תגובה: "המהלך של נשיא איגוד האינטרנט הוא ניסיון פוטש"

בעקבות פרסום מאמר תחת הכותרת "איגוד האינטרנט ידון בהצעה לשינוי מבני וקיצור זמן כהונתם של חברי ועד העמותה", מבקשת שאולה הייטנר – המתמודדת בבחירות לוועד העמותה, למסור את התגובה הבאה:

"בכתבה מופיעים ציטוטים ממכתב ששלח ד"ר סיון לחברי האיגוד ולפעילים רבים שאינם חברים בו. הוא כינה את ההצעה להגבלת תקופת הכהונה של חברי הוועד 'חשובה ביותר, כיוון שהיא תגרום לרענון השורות בוועד. המצב שבו אנשים משרתים יותר מעשור יוצר קיבעון וחוסר ברצון של מועמדים חדשים להוביל את האיגוד', התייחס להצעה להפריד בין הסמכויות של ועד האיגוד לאלה של המנכ"ל ועודד אנשים שאינם חברים באיגוד להצטרף ולהצביע בעת הצעותיו.

ההצעה לרענון שורות האיגוד ו-10 הצעות נוספות, מובאות להצבעה באסיפת איגוד האינטרנט שתתקיים מחר (ה'). הצעות החלטה שנראות תמימות, אבל תפקידן לנטרל את הוועד ולחבל במה שהושג עד היום. ככלל, שינוי בתקנון צריך להעשות רק כשאין חלופה אחרת וקיימת בעיה שרק השינוי יכול לפתור. בדיקה נוספת היא האם לשיטת המציע השינוי משיג את המטרה. השינוי אינו צריך להתבסס על מקרה ספציפי ובודד, אלא על חשיבה על טווח ארוך ויותר מכל, ההצעות צריכות לאפשר עבודה על הנחת שיקול הדעת של חברי האיגוד ונבחריו בהנהלה.

לצערנו, חלק גדול מהשינויים שהוצעו אינו עומד בקריטריונים אלה והבאתם להצבעה מונעת משיקולים של נקמנות אישית.

לדוגמה:

•    הצעת ההחלטה של ישע סיון לרענן את השורות בוועד
העובדה האמפירית היא שעד סוף השנה, לפחות שישה מתוך תשעת חברי הנהלה יהיו בקדנציה הראשונה שלהם, כלומר מכהנים פחות משלוש שנים. גם בלי השינויים בתקנון.

•    הצעת רועי שלומי לאפשר ייזום אסיפה כללית על ידי שלושה חברי ועד
הדבר משמעו סרבול העבודה עד כדי שיתוק והוצאות כספיות. לא עלתה אפילו הצעה אחת בכל שנות האיגוד מחברי ועד לקיים אסיפה שלא מן המניין.

•    הצעה של רועי שלומי לצינון של שנתיים לספק/עובד המעוניין להיבחר לוועד או לצינון חבר ועד שפרש
אין כאן בעיה הדורשת פיתרון. איזה "מידע רגיש" ו-"משאבים כספיים" עומדים לרשות הספק/עובד על פי דברי ההסבר להצעה? הדבר כבר מכוסה על ידי חוק העמותות. בניגוד למה שנראה, ההצעות מונעות ממניעים אישיים של התנכלות לאנשים ספציפיים ועל סמך תסריט דמיוני שמעולם לא קרה.

•    הצעה למינוי מנכ"ל והגדרת סמכויותיו
מדובר בהצעות המצמצמות לחברי האיגוד את חופש הבחירה, הכופות הסרת אחריות מהוועד תוך צמצום שיקול דעת בהחלטות תפעוליות – וכבילת ידיהם של חברי ועד בשנים הבאות מלהחליט, למשל אם האיגוד צריך מנכ"ל או לא בהתאם לסביבה הארגונית המשתנה.

המהלך הנוכחי הוא ניסיון פוטש. הוא מלווה בגיוס פלוגות אנשים שאין להם כל היכרות עם האיגוד למעט דיסאינפורמציה המשודרת על ידי הנשיא עצמו – 'הירשמו היום ותצביעו מחר', כדי לחבל בהחלטות של ועד לגיטימי שהתקבלו ברוב מכריע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים