דרוש מנמ"ר לצים: דודי אבני קודם לתפקיד בכיר אחר בחברה

החברה הקימה ועדה בראשותו של המנכ"ל לאתר מחליף לאבני, שיעמוד בראש אגף שירות הלקוחות שמוקם בה בימים אלה

דודי אבני, סמנכ"ל חדשנות ופיתוח עסקי בקבוצת אמן

דודי אבני, סמנכ"ל מערכות המידע של צים, קודם לתפקיד בכיר בחברה והוא משמש כעת כסמנכ"ל שירות לקוחות עולמי, מינהל חדש שהוטל עליו להקים אותו – כך נודע לאנשים ומחשבים. עד כה טרם מונה מנמ"ר מחליף לאבני והנהלת צים הקימה ועדת איתור בראשות המנכ"ל, רפי דניאלי, לאיתור מועמדים.

לאנשים ומחשבים נודע כי בין המתמודדים בעבר היה נועם הנגבי, לשעבר מנמ"ר בנק דיסקונט, שהחליט בסופו של דבר ללכת למכבי שירותי בריאות.

תפקיד סמנכ"ל מערכות המידע בצים הוא גלובלי וחולש על המערכות של כ-100 סניפי החברה בעולם. במינהל מערכות המידע מועסקים כמה מאות אנשים, בארץ ובחו"ל, חלקם במיקור-חוץ. צים עובדת עם מרבית חברות האינטגרציה בשוק. בחברה מערכת ליבה ספנותית שפותחה בחברה במהלך שנות ה-80 על בסיס מוצר שהיה קיים אז, מאחר שיצרניות ה-ERP לא פיתחו מוצר מתאים לצרכיה. בנוסף, מיושמים בצים מודולים רבים של סאפ (SAP) ומערכות מידע נוספות.

במהלך כהונתו קידם אבני מהלכים רבים במינהל מערכות המידע, הגדיל את מספר העובדים והטמיע מערכות חדשות שסייעו לתפעול טוב יותר של החברה במטה ובסניפים בעולם. במסגרת תפקידו הוביל אבני שורה ארוכה של פרויקטים, ביניהם יישום מערכת אחידה לסוכנויות, מערכות BI, קונסולידציה גלובלית של מערכות החברה ו-DRP גלובלי.

המנמ"ר החדש שייבחר במקום אבני יצטרך להתמודד עם אתגרים הכרוכים בשינויים המבניים שצפויים בצים במהלך השנים הבאות.

אבני מסר לאנשים ומחשבים כי "לאחר שנים רבות בתפקיד סמנכ"ל מערכות המידע בצים החלטתי לעבור לתחום העסקי ולקבל את האחריות על שירות הלקוחות – תחום שהוגדר על ידי החברה כבעל קדימות מרכזית במסגרת האסטרטגיה החדשה. אני משוכנע שאוכל לתרגם את הניסיון שצברתי על מנת להביא שדרוג וחדשנות גם לחוויית הלקוח בצים – תחום שהחברה זיהתה כבעל חשיבות קריטית להצלחתה".

צים הוקמה ב-1945 כחברת הספנות הלאומית וחוגגת השנה 70 שנות פעילות. ב-2004 הושלמה הפרטת החברה, שנמכרה לחברה לישראל מקבוצת האחים עופר. בעקבות משבר חריף בענף הספנות עברה צים הסדר פיננסי מקיף ומבנה הבעלות בה השתנה. על פי פרסומים שונים, בכוונת הבעלים להנפיק אותה באחת הבורסות בעולם.

כסאות מוזיקליים בענף

חילופי המנמ"רים בצים הם המשך של מגמת חילופי הדורות שמסתמנת בענף. בתקופה האחרונה בוצעו חילופי מנמ"רים בארגונים הבאים: במכבי שירותי בריאות, נועם הנגבי החליף את עופר וייסברג; דורון פלח עזב את בנק ישראל והחליף את רוני ברנוב ב-yes; אבנר זיו, שהשתחרר מצה"ל, החליף את פלח בבנק ישראל; אבי כוכבא החליף את צביקה נגן בבנק הפועלים; יאיר פרנק מסיים את תפקידו במשרד המשפטים לטובת תפקיד בכיר, חדש, כמנהל רשות התקשוב הממשלתית; ענת שלומוביץ החליפה את רן שלום בעיריית פתח תקווה; וטינה בוסתנאי מסיימת את תפקידה כמנמ"רית בז"ן ותחליף את שמעונה נווה באקסלנס נשואה.

גורם בענף ציין כי המנויים החדשים הם מנמ"רים שהגיעו מתוך התעשייה, בעלי רקע ניהולי-טכנולוגי. לא עוד "כוכבי אמדוקס" שגויסו מארגוני היי-טק, כאשר הרקורד העיקרי שלהם היה עסקי-שיווקי ובדיעבד הסתבר שהוא לא מספיק כדי לנהל גופי מערכות מידע מורכבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים