קובה מאשרת ומסדירה מטבעות קריפטו

המטבעות הדיגיטליים, כדוגמת הביטקוין, פותחים בפני הקובנים אפשרויות לכלכלה חדשה לגמרי ● אפשר שהמהלך הוא ניסיון לעקוף את המצור הכלכלי שהטילה ארצות הברית על מדינת האי שבצפון הים הקריבי

קריפטו זוכה להסדרה בקובה. צילום אילוסטרציה מעובד. מקור: BigStock

בצעד חסר תקדים מטעם מדינה קומוניסטית, הבנק המרכזי של קובה הודיע ​​על כוונתו להכיר ולסדיר מטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין, בניסיון לעקוף את משטר הסנקציות של ארצות הברית ולחדש את הכניסה והיציאה של כסף מהמדינה.

הבנק יקבע את כללי השימוש במטבעות הקריפטו בקובה, שאותם כונן באמצעות החלטה שמספרה 215. בין שאר הכללים, המהלך יכלול צורך בהנפקת רישיון על ידי הבנק עצמו, על מנת לפעול במדינה בתחום המטבעות הדיגיטליים, וכן קבלת פטור מאחריות להזהיר אזרחים מהסיכונים של נכסים וירטואליים אלה.

החלטה ההיסטורית הזו היא תוצאה של החמרה באמברגו הכלכלי של ארצות הברית על קובה, שהטיל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ושממשיך גם כיום מחליפו בתפקיד, הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן.

החרם הכלכלי הוביל בין השאר לסגירת 400 סניפי ווסטרן יוניון – חברה למתן שירותים פיננסיים ושירותי תקשורת אשר בסיסה בארצות הברית – ולהופעתם של שירותי שליחויות חשאיים, הנקראים פרדות (mules), ששימשו להכנסת מזומנים לקובה וחלוקתם בקרב תושבי האי. עם הגעת הקורונה וסגירת הגבולות, הכניסה והיציאה של כסף מהמדינה הפכו למסובכים עוד יותר, וקברניטיה מחפשים ככל הנראה אמצעי חלופי וחדש יותר כעת.

יש מגבלות אבל האפשרות לסחר בקריפטו כבר קיימת

על פי מומחים ששוחחו עם CNBC, המצב החדש מגיע במקביל להרחבת קישוריות האינטרנט באי, ויחד עם השימוש ההולך ומתרחב בטלפונים ניידים מהדור השלישי (3G), כמו גם לנוכח חולשת המטבע המקומי, שגרמה לפריחה של קהילת קריפטו במדינה.

מטבעות קריפטוגרפיים אינם מתאימים, כידוע, רק להעברת כסף חוצת-גבולות: הם פותחים כלכלה חדשה לגמרי בפני הקובנים. עם זאת, גם לאחר ההסדרה, עדיין קיימים מכשולים בכל הנוגע לקבלת קריפטו כאמצעי תשלום, שכן אחת הדרישות שקבעה קובה לשם ביצוע פעולה שכזו היא "הכרת הלקוח", דבר שעלול להקשות על הקובנים לקחת חלק במערכת האקולוגית החדשה הזו.

על אף זאת, למרות שעדיין ארוכה הדרך עד שקובה תאמץ באופן מסיבי את השימוש במטבעות הווירטואליים, המומחים אופטימיים בהתחשב בכך שהחלטה זו נותנת לגיטימציה כלשהי למטבעות הדיגיטליים ולאפשרות של הקובנים להגיע אל אפשרויות הכלכלה החדשות שהם מציעים.

יש לציין שקובה היא לא המדינה הראשונה באמריקה הלטינית שמסדירה את נושא הקריפטו: אל אלבדור הקדימה אותה והגדילה לעשות כשביוני האחרון הפרלמנט של המדינה העביר חוק שלפיו הביטקוין הוא המטבע הרשמי שלה. יצוין שלאל סלבדור לא היה מטבע פיזי רשמי, וכי היא ניהלה את כלכלתה עם הדולר האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים