ענן של גלידה: שטראוס מעבירה את ניהול ותכנון התקציב לענן של אורקל

המערכת המוטמעת בקבוצת שטראוס תביא לשיפור בתהליכי ניהול, תכנון ובקרה תקציבית אחודה בקבוצה

גור זמיר, סמנכ"ל הכספים של שטראוס ישראל. צילום: עזרא לוי

קבוצת שטראוס מעבירה את מערכת תכנון וניהול התקציב שלה לענן של אורקל (Oracle). הפרויקט החל לפני כחודשיים וצפוי להסתיים ברבעון השלישי השנה. את הפרויקט עורכת נל ארמוניה והיקפו הכספי, שלא נמסר לפרסום, עומד על מיליוני שקלים. שאר היבטי ניהול הכספים של החברה יישארו על גבי מערכות של סאפ.

המערכת המוטמעת בקבוצת שטראוס היא EPM (ר"ת Enterprise Performance Management), פתרון SaaS של אורקל לצורך תכנון וניהול התקציב של מטה הקבוצה ושל שטראוס ישראל, על כל חטיבותיה. המערכת תשרת מאות משתמשים בחטיבת הכספים של הקבוצה, ברכש, מכירות, מלאי, משאבי אנוש ועוד.

מדובר בפרויקט המשך, הנעשה ב-IT של שטראוס לאחר הטמעת אותה מערכת בחטיבת שטראוס קפה. המערכת המוטמעת מחליפה מערכת של סאפ (SAP), ותביא לשיפור בתהליכי ניהול, תכנון ובקרה תקציבית אחודה בקבוצה. לפרויקט יש ארבעה יעדים עיקריים: קיצור מחזורי התכנון; הפחתה משמעותית של עבודה טכנית, על מנת להתפנות לחשיבה אסטרטגית במקום לעסוק בכריית המידע ובייצור הנתונים; שיפור התוצרים ויכולות הניתוח; ובחינה מהירה ויעילה של תרחישים עסקיים שונים. כך, עם סיום הפרויקט, שטראוס תוכל להפיק תובנות עסקיות באופן אחוד, מהיר ומדויק יותר, בין השאר, לגבי ניהול מלאי המוצרים וניתוח תרחישים עסקיים.

המערכת החדשה תאפשר לנהל מידע רב, ולנתח ולענות על מגוון שאלות עסקיות ותפעוליות, כמו גודל שוק המזון והמשקאות בישראל, אילו מוצרים נצרכים יותר ולמה, מה קורה בחנויות דיסקאונט ובמכולות, ועוד. כך, המערכת תטפל במיליוני טרנזקציות יומיות, בעשרות מחסנים ומפעלים, כאשר במקום אחד ניתן יהיה לתכלל את התמונה, לבצע תחזיות, ולהשתמש בה כ"ארגז חול" לבחינת אפשרויות לפעולה ולהבנת המשמעויות הנובעות מכך.

"זהו פרויקט מפתח בשינוי פניה של חטיבת הכספים בקבוצה", אמר גור זמיר, סמנכ"ל הכספים של שטראוס ישראל. "המערכת תספק כלים קריטיים לנתח את המגמות ולסמן את המהלכים שאנו מכוונים אליהם, לרבות תהליך הצמיחה המשמעותי שאנו נמצאים בעיצומו". כך, הסביר, "שטראוס תהפוך לחברה מונעת-נתונים (Data driven), ותפיסה זו תלווה אותנו בכל המהלכים העסקיים שלנו, כגון האופן שבו נבדוק וננתח מגמות צרכניות, נבחן קטגוריות, אפשרויות להתרחבות, ועוד".

גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף SaaS באורקל ישראל. צילום: עזרא לוי

גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף SaaS באורקל ישראל. צילום: עזרא לוי צילום: עזרא לוי

לדברי גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף SaaS באורקל ישראל, "זהו אחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים שנראו בתחום התכנון במשק הישראלי. הפלטפורמה המוטמעת תספק לקבוצת שטראוס את הכלים המתאימים בקפיצת המדרגה שהיא עושה בתהליכי התכנון והניהול".

נל ארמוניה הינה קבוצה אירופית, המתמחה בפתרונות אנליטיים לשולחנו של מנהל הכספים. לדברי יורי קרני, מנכ"ל נל ארמוניה ישראל, "עם סיום ההטמעה, קבוצת שטראוס תוכל לבסס תובנות עסקיות מהר, באופן מדויק, תוך יצירת יתרון תחרותי. כך היא תהיה חטיבת כספים מובילה מבחינת השימוש בנתונים. נספק את הפתרון העסקי המיטבי לקבוצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים