כ.א.ל וקבוצת סלקום יפתחו כרטיס אשראי סלולרי משותף המבוסס על טכנולוגית NFC

חברת האשראי צפויה להנפיק ללקוחות סלקום שיצטרפו לשירות כרטיס אשראי דיגיטלי חוץ בנקאי, שיהווה שלב ראשון במסגרת המעבר לביצוע פעולות תשלום דרך הסלולר ● המדובר בטכנולוגיה שתוטמע בתוך כרטיס ה-SIM של המכשיר הסלולרי, דבר שיאפשר תשלום באמצעות העברת המכשיר על היחידה ● ישראל דוד, מנכ"ל כ.א.ל: "שיתוף הפעולה הוא ביטוי לשינוי המתחולל בעולם, שבו הטלפון הסלולרי יהפוך לכלי משמעותי בביצוע תשלומים"

עוד יוזמה בדרך אל הארנק האלקטרוני הסלולרי: חברת האשראי כ.א.ל (Cal) וקבוצת סלקום חתמו על הסכם עקרונות לפיתוח כרטיס אשראי סלולרי משותף כאמצעי תשלום מבוסס על טכנולוגיית NFC (ר"ת Near Field Communication). במסגרת שיתוף הפעולה תנפיק כאל ללקוחות סלקום שיצטרפו לשירות כרטיס אשראי דיגיטלי חוץ בנקאי, שיהווה שלב ראשון במסגרת המעבר לביצוע פעולות תשלום דרך הסלולר.

המדובר בטכנולוגיה מאובטחת של העברת נתונים ושידור מוצפן מאובטח במרחקים קצרים. ככזו, מאפשרת טכנולוגית NFC תקשורת דו כיוונית מאובטחת בין שני מכשירים המצוידים בשבבים שנמצאים בקרבה זה לזה. התשדורת מתקיימת בין מכשיר הסלולר לבין מערכת קליטת התשלום בבית העסק, ומאפשרת תשלום על ידי העברת המכשיר על היחידה אשר "קוראת" מבלי להשתמש בכרטיס אשראי. המשמעות היא, כי כדי לשלם עבור מוצר צריך לקרב את המכשיר הנייד ולהעביר אותו מול קורא דיגיטלי מיוחד, הממוקם לצד הקופות בחנויות. בעזרת פרטי כרטיס אשראי שהוזנו מראש למכשיר, הקורא מזהה את הפרטים האישיים של הקונה, ומשלים את הסליקה.

באחרונה השיקה גם ישראכרט את טכנולוגיית התשלום הסלולרי באמצעות מדבקה אלחוטית שמוטמעת בה טכנולוגיית ה-NFC, המוצמדת לטלפון הסלולרי. אולם, בשונה מישראכרט, המיזם של סלקום וכאל הוא פיתוח הטכנולוגיה שתוטמע בתוך כרטיס ה-SIM של המכשיר הסלולרי, ולא באמצעות מדבקה. עצם הטמעת הטכנולוגיה בתוך כרטיס ה-SIM תיצור מועדון לקוחות, שיש בו כמובן יתרונות לקבוצת תקשורת דוגמת סלקום. בנוסף, מאחר שמרבית המכשירים הסלולריים עדיין לא כוללים רכיב NFC, יש צורך לצרף רכיב מעין זה למכשיר הסלולרי, ואם הוא ישולב בתוך כרטיס ה-SIM יהיה בכך שירות ייחודי לסלקום בלבד, לפחות לכמה שנים, עד שרכיב ה-NFC יהפוך לתקן המשולב בכל מכשיר סלולרי.

יצוין, כי טכנולוגיית ה-NFC עתידה להפוך לסטנדרט בענף, והטמעתה החלה כמעט בכל טלפון חכם שמושק, לרבות טאבלטים. עיניים רבות מופנות אל טכנולגיה זו, תוך ציפייה שתשנה את הרגלי השימוש שלנו במגוון רחב של תחומים, והעיקרי שביניהם – ביצוע תשלום באמצעות מכשיר הסלולר. כך, השימוש בטכנולוגיה זו צובר תאוצה במדינות רבות בעולם, והפך למגמה של כלל תעשיית הסלולר העולמית, חברות האשראי, יצרניות הטלפונים, חברות סליקה, ספקיות מערכות תשלום אלקטרוניות מאובטחות ויצרניות מסופי/קופות תשלום.

ישראל דוד, מנכ"ל כ.א.ל, ציין כי "שיתוף הפעולה בין כאל לקבוצת סלקום הוא ביטוי לשינוי המתחולל בעולם, שבו הטלפון הסלולרי יהפוך לכלי משמעותי בביצוע תשלומים. אנו שמחים על החבירה ביו שתי החברות, שיפעלו לקידום ולפיתוח השוק בישראל, תוך מתן מענה אמיתי לצרכן הישראלי. המעבר לתשלום באמצעות כרטיס אשראי סלולרי דורש ראיית-על, שתייצר סטנדרט אחיד לפעילות ה-NFC בארץ. רק ראייה מערכתית תייצר שפה משותפת בין כל השחקנים הרלוונטיים, ותעניק חוויית משתמש איכותית ללקוח".

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, אמר כי "שיתוף הפעולה התהווה על רקע מגמה עולמית של פיתוח שירותים פיננסיים בסלולר ותשלומים באמצעות ה-NFC".

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לוועידת mPAY Israel 2012 – הארנק האלקטרוני של העתיד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים