הסטארט-אפ היומי: קליקטייל – הווידיאו של הוובמאסטר

כל מנהל אתר מתחיל מכיר את יכולות הניתוח של Google Analytics ותוכנות אחרות בתחום ● אולם, מה עושה וובמאסטר שרוצה לגלות היכן התחיל הגולש הבודד את הפעילות באתר, על מה הוא לחץ, לאן הוא התקדם ואיך הוא ניצל את מקסימום האפשרויות שהציע לו? ● אינטרנט - הסרט

01/06/2009 16:29

ניטור תנועת הגולשים באתר אינטרנט הוא אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשות הוובמאסטר. אין זה משנה אם מדובר באתר תדמית, בלוג, אתר קניות עמוס או רשת חברתית – מפתחי האתר תמיד צריכים לעקוב אחר תנועת הגולשים: לבדוק מתי הם באים, מהיכן הם מגיעים ובעיקר – מה הם עושים אחרי שכבר הגיעו למיזם האינטרנט שלהם. אין דרך אחרת לדעת מה עובד ומה צריך עדיין לשפר באתר האינטרנט, כדי שהגולשים יישארו בו זמן ארוך יותר, יכתבו תכנים, יקליקו על מודעות או יבצעו רכישה מקוונת.

תוכנות הניטור הבסיסיות לאתרים גדולים, אלו שמתבססות על הנתונים הנרשמים בקובץ הלוג של שרת האינטרנט, כמו גם שירות ה-Analytics של גוגל, יכולים לתת לוובמאסטר תשובות לא רעות על הרבה מהשאלות שמעניינות אותו. הם יודעים לחשב מהם העמודים הפופולאריים ביותר, מאיזה עמוד אינטרנט עוזבים הכי הרבה גולשים את האתר, ואפילו מאיזה אתר חיצוני מגיעים הכי הרבה גולשים.

התוכנות והשירותים הללו טובים מאוד בהצגת המגמה הכללית ויודעים להראות את תוצאות הפעילות המצטברת של אלפי גולשים יחדיו – אבל הן לא יכולות להראות לוובמאסטר בצורה ידידותית וזורמת, היכן התחיל הגולש הבודד את פעילות באתר, על מה הוא לחץ, לאן הוא התקדם ואיך הוא ניצל את מקסימום האפשרויות שהציע לו מיזם האינטרנט, כדי לקדם את מטרותיהן של בעלי האתר.

כדי לתעד את כל פעילותו של גולש מסוים באתר, צריך תוכנה שתדמה את פעילותה של מצלמת וידיאו, שתצלם את תנועות העכבר והמקלדת של כל משתמש, ותקליט את כל פעילותו על המסך. זהו בדיוק הרעיון של חברת הסטארט-אפ הישראלית קליקטייל (ClickTale), שהקימו ד"ר טל שוורץ – שמכהן היום כמנכ"ל החברה, ואריק יבילביץ' – ה-CTO. קליקטייל כמובן לא משתמשת במצלמות וידיאו, אלא שותלת את הקוד שלה בנבכי האתר, ומספקת פיתרון SaaS ("תוכנה כשירות"), שמציג סרט המדגים את רמת השימושיות של גולש אינטרנט באתר, תוך מעקב אחר פעולותיו של גולש בודד.

קליקטייל, שמעסיקה כעשרה עובדים וגייסה השקעת הון סיכון ראשונית מקרן YL Ventures של יואב לייטרסדורף, מציעה את חבילת הניתוח והמעקב שלה בכמה גרסאות שונות. אלו מותאמות ביכולותיהן ובמחיריהן לכמות המבקרים שמגיעים לאתר אחריו עוקבת התוכנה ולדרישותיו של בעל האתר. לקליקטייל יש אפילו גרסה חינמית מוגבלת שמתאימה לבלוגרים עם קהל גולשים מצומצם, ולכל וובמאסטר שרוצה לבדוק את יכולות התוכנה בטרם ירכוש אותה.

בתחילת 2009 הודיעה קליקטייל על השקת מודול מעניין חדש – ClickTale Email Tracking, שמאפשר לבעלי אתרים השולחים ניוזלטרים המכילים לינקים לאתר האינטרנט שלהם, לעקוב אחר פעילות לקוחותיהם הלוחצים על הלינקים ומגיעים אל האתר. קליקטייל הודיעה, כי תאפשר לבעלי האתרים לעקוב אחר כל פעילותיו באתר של משתמש בודד, שיהיה ניתן לזיהוי על כתובת הדואר האלקטרונית הראשונית אליה נשלח הניוזלטר שבעקבותיו הוא הגיע.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים