איתי זימן, מכבי דנט: "החוכמה היא לפשט את ניהול ה-IT, שכן קל לפתח את עצמך לדעת"

"השאלה היא כמה מתוך הפיתוחים אכן בשימוש, וזה תהליך שחייב לשאול את עצמו כל מנהל בבואו לקראת פיתוחים מעבר למגבלות התקציב והזמן", אמר זימן - מנמ"ר מכבי דנט, בכנס Smart Doctor 2012 ● לדבריו, "הרבה פעמים אנו לא בהכרח מפתחים דברים חשובים ונחוצים לארגון. היום, לפני כל פיתוח אנו בודקים קודם את נחיצותו"

איתי זימן, מנהל הטכנולוגיות הראשי של ברינקס ישראל. צילום: קובי קנטור

"הדגש שלי בכל הניהול הטכנולוגי הוא על KISS, ראשי תיבות של שמור על פשטות וטיפשות. יחד עם המנכ"ל, ד"ר מוטי סייפן, אנו מקפידים על עקרון זה לאורך כל הדרך. החוכמה היא לפשט את ניהול ה-IT, שכן קל לפתח את עצמך לדעת", אמר איתי זימן, מנמ"ר מכבי דנט. זימן אמר את הדברים בכנס Smart Doctor 2012, שנערך ביום ה' האחרון בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. את האירוע הנחו פלי הנמר – נשיא ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך ראשי של הקבוצה.

מכבי דנט, אמר זימן, היא חברה בקבוצת מכבי שירותי בריאות, ורוב לקוחותיה הם מבוטחי מכבי, אך לא בהכרח. יש לה כמיליון לקוחות, 49 מרפאות שיניים ו-1,950 עובדים. "אנו מתהדרים במיעוט מערכות מידע בחברה", אמר. "במכבי דנט יש מערכת ליבה אחת שבה יש את כל הניהול של הרשת, על ידי פיתוח במערכת פריוריטי (Priority) המשמשת כמערכת ה-ERP שלנו. מערכת רשומה רפואית ממוחשבת נבנתה בצורה אינטגרלית בתוך פריוריטי, ומתממשקת בצורה מלאה עם כל הלוגיקה העסקית של מערכת ה-ERP, במקום לבנות ממשקים רבים למערכות חיצוניות".

כך, אמר, "כשהתחלנו לעבוד עם מוקד טלפנים של תיקשוב באשדוד, הועלתה בקשה לרכוש מערכת CRM של חברה ידועה, אך לאחר בדיקה פותח והוטמע CRM בתוך פריוריטי – דבר שחסך ממשקים בין מערכות ושגיאות בניהול השוטף. יש לנו מערכת אינטגרטיבית בה רואים בכל רגע נתון את כל תמונת מצב הלקוח גם מהמוקד וגם מהמרפאה".

לדברי זימן, כל המחשבים בחברה הם תחנות קצה טיפשות של חברת BIG, "דבר שמאפשר ניהול מרכזי קל ותמיכה בתקלות. המחשבים ללא דיסקים וללא חלקים נעים ולכן יכולים לעבוד גם 10 שנים ללא תקלה". הוא הוסיף, "אם מחשב לא עובד ניתן לצוות התמיכה להשתלט עליו ולטעון לו מרחוק אימאג' נקי, זה פותר 95% מהבעיות תוך דקות. לחילופין, אפשר להחליף יחידה ביחידה אחרת במרפאה, שכן אין שום מידע על היחידה וכל התחנות זהות, ומייד לחזור לעבודה".

בחברה, אמר זימן, עובדים בטכנולוגיית סיטריקס (Citrix), "כלומר שרת אחד נותן שירות ל-50 משתמשים בבת אחת ואין משמעות לתחנת קצה: בכל תחנה שנכנסים רואים את אותה תצוגה. המערכת מפשטת את הרשת ועוזרת באבטחת מידע, שכן כל המידע לא יושב בסניף, אלא רק באתר מרכזי מאובטח".

לדבריו, "הוצאנו את כל המכונות צילום השונות של הרשת וכיום יש מרכזי הדפסה של סמסונג (Samsung) הזהים בכל הסניפים, כדי לפשט את התמיכה. אין פקסים ברשת, רק ישירות אל ומתיבת דואר אלקטרוני. כל הרשת עובדת עם אותם סוגי מדפסות, אחת לצבעוני ואחת לשחור לבן".

"החוכמה", אמר זימן, "היא לפשט את הניהול, שכן קל לפתח את עצמך לדעת. השאלה כמה מתוך הפיתוחים אכן בשימוש, וזה תהליך שחייב לשאול את עצמו כל מנהל בבואו לקראת פיתוחים מעבר למגבלות התקציב והזמן. כשנכנסתי לתפקיד טבעתי במאות דו"חות בתפריטים השונים. בדיקה העלתה שיש דו"חות שנצרכו על ידי שניים-שלושה עובדים. הורדנו 400 דו"חות כאלה, נותרנו 'רק' עם מאה, והפלא ופלא: איש לא התלונן. זה מעיד, כי הרבה פעמים אנו לא בהכרח מפתחים דברים חשובים ונחוצים לארגון. היום, לפני כל פיתוח אנו בודקים קודם את נחיצותו". לסיכום, אמר, ”הכי קל זה לפתח ולסבך את הטכנולוגיה. החוכמה היא לפשט ולעשות רק את הדברים החשובים והנחוצים לארגון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    סופסוף מנמ"ר אמיתי. קלות הפיתוח בפריוריטי גורמת לפיתוחים מיותרים , כמערכת ERP ניתן לחבר אליה ממשקים שייתכן ויהיו מיותרים מכיוון שיש מודולים מובנים במערכת או הניתנים לרכישה בהמשך. הפשטות של מערכות היא חובה היום בעידן הענן. כלקוח של מכבי דנט (כן גם לי יש שיניים) ראיתי את הפשטות של המערך. כל הכבוד!!!

אירועים קרובים