הסטארט-אפ היומי: CamTrax מציעה "Wii" בחינם
יש לכם מחשב ומצלמת ווב? אתם מוזמנים לקחת כל אובייקט ביתי - החל מבקבוק ועד הגה קרטון שתעצבו בעצמכם - ובעזרתו לשלוט במשחקי המחשב שלכם, ממש כאילו הייתם משחקים בהם בקונסולת המשחק הפופולרית של נינטנדו ● איך? פשוט מורידים את התוכנה של CamTrax ומתחילים לשחק
בשביל מה לקנות את קונסולת המשחקים נינטנדו Wii, כאשר סטארט-אפ ישראלי מציע לכם יכולת משחק דומה בחינם? חברת CamTrax מרמת-גן מבקשת שתפסיקו לשחק עם מקלדת, ג'ויסטיק או עכבר, ותתחילו לשלוט במשחקי המחשב שכבר יש לכם, בעזרת כל אובייקט פיזי שנמצא בבית – החל בבקבוק שתייה ועד הגה מקרטון שגזרתם בעצמכם. רק תורידו את התוכנה החינמית של החברה, ותתחילו להזיז את הגוף ולנופף בכל אובייקט שהוא אל מול מצלמת ה-ווב שמחוברת למחשב שלכם.
CamTrax, שייסד ב-2007 ירון טנא, קיבלה השקעת הון סיכון ראשונית מיגאל ליכטמן – ממייסדי חברת התוכנה מג'יק ושותף לאקזיט המרשים של שנת 2007 עם חברת הסטארט-אפ קוויגו. החלום של טנא היה לספק את היכולות של נינטנדו Wii לכולם ובחינם, בעזרת תוכנה שתנתח את נתוני הווידיאו שזורמים ממצלמת ה-ווב שלכם, ותעביר אותם אל משחק המחשב. טנא מספר, כי מיד עם הקמת החברה, "היה חשש גדול ש-Wii תיקח נתח גדול מדי מהשוק שלנו, אבל למעשה המכשיר דווקא פתח עבורנו את השוק. אנשים הבינו שהם בעצם רוצים לשחק על ידי תנועה במרחב, ולא על ידי שליטה במקלדת והעכבר". לדבריו, מאז השקת גרסת התוכנה הראשונית, כבר התקינו אותה 150 אלף משתמשים, ביניהם 900 מפתחים שמסוגלים היום לפתח משחקים מקוריים מבוססי תנועה, בעזרת ה-API ששחררה CamTrax.
בעוד כחודש, מתעתדת CamTrax לשחרר גם תוסף מתוצרתה לדפדפני אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט ופיירפוקס של מוזילה, וכך יוכלו גולשי אינטרנט מזדמנים לשחק באופן מיידי במשחקי פלאש אינטרנטיים שיצוצו בעמודי ה-ווב אליהם הם מגיעים. הגולשים לא יצטרכו להתקין את התוכנה של CamTrax ולא את המשחק עצמו, ויוכלו להשתמש בכל חפץ שנמצא לידם או עולה על דעתם כדי לשלוט במשחק. בקרוב גם יחל קמפיין פרסומי של חברה מסחרית גדולה, אחת הראשונות שסגרו הסכמים מסחריים עם CamTrax, והיא תציע משחק אינטרנטי מקורי בו יהיה חייב השחקן להשתמש בחפץ כלשהו מהעולם האמיתי הקשור לחברה המפרסמת.
לדברי טנא, גרסת המשחק החדשה תתאים מאוד לשליטה תלת-ממדית במשחקי ספורט, דוגמת טניס, משחקי נגינה או מרוצי מכוניות, והתוסף גם יתמוך באפשרות של משחק רב משתתפים ויוכל לעקוב אחרי ארבעה אובייקטים פיזיים שונים, שינועו סימולטנית אל מול המצלמה. "המגבלה היחידה שלנו היא מצלמת ה-ווב, שמנתחת את התנועות של השחקן", מסביר טנא. "השליטה במשחק תהיה פחות טובה אם המצלמה עובדת בקצב של 15 פריימים בשנייה, אבל רוב המצלמות כבר עובדות בקצב של 30 פריימים לשנייה, ושם אנחנו מציגים יכולת שליטה שמאוד דומה לנינטנדו Wii".
הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.
תגובות
(0)