השקת המטה העולמי של ווטסון – חלק ב'

בשבוע הראשון של אוקטובר, תשעה חודשים לאחר שיבמ (IBM) הכריזה על הקמת קבוצת ווטסון (Watson) למחשוב תבוני, השיק הענק הכחול את הבניין החדש של המטה העולמי שלו. מדובר בבניין בן 12 קומות באזור המכונה NoHo East Village, צפונית לרחוב האוסטון בניו-יורק. יבמ שכרה בו ארבע קומות שיאכלסו את 600 עובדי המטה, מתוך 2,000 עובדי הקבוצה ברחבי העולם. בכנס ההשקה דיברו מייק רודין, סגן נשיא בכיר ביבמ לענייני קבוצת ווטסון, ג'יני רומטי, שהתמנתה לפני יותר משנתיים לעמוד בראש יבמ, וד"ר ג'ון קלי השלישי, שעומד בראש פעילות המחקר הגלובלית של החברה, על 3,000 מדעניה ברחבי העולם.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.

הכיסא של ווטסון. חמש דקות לפני טקס ההשקה ומבט מהיר במושבי השורה הראשונה מגלה מיהם הבכירים שיגיעו בסופו של דבר לנאום. כל מושב שמור לבכיר ששמו רשום עליו באותיות גדולות. והנה מושב אחד שמור ליבמ ווטסון. מיהו? ובכן, ישבה עליו ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, בעצמה, שמייחלת להיקרא בעוד כמה שנים "גברת ווטסון התבוני".

כן, זה ווטסון. מחשב העל הגדול התכווץ לו. ההתכווצות הזאת מהווה בשורה חשובה למאמינים והפתעה למפקפקים בעתידו של המחשב התבוני. אם עד עתה הוא תפס נפח בגודל של חדר לא קטן, הרי שמהנדסי יבמ הצליחו להקטין אותו לגודל של שלושה שרתי "פיצה" בלבד. כך קרה גם למחשבי המיינפריים של שנות ה-60, שבתוך 20 שנה התכווצו לגודל של PC, שגם נקרא PC370 והיה מעין אמולציה לא מוצלחת. כאן מדובר בהישג טכנולוגי אמיתי בתוך ארבע שנים בלבד.

באירוע נצפה גם כוכב עולה ביבמ, טום רוזמיליה, סגן נשיא בכיר של קבוצת המערכות והטכנולוגיה, שאחראי גם שרשרת האספקה של הייצור בחברה ועל מערך השותפים העסקיים הגלובלי. בתמונה הוא מישיר אלינו את מבטו. מעל הבמה רוזמיליה אמנם לא נשא דברים, אבל הוא בלט בכנס.

ג'יני רומטי נכנסת לאולם ומשתפת את סטיב מילס, סגן הנשיא, בציפיותיה מההשקה.

מייק רודין הוא שנבחר על ידי רומטי לנהל את הקבוצה החדשה הגלובלית של ווטסון – המחשוב התבוני. עד אז הוא ניהל את פתרונות ה-Big Data וה-Analytics של יבמ, תחום בו החברה רואה צמיחה גם בהכנסותיה ורווחיה, מה שלא אופייני לתחומים אחרים בחברה. בימים אלה מונח על כתפיו עול מימוש החזון של רומטי לייצר את השוק ולהניב הכנסות ורווחים על ידי מכירות ללקוחות משלמים, לא רק לקוחות שמנהלים שיתופי פעולה עם יבמ, בהם כמה מרכזים רפואיים חלוצים בהוכחת היכולות של ווטסון.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים