קשיים ברכישת ARM בידי אנבידיה – חשש לביטחון הלאומי של בריטניה

ממצאי דו"ח הרשות הבריטית לתחרות ולשווקים הועברו לממשלה, ולפי דיווחים העלו כמה השפעות מעוררת דאגה על הביטחון הלאומי של הממלכה

פחתו מאוד הסיכויים לעסקת הענק בעולם השבבים - לרכישת ARM על ידי אנבידיה

אנבידיה כנראה לא תצליח לרכוש את ARM. אם בשלהי יולי האחרון התברר כי ועדת הבדיקה להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי עדיין לא החלה כלל לדון בעניין באופן מהותי, אז הצרה שנוחתת עכשיו על ראש אנבידיה קצת משמעותית יותר: יש סימנים רבים לכך, שהממשלה הבריטית תחסום את העסקה, שהיקפה, כזכור, כ-40 מיליארד דולר.

לפי האתר הכלכלי בלומברג החקירה של הרשות הבריטית לתחרות ולשווקים, ה-CMA, כבר הסתיימה, והיא העבירה את ממצאיה לממשלה. לפי מקורות יודעי עניין, הדו"ח העלה כמה השפעות מעוררות דאגה על הביטחון הלאומי של הממלכה – בהתאם לחשש שהעלה מזכיר המדינה של המשרד הממונה על הוועדה, אוליבר דרודן, ממשרד הדיגיטל, התרבות, המדיה והספורט, שכבר קיבל לידיו את תוצאות החקירה שהוציא לדרך באפריל האחרון.

עם זאת, למרות הדו"ח, ההחלטה הסופית נתונה בידיה של ממשלת בריטניה, שצפויה להרחיב את החקירה, כולל דיון מול אנבידיה עצמה. זו עצמה מסרה כי, "אנחנו ממשיכים לעבור את התהליך הרגולטורי מול ממשלת בריטניה".

ההערכה היא, שסופטבנק תחליט בסופו של דבר להוציא את ARM להנפקה אם הקשיים העומדים בפני המכירה יימשכו. עם זאת, לפי דיווח בטלגרף, קבוצה המורכבת מקוואלקום, אמזון וטסלה תנסה לרכוש את ARM במקרה של כשלון של אנבידיה.

עד כמה הציבור חושב שהעסקה תצליח להתממש? כנראה שלא יותר מדי. המניות של אנבידיה כלל לא הושפעו בגין הדיווח של בלומברג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים