לקבל החזרי מס בלי בלאגן

הסטארט-אפ פיבו מונע באמצעות הטכנולוגיה תהליכים ביורוקרטיים מל המדינה, ומאפשר לקבל החזרי מס בלי לפנות לרואה חשבון ● את כל זאת הוא עושה על גבי פלטפורמת הענן AWS

מייסדי פיבו. מימין: רועי קמחי, המנכ"ל, דנה מיולגאי ואיתמר אפלבלט. צילום: דרור עינב

"כדי לברר אם מגיע החזר מס, קודם כל צריך לשלם לרואה חשבון על הבדיקה ופתיחת התיק. אז את.ה נשלח.ת למצוא אינסוף מסמכים ואישורים מכל מיני גופים. אם בסופו של דבר מתגלה בבדיקה שאכן, את.ה זכאי.ת להחזר מס – עליך לשלם גם על הגשת הטפסים למס הכנסה. זה תהליך מתיש ומאוד מאתגר. מבקר המדינה מצא ש-91% מאוכלוסיית השכירים לא מבצעים את התהליך, ורבים מהם כלל לא מודעים לו. כך הבנו שכנראה עלינו על רעיון והתחלנו לחקור אותו", כך אמר איתמר אפלבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של פיבו.

סטארט-אפ הפינטק הישראלי פיתח פלטפורמה אוטומטית להחזרי מס מהמדינה. הוא הוקם ב-2018 במסגרת תוכנית זל (Zell) ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה. לפיבו אחראים שלושה: רועי קמחי, המכהן כמנכ"ל, דנה מיולגאי, המשמשת כ-CPO – ואפלבלט. אחד המשקיעים הראשונים בה הוא היזם אורי לוין, שמשמש גם כיו"ר הדירקטוריון. החברה כבר חילצה עבור שכירי ישראל החזרי מס בשווי כמה מיליוני שקלים.

אפלבלט סיפר כי "מיולגאי, קמחי ואני למדנו מדעי המחשב במרכז הבינתחומי בהרצליה. תוך כדי פגישות ושיחות על תחומים שבהם אנחנו יכולים לפעול עלה נושא החזרי המס, וכמה החוויה שלנו לא התנהלה בצורה חלקה כשרצינו לברר אם מגיע לנו החזר כזה. שלושתנו לא הגענו מעולם ראיית החשבון, אלא מהטכנולוגיה, אבל מהר מאוד התאהבנו בענף המסים, בשל האתגר שבהחזרת כספים ששייכים לתושבי המדינה – שהם מתקשים לקבל".

לדבריו, "שכירים בשוק העבודה משלמים בהרבה מקרים יותר מדי מס למדינה", אמר אפלבלט, "זה קורה כי מי שאחראי על הורדת המסים של העובד הוא המעסיק, שלא מודע למצב המיסוי הפרטני של כל שכיר בעסק שלו – מה שמשפיע על הזכאות להחזר מס".

"אנחנו מציעים את השירות שלנו דרך אתר האינטרנט", ציין אפלבלט. "לאחר הרשמה קצרה מאוד ומענה על מספר שאלות בסיסיות אנחנו פונים לגופים הממשלתיים ובודקים עבור המשתמש זכאות להחזר כספי מהמדינה משש השנים האחרונות. בעבר, אנשים נדרשו לגשת לרואה חשבון ולבקש טפסים רבים מגופים שונים, ואת זה אנחנו עושים עבורם – חוסכים לאנשים את הביורוקרטיה מול אותם גופים".

"המוצר שלנו", אמר, "מבוסס על בוט שמבצע את הפעולות הדרושות להנפקת המסמכים וההחזר הכספי – באופן אוטומטי. המערכת יודעת להתממשק לגופים ממשלתיים ולחברות, כדי להשיג את המסמכים הדרושים. היא מבצעת ניתוח של המידע באמצעות טכנולוגיות NLP (עיבוד שפה טבעית) ו-OCR (זיהוי תווים אופטי). רוב העבודה נעשית אוטומטית".

ההיבט הטכנולוגי

אפלבלט הסביר כי "פיתחנו מערכת ששומרת את המידע בשירות RDS (ר"ת Relational Database Service) של AWS. השירות מנוהל ומקל על הקמה, הפעלה וקנה מידה של מסד נתונים רלציוני בענן. כך, מתאפשר לנו להתמקד בפיתוח המוצר שלנו. פתרונות האוטומציה שלנו פועלים באמצעות AWS Lambda, שמאפשר הרצת קודים בצורה וירטואלית על אפליקציות ושירותים".

הוא הוסיף ש-"אנחנו עובדים עם שירותים רבים של אמזון, ביניהם שירות האחסון Amazon S3 ושירות המחשוב בענן EC2. שירות CloudFront מאפשר העברה מהירה ומאובטחת של תוכן CDN. כמו כן, קיבלנו תמיכה מארכיטקטים של AWS, שהדריכו אותנו איך לעבוד בצורה טובה יותר עם השירותים וכיצד להנגיש את המוצר שלנו בצורה טובה יותר למשתמשים".

"כבר כשהקמנו את החברה", סיכם אפלבלט, "היו לנו מוצר ואתר, והתהליך התנהל באופן ידני מאחורי הקלעים. לאט לאט פיתחנו עוד טכנולוגיות לפעולות שרואה חשבון אנושי מבצע, במטרה לבצע אותן בצורה אוטומטית ומקיפה. באוקטובר 2018 היו לנו לקוחות. כיום אנחנו יכולים לספק שירות למספר גדול של לקוחות – יש לנו כבר עשרות אלפים".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא

    חברה מאכזבת.. התחלתי את התהליך, תאמינו או לא, לפני מעל לשנה. אחריי שהצקתי המון ויתרתי. נעלמו עקבותיהם.

  2. דור

    חברה פח! התחלתי תהליך אתם לפני 5 חודשים שום דבר לא זז והם לא מעדכנים לגבי התהליך

אירועים קרובים