הסטארט-אפ היומי: Justad.tv – פרסום ב-VOD מבלי לפגוע בצופה

משרדי הפרסום מודאגים מאוד מהנהירה של צופי הטלוויזיה ל-VOD ו-PVR - בעיקר כי אחד היתרונות של המכשירים הללו הוא העדר פרסומות ● Justad.tv מתל אביב מציעה להחדיר את הפרסום לעולם הטלוויזיה הלא לינארית, אבל מבטיחה שלא לפגוע בחוויית הצפיה

03/06/2009 16:04

כולם אוהבים לצפות בטלוויזיה בתכני VOD ו-PVR – כולם, חוץ ממשרדי הפרסום. חווית הצפייה במכשירי ה-VOD דוגמת זה של הוט, או מכשירי ה-PVR דוגמת yes Max של יס, עדיפה בהרבה על צפייה בשידורי טלוויזיה רגילים, והיא מאפשרת לראות את התכנים שאתם רוצים, בזמן שאתם רוצים, עם כל מיני תוספות, כמו הקפאת הסרט או דפדוף קדימה, וכמובן – ללא פרסומות. קוראים לזה "טלוויזיה לא ליניארית", ורבים מאנשי ענף הפרסום מאוד מוטרדים מהמעבר המתמשך של הצופים לסוג כזה של שירותי תוכן, שפשוט משאירים את הפרסומות שלהם מחוץ לתמונה.

אבל תקציבי הפרסום הם חלק חשוב ביותר מההכנסות של חברות המדיה, ולאנשי התעשייה הזו אין אינטרס אמיתי להימנע מלשדר אותן – גם במכשירי פרימיום שאינם מתאימים לסוג הפרסומות שנפוץ בטלוויזיה הרגילה. אמנם קיימת הבנה אצל ספקי השירותים שחווית הצפייה דרך מכשירי פרימיום דוגמת VOD או PVR חייבת להיות ידידותית ונוחה לצופה, שמשלם עשרות שקלים בחודש תמורת השירות הנוסף, אך ישנם גם מאמצים רבים להצליח ולהכניס רצועות פרסומות אל תוך השירותים האלו, מבלי לעצבן יותר מדי את הלקוח ולגרום לו לוותר על שירות הפרימיום.

חברת הסטארט-אפ Justad.tv – שהוקמה על ידי יריב אראל ושחר תלמי, גייסה השקעת סיד מקרן הון הסיכון הישראלית פלוס ונצ'רס, ומעסיקה שבעה עובדים במשרדיה בתל אביב – מכוונת את פיתרון התוכנה שלה, שעשוי להיות מותקן בתוך ממירי הכבלים שלנו, בדיוק אל השוק הזה. "הבעיה העיקרית של הצגת פרסומות בטלוויזיה לא ליניארית היא כמובן היכולת של הצופים להריץ קדימה ולדלג על הפרסומת", אומר אראל. "בעבר עלתה האפשרות בשוק למנוע מבעלי ה-VOD את האפשרות להריץ את הווידיאו קדימה, אבל זו החלטה מאוד בעייתית כלפי המשתמשים".

תלמי, שנמצא כעת בכנס JavaOne בסן פרנסיסקו, שם חושפת Justad.tv את הפלטפורמה שלה בפני לקוחות פוטנציאלים, מספר שתוכנת המדיה של החברה, המותקנת על ממירים דיגיטליים שתומכים בג'אווה, יודעת לשדר את פרסומות הווידיאו ב-40 צורות הגשה שונות שלא פוגעות בחוויית הצפייה. "המערכת שלנו יודעת לשדר פרסומת על מסך מחולק, ברגע שהצופה מריף סרט קדימה, או להתחיל ולשדר פרסומת ברגע שהוא לוחץ על כפתור ההקפאה (Pause)", מסביר תלמי. "היות ואנחנו 'יושבים' בתוך הממיר ויודעים איזו תוכנית הצופה רואה באותו הרגע – אנחנו גם יכולים לספק לו את הפרסומת המתאימה ביותר לתוכן".

לדברי תלמי, "זהו כיוון מאוד דומה לזה של הפרסום החדש באינטרנט, המותאם לסוג התכנים של אותו עמוד. הרי יש פרסומת שמתאימה למי שרואה את הסרט 'רמבו' ויש פרסומות שמתאימות למי שרואה סוג אחר של תכנים. אנחנו יכולים להתאים לכל אחד את הפרסומת שמתאימה עבורו ולהציג אותה בדרך שהכי פחות מפריעה לו".

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים