מענקים בסך 12.5 מיליוני שקלים לפיילוטים על תשתיות 5G

תוכנית משותפת של משרד התקשורת ורשות החדשנות בחרה חמישה סטרטאפים וחברות שיקבלו מהיקים לפיילוטים על תשתיות 5G, בהם ביה"ח רמב"ם, מפא"ת, מפעלי ים המלח של ICL, מקורות וחברות הסלולר סלקום, פלאפון והוט מובייל ● יקבלו במענקים בגובה של עד 50% מעלות הפרויקט

רווחיות תלויית אבטחה. 5G. צילום אילוסטרציה: BigStock

רשות החדשנות ומשרד התקשורת פרסמו את רשימת הסטארט-אפים והחברות שיזכו למענק לביצוע תוכניות הרצה ניסיוניות על גבבי תשתיות תקשורת 5G בסך כולל של 12.5 מיליון שקלים.

לאחר בדיקות מעמיקות של הפניות על ידי צוותים המורכבים מבודקים מומחים מטעם רשות החדשנות ונציגי משרד התקשורת ולאחר דיונים בוועדת המחקר של רשות החדשנות, זכו החברות באישור לביצוע הפיילוטים ובמענקים בגובה של עד 50% מעלות הפרויקט.

התוכניות שאושרו הן: פיילוט של חברת מונוגוטו להקמת רשת 5G פרטית במפעלי ים המלח של ICL ובמקורות, להשלמת כיסוי על ידי ארגונים פרטיים; פרויקט של טליקום סיטי קונקט להעברת וידיאו מריבוי מצלמות ערים חכמות על תשתית סלולרית דור 5 בשיתוף עם חברת סלקום; פיילוט של אלביט מערכות תקשוב וסייבר לטכנולוגיות תקשוב למרכזים רפואיים ברשתות 5G בביה"ח רמב"ם בשיתוף עם חברת פלאפון; פיילוט של אדג'הוק סקיוריטי לבדיקת פתרונות אבטחה מתקדמים ויישומי MEC בסביבת אמת בשיתוף עם חברת הוט מובייל; וניסוי הוכחת היתכנות מערכת דור 5 של ג'י פי יו איי או, בשיתוף עם מפא"ת.

בזכות תוכנית משותפת של משרד התקשורת ורשות החדשנות, שמטרתה לתמוך בהרחבת השימוש ברשת 5G בישראל, יפתחו חמש הזוכות יישומי תקשורת מתקדמים במטרה לשפר את תשתיות התקשורת המתקדמות ולהביא ולקפיצת מדרגה באופן שיכניס את ישראל למועדון היוקרתי של מדינות המפתחות טכנולוגיה ליישומים שיישנו את אורחות חיינו בסביבת דור 5.

להערכת משרד התקשורת, "מדובר בטכנולוגיות, שהצלחתן מהווה 'Game Changer' כלכלי אמיתי. הפיתוחים בטכנולוגיה זו צפויים להיות חוד החנית של הטכנולוגיות החכמות בשנים הקרובות, והביקוש לפיתוחים חדשים צפוי לגדול בכל העולם. השקעה בפיתוחים ישראליים בטכנולוגיית דור 5 עשויה, להערכת המשרד, להוות גורם שיאיץ את היציאה מהמשבר הכלכלי, תוך שתשתיות האינטרנט המהירות יאפשרו קיום  שגרת חיים חדשה גם לצד נגיף הקורונה".

לירן אבישר בן- חורין, מנכ"לית משרד התקשורת, ציינה, כי "היישומים לרשת דור 5 נמצאים בשלבי פיתוח בכל העולם. יש פה הזדמנות לתעשיית ההיי-טק הישראלית להפוך להיות הקטר המוביל את התחום הזה. אנו פועלים על מנת לתמרץ ולעודד יזמות בתחום, וזהו שיתוף הפעולה הראשון שמשרד התקשורת מקיים עם רשות החדשנות. השותפות מביאה לחיבור בין עולם היישומים וקידום תשתיות דור 5 מתקדמות. התוכניות שנבחרו מגוונות, חדשניות ומציגות את תמהיל יכולות הטכנולוגיה עם פוטנציאל גדול לקידום הדור ה-5 בישראל, ומיצובה של ישראל כמדינה מובילה בתחום. הצוות המקצועי ערוך לסייע לייצר סביבה, שבה יזמים וחברות סטארט-אפ בתחום הדור החמישי ישגשגו".

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, אמר, כי תוכנית הפיילוטים ויישום תוכניות ההרצה בתחום התקשורת על גבי תשתיות 5G ישפיעו על כלל המשק בישראל. פריסת תשתיות תקשורת פס רחב מתקדמות תוביל לגידול בתמ"ג, לגידול בפריון ולעלייה במדדים סוציו-אקונומיים נוספים. הבנק העולמי גורס, כי גידול של 10% בחדירת תשתיות פס רחב יכול להגדיל את התמ"ג בכ-1.21% עד 1.38%. אין ספק, שצמיחה זו הינה הכרחית למשק הישראלי, ובעיקר בעידן מגיפת הקורונה ולאחריה, שבו יותר ויותר תכולות עבודה עוברות למדיה המקוונת. לתשתית 5G תפקיד מרכזי, והוא מהווה מכפיל כוח משמעותי בדחיפת המשק לעידן החדש. כמו כן, מערכות ה-5G ישפיעו על כלל מגזרי המשק ויאיצו תהליכי רגולציה בתחומים של רכבים אוטונומיים, בריאות ואוטומציה תעשייתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים