יבמ צפויה לרכוש את סטורווייז הישראלית תמורת כ-150 מיליון דולרים

החברה הנרכשת מספקת פתרונות לדחיסת מידע, ומוצריה מותקנים במערכי המיחשוב בארגונים רבים ● ייחודו של פתרון החברה הוא בכך שהוא מגיע ליחס דחיסה של עד 90% - מה שמביא לצמצום משמעותי בהקצאת המשאבים הנדרשת לטובת שטח הרצפה לאחסון, צריכת החשמל ועלויות רכישת הדיסקים

יבמ (IBM) תרכוש, ככל הנראה, את סטורווייז (Storwize) הישראלית, הפועלת בתחום האחסון. לאנשים ומחשבים נודע, כי העסקה צפויה להיסגר בחודש הבא בהיקף של כ-150 מיליון דולרים.

סטורווייז הוקמה ב-2004 על ידי גל נאור ויוני עמית, על רקע הצורך במתן מענה להתפוצצות המידע הארגוני הדורש אחסון. החברה מספקת פתרונות לדחיסת מידע, ומוצריה מותקנים במערכי המיחשוב בארגונים, במקטע שבין מערכות האחסון לבין הרשתות; אז, הם מכווצים את המידע בטרם יאוחסן. ייחודו של פתרון החברה הוא בכך שהוא מגיע ליחס דחיסה של עד 90% – מה שמביא לצמצום משמעותי בהקצאת המשאבים הנדרשת לטובת שטח הרצפה לאחסון, צריכת החשמל ועלויות רכישת הדיסקים.

בכנס משותף שערכו יבמ וסטורווייז בבית יבמ בפתח תקווה, בנובמבר 2009, אמר נאור, כי "טכנולוגית דחיסת המידע של סטורווייז אינה תלוית יישום, ומוצרי החברה הוטמעו במגוון רחב של תעשיות". לדבריו, מספר גדול של לקוחות החברה ביצעו רכישה חוזרת של מוצריה ברבעונים האחרונים. בנוסף, אמר, "כמה וכמה חברות גלובליות, אשר להן סניפים בישראל ושכבר רכשו את מוצרי סטורווייז כהטמעה מקומית, החלו בהטמעת הטכנולוגיה באתרים נוספים ברחבי העולם". הוא הוסיף, כי "לקוחות סטורווייז שהטמיעו את פתרונות הדחיסה שלנו בסביבות טכנולוגיות שונות, השיגו גידול של מאות אחוזים בתשתיות המידע הקיים, לצד שקיפות מוחלטת, ללא פגיעה בביצועים וללא כל צורך בשינוי כלשהו בתשתית האחסון".

אנשי קבוצת מערכות האחסון של יבמ העולמית מכירים את החברה הנרכשת לעומקה, ופעלו עימה בשנים האחרונות בשיתוף פעולה הדוק. פתרונות סטורווייז מותקנים כיום ביותר ממאה חברות גלובליות ברחבי העולם, לרבות חברות IT, בנקים, יצרניות מכוניות, חברות תעשיה, חברות אנימציה, ארגוני ממשלה, ועוד. סטורווייז שותפה של כל חברות האחסון הגדולות, לרבות יבמ, EMC ונט-אפ (NetApp). פתרונותיה משלימים את טכנולוגיות מניעת שכפול המידע.

מאז הקמתה החברה גייסה קרוב ל-40 מיליון דולרים. בין השאר, השקיעו בה קרנות הון הסיכון האמריקניות סקויה (Sequoia) ובסמר (Bessemer), קרן ההשקעות של איש העסקים היהודי-בריטי פויו זבלדוביץ', וקרן טנאיה קפיטל – לשעבר זרוע הון הסיכון של ליהמן-ברדרס (Lehman Brothers) שקרסה. משקיעים נוספים הם שלמה נחמה, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, ואיש העסקים יגאל אהובי.

בעשור האחרון רכשה יבמ כמה וכמה חברות הזנק ישראליות, בסכומים של עשרות מיליוני דולרים. הרכישה הגדולה מכולן הייתה זו של XIV הישראלית, המפתחת מערכות אחסון מבוססות מיחשוב גריד, תמורת כ-300 מיליון דולרים, בסוף 2007. בדצמבר 2009 רכשה יבמ את גארדיום הישראלית ביותר מ-200 מיליון דולרים. רכישה בולטת נוספת התבצעה באפריל 2008 אז קנתה יבמ את דיליג'נט הישראלית, שעסקה בפתרונות למניעת שכפול מידע, תמורת 165 מיליון דולרים. באותו חודש גם נרכשה על ידי יבמ FilesX תמורת 80 מיליון דולרים. זו האחרונה סיפקה פתרון לשחזור נתונים, עם מערכת להתאוששות מהירה של יישומים עסקיים קריטיים ושל שרתים הפועלים בסביבת מיקרוסופט.

מיבמ ישראל נמסר, כי החברה אינה מגיבה לשמועות.

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים