"כל ארגון ייפרץ בסייבר; מתי? תלוי במוטיבציה של ההאקרים"

"כל ארגון צריך לצאת מנקודת הנחה שלפיה הוא ייפרץ - בהינתן המוטיבציה והמשאבים של ההאקרים שפועלים נגדו", כך אמרה רויטל אוחיון, מנהלת פעילות טרנד מיקרו בישראל

רויטל אוחיון, מנהלת פעילות טרנד מיקרו בישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

"אנחנו רואים בשנתיים אחרונות, בחו"ל וגם בישראל, עלייה משמעותית בכלל איומי הסייבר, ובתוכם באיומים מתקדמים. משבר הקורונה הביא לשינוי באופן שבו העובדים מבצעים את עבודתם, עם עבודה מרחוק ומהבית. מצב חדש זה הביא לגידול הן בהיקף האיומים והן במשטחי התקיפה הפוטנציאליים. השאלה 'האם נותקף?' התחלפה בשאלה 'מתי נותקף?'. כל ארגון צריך לצאת מנקודת הנחה שלפיה הוא ייפרץ – בהינתן המוטיבציה והמשאבים של ההאקרים שפועלים נגדו", כך אמרה רויטל אוחיון, מנהלת פעילות טרנד מיקרו בישראל.

אוחיון דיברה בפתח כנס Trend Micro Gov Vision 2021, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ושנערך היום (ג') במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, בהשתתפות יותר מ-150 מקצועני אבטחה מהמגזר הציבורי.

בדבריה הציגה אוחיון מחקרים של ענקית אבטחת המידע, שמעידים על העלייה הדרמטית בהתפשטות נגיף הסייבר בזמן שנגיף הקורונה היכה: "מספר אירועי הסייבר נסק בשנה שעברה ב-20% ועמד על 62.6 מיליארד. חוקרים שלנו זיהו בשנה זו 119 אלף איומי אבטחה בכל דקה, כתוצאה מהעלייה בעבודה מהבית וחשיפת הארגונים להתחברות מרחוק לרשת הארגונית. מחקר שביצענו חשף שרשתות ביתיות היוו מטרה מועדפת במהלך השנה החולפת, ושימשו כאמצעי ה-'נבחר' לחדור לרשתות ארגוניות, כמו גם כדי להשתלט על מכשירי אינטרנט של הדברים ולגייס אותם לפעילות ברשתות בוטים. כך, המתקפות נגד רשתות ביתיות צמחו בשיעור של 210% והגיעו להיקף של 2.9 מיליארד אירועים".

אוחיון ציינה שאיומים מבוססי מייל היוו 94% מכלל המתקפות שנבלמו על ידי מערכות טרנד מיקרו במהלך 2020. "נתון זה מוכיח שמתקפות פישינג הן סוג מתקפה נפוץ במיוחד. החוקרים זיהו קרוב ל-14 מיליון כתובות ייחודיות במהלך 2020 ששימשו למתקפות הפישינג הללו", אמרה. ממצא בולט נוסף שעלה מהמחקר הוא שמתקפות הכופרה צמחו בשיעור של 34%. "עם גידול זה גם צמחה תופעת 'הסחיטה הכפולה', משמע – האקרים שגונבים נתונים לפני הצפנתם, על מנת לאיים למכור אותם אם הקורבן לא ישלם את דמי הכופר כדי לפתוח את הנעילה שביצעו ההאקרים במהלך המתקפה", הוסיפה אוחיון.

"2021 – הזדמנות לשפר את האבטחה בענן"

"טרנד מיקרו", אמרה אוחיון, "היא חברה ותיקה, שפועלת בעולם האבטחה מזה שלושה עשורים. היא רווחית מאז 1998 ובשנה הכספית 2020 עמד המחזור שלה על 1.7 מיליארד דולר. היא מונה יותר מ-7,000 עובדים ברחבי העולם, במעל 60 מדינות, ויש לה נציגות בישראל מזה שבע שנים. מספר הלקוחות הארגוניים שלה עומד על יותר מחצי מיליון, כולל 90% מארגוני פורצ'ן 500".

היא סיכמה באומרה כי "עסקים התמודדו בשנת הקורונה עם איומים בהיקף רחב נגד כלל תשתיות הארגון, לרבות איומים על רשתות של העובדים מהבית. שיטות מוכרות כמו פישינג, גישה כפויה וניצול חולשות הן עדיין האמצעים המועדפים לפריצה לרשתות. לארגונים ולחברות היה זמן להבין את ההשפעות התפעוליות ואת איומי האבטחה שהולידה מגפת הקורונה. 2021 מהווה הזדמנות להתאים ולשפר את מערך האבטחה מבוסס הענן, כדי להגן על העובדים המבוזרים, כמו גם על המערכות".

רונן עמיאל, מנהל שותפים עסקיים בטרנד מיקרו ישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

רונן עמיאל, מנהל שותפים עסקיים בטרנד מיקרו ישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

רונן עמיאל, מנהל שותפים עסקיים בטרנד מיקרו ישראל, אמר בכנס כי "הגידול באיומים הביא גם לגידול בפעילות שלנו מול ועם השותפים, ובהם טלדור תקשורת מקבוצת וואן, שהיא שותף פלטינום שלנו בישראל. אנחנו עובדים עם יותר מ-150 שותפים ושני מפיצים, ומטמיעים את הפתרונות שלנו במגזר הממשלתי מזה עשור". הוא הוסיף ש-"כחלק מביסוס הפעילות שלנו בישראל, נמשיך להגדיל את מספר השותפים ונגייס כוח אדם לסניף המקומי. אנחנו צופים שהיקף הפעילות שלנו בארץ יצמח ב-2021 בעשרות אחוזים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים