המעבר של צה"ל לנגב מאפשר לו ליישם טכנולוגיות ומערכות בצורה נכונה. אחד התחומים הוא עולם הדטה סנטר, שאלכסנדר שניידר פועלת בו הן בצה"ל והן במגזר האזרחי.

המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים