עובדים בחברות היי-טק תרמו 3.5 מיליון שקלים לארגונים חברתיים

התרומות, שנאספו בשנה האחרונה על ידי ארגון מתן, הועברו לארגונים המטפלים בקשישים, נוער, נפגעי ונפגעות תקיפה מינית ועוד ● כל אחד מהם קיבל מענק של בין 72 אלף ל-83 אלף שקלים, שיועד לפרויקטי ליבה שלו

ארגון מתן, שמקשר בין עסקים שונים לקהילה, הודיע, כי הצליח לגייס השנה תרומות של 3.5 מיליון שקלים מעובדים בשורה של חברות היי-טק, שמיועדות לארגונים חברתיים שונים. כל אחד מהארגונים קיבל מענק בשווי של בין 72 אלף ל-83 אלף שקלים, שיועדו לפרויקטים שנמצאים בליבת הארגונים.

חברות היי-טק הן העסקים העיקריים שתורמים לפעילות מתן לאורך השנה. במהלך 2008, הצליח הארגון לגייס מכל שותפיו סכום של 60 מיליון שקלים. בין חברות ההיי-טק השותפות לפעילותו נמצאות ECI, אודיוקודס (AudioCodes), אפלייד מטיריאלס (Applied Materials), ורינט (Verint), טאואר סמיקונדוקטור (Tower Semicondactor), טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments), מיקרוסופט (Microsoft) פיתוח, מיקרוסמי (Microsemi), נובוטון (Novoton), נייס (Nice), נס (Ness), סאפ (SAP), סיוורג' (Siverge), סרגון (Ceragon), סימטרון (Simetron), לוגיה (Logia), פריסקייל (FreeScale), קבוצת HP בישראל, קודאק, (Kodak) וכן Liveperson ו-NDS.

בין הארגונים שיקבלו את המענקים ניתן למנות את אקי"ם ישראל, יד לקשיש, על"ם, בית השאנטי, מגמה ירוקה ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית.

הקצאת הכספים לכל תחום הוחלטה על ידי הוועדה הציבורית של מתן, על סמך ניתוח צרכים ומידע מפורט על התכניות בקהילה, שרוכז על ידי מומחי הארגון. בראשותו של הוועד עומדים ג'ייקוב שימל (יושב ראש) ואבי פישר (יושב ראש משותף), ובין החברים בו נמצאים רוני בראון, סמדר ברבר-צדיק, נוחי דנקנר, גדעון עמיחי וחמי פרס, בנו של נשיא המדינה, שמעון פרס.

לדברי אהובה ינאי, מנכ"ל ארגון מתן, "מדובר בסכום ניכר לכל הדעות, במיוחד על רקע המשבר הכלכלי הקשה והירידה בתרומות מהארץ ומחו"ל. זוהי הוכחה לנדיבותם ומחויבותם של העובדים ושל החברות השותפות למתן". היא ציינה, כי "מבין עשרות מיליוני השקלים שמתן משקיע מדי שנה בקהילה, זהו סכום ייחודי, שכן הוא מאפשר לייעד מענקים גם לארגונים ופרויקטים שאינם מוכרים לציבור הרחב, פרויקטים באזורי פריפריה או כאלה המטפלים באוכלוסיות שאינן זוכות לתרומות רבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים