מלכוד הטיק-טוק: התכונה הפופולרית של הפלטפורמה, שמאפשרת להפר את מדיניותה

תכונת Sounds בטיק-טוק, המאפשרת למשתמשים להוסיף ערוצי אודיו לסרטונים שלהם, נוצלה כדי להפיץ תוכן מסולף על חיסוני הקורונה

מלכוד מובנה. טיק-טוק. צילום: BigStock

מלכוד הטיק-טוק: תכונת Sounds הפופלרית בפלטפורמה, המאפשרת להוסיף לסרטונים ערוצי אודיו, נוצלה כדי להפר את מדיניותה בנוגע להפצת תוכן מסולף על חיסוני הקורונה.

אחד הטרנדים בקרב משתמשי טיק-טוק הוא הוספת ערוצי אודיו פופולריים שונים לסרטונים שלהם במטרה להעשיר את התוכן שהם מפרסמים. אבל ערוץ אודיו אחד קיבל חיים משלו בטיק-טוק, כשלסרטונים רבים נוסף ערוץ אודיו מסרטון וידיאו אחר, שמדבר נגד החיסונים, תוך מסירת מידע שקרי על תופעות הלוואי שלהם.

יותר מ-4,500 סרטוני וידיאו שכללו את ערוץ האודיו השקרי הופצו ברשת החברתית, ונצפו יותר מ-16.7 מיליון פעמים – זאת לפי מחקר שפורסם על ידי המכון לדו-שיח אסטרטגי בלונדון, העוקב אחר הפצת מידע שקרי.

לדברי החוקרים, זוהי דוגמה לאחת הבעיות של פלטפורמות הסרטונים, שהפכה פופולרית בשנים האחרונות. "התכונה הזאת משמשת בדיוק כפי שטיק-טוק תכננה אותה, ומשתמשים משתפים את האודיו, אבל התוצאות הן שהדבר יוצר לולאה של סיפורים נגד החיסונים", ציינו החוקרים.

טיק טוק מסרה כי הסירה כמה מהסרטונים האלה והגבילה את ההפצה של הסרטונים וערוצי האודיו המוזכרים בדו"ח של מכון המחקר.

דובר של טיק-טוק מסר, כי "אנו חותרים לקדם חוויית טיק-טוק אותנטית באמצעות הגבלת הפצה של תוכן מטעה, כולל אודיו, ומקדמים מידע מוסמך רשמי בנוגע ל-Covid-10 והחיסונים באמצעות האפליקציה שלנו. מידע שקרי מהווה אתגר בתעשייה, ואנו אסירי תודה על דו"חות שמסייעים לנו לפעול במקרים של הפרה".

סרטון הווידיאו עם ערוץ האודיו המדובר פורסם בדצמבר האחרון על ידי משתמש המכונה בטיק-טוק the_alpha_k9 ומספר לאלפי עוקביו שהוא יסרב לקבל חיסון ל-Covid-19. הסרטון הזה הוסר, דרך אגב, וגם בפלטפורמות אחרות הוא סומן על ידי בודקי עובדות כמפיץ מידע לא מדויק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים