האירוע של זום: אלה ההכרזות הבולטות

הפלטפורמה שמככבת בעידן הקורונה השיקה זירה חדשה ליצירת ולאירוח אירועי אונליין, זירת אפליקציות לייעול העבודה מרחוק והצפנה מקצה לקצה

אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום. צילום מסך

זום הכריזה שורה של הכרזות באירוע זומטופיה, שנפתח אמש (ד') – בזום, כמובן. החדשות החמות מה-"כוכבת" של תקופת הקורונה הן פלטפורמה חדשה ליצירה ולאירוח של אירועי אונליין, זירה שכוללת אפליקציות לייעול העבודה מרחוק והצפנה מקצה לקצה.

בזום, שרק הולכת ועולה מאז שפרץ המשבר, מבקשים לנצל אותו עד תום ולצד זה להעשיר את חוויית העבודה מרחוק והמפגשים הווירטואליים של המשתתפים. את ההתעניינות ניתן היה לראות במספר המשתתפים הגבוה שהתחברו כדי לשמוע את ההכרזות – עשרות אלפים. המכריזים היו אריק יואן, מייסד ומנכ״ל זום, ועודד גל הישראלי, מנהל המוצר הראשי.

שלושה חידושים בולטים הוצגו במהלך האירוע: האחד הוא OnZoom – פלטפורמה שמאפשרת למשתמשים ליצור ולארח אירועים, בין אם בחינם או בתשלום, ובין אם אלה אירועים למטרות גיוס כספים. בזום אומרים כי המארחים יכולים, בשימוש בפלטפורמה החדשה, להרחיב את עסקיהם ולהגדיל את טווח ההגעה לקהלים חדשים. משתמשי זום יגלו ב-OnZoom את האירועים שמתאימים להם לרכישת כרטיסים, לאתר ולעקוב אחרי האירועים והמותגים המועדפים עליהם ולדרג את אלה שאהבו, או לא.

Zapps. מקור: זום

Zapps. מקור: זום

Zapps היא זירה שכוללת אפליקציות שמטרתן להקל על אנשים שעובדים מרחוק לנהל את עבודתם לפני, במהלך ואחרי פגישת הזום שלהם. זום שילבה כאן אפליקציות שפותחו על ידי חברות צד שלישי במערכת הזומית ומאפשרת שימוש בהן בזמן אמת. יואן הודיע באירוע שיותר מ-35 שותפים הצטרפו למיזם, כבר מהשלב הראשון.

זום הכריזה גם על תכונה אופציונלית של הצפנה מקצה לקצה –E2EE – שתהיה זמינה לקראת סוף אוקטובר, הן למשתמשים חינמיים והן למשלמים. ניתן יהיה להפעיל אותה ברמת החשבון, הקבוצה או המשתמש הבודד, ובהתאם לאופן שבו מנהל החשבון המגדיר את התכונה, ניתן להפעיל ולכבות אותה – על בסיס כל פגישה ופגישה. התקשורת בין משתתפי פגישות הזום מוצפנת ב-E2EE באמצעות מפתחות הצפנה המאוחסנים רק במכשירים של אותם משתתפים, והיא לא מאפשרת גישה למפתחות הפרטיים של הפגישה, גם לא לה – זום – עצמה.

שיפורים ב-SDK ובפלטפורמת התקשורת האחודה

כמו כן, זום הודיעה על מספר שיפורים. חלק מאותם שיפורים הם ב-SDK של הפלטפורמה, כדי לאפשר למפתחים ולחברות להעשיר יישומים מבוססי וידיאו בהתאמה אישית. מפתחים יכולים לנצל את ממשק המשתמש ואת בקרת ההפעלה הניתנים להתאמה אישית – נתון שעל פי החברה מקל עליהם לשלב וידיאו באיכות גבוהה, אודיו וצ'ט מיידי ליישומים שלהם.

שיעור יוגה OnZoom. צילום: יח"צ

שיעור יוגה OnZoom. צילום: יח"צ

החברה גם הוסיפה פונקציות לפלטפורמת התקשורת המאוחדת שלה. לדוגמה:

שילוב סצנות – מאפשר למארח לקבוע נושא רקע מותאם אישית לפגישות שלו, או ליצור רקעים בהם מוטבעים קטעי וידיאו של המשתתפים בשיחה, שכולם יכולים לשתף.

זום לבית – תמיכה ב-DTEN ME, ב-Portal של פייסבוק וב-Zoom Rooms כבר זמינה, ועד סוף השנה תהיה תמיכה גם ב-Echo Show של אמזון, ב-DTEN onTV ובמכשירים חכמים שתומכים ב- Google Assistant, כולל Nest Hub Max ו-Yealink A20. בזום מבטיחים שהצעות חומרה נוספות – של HP, לנובו ו-Neat – יגיעו ב-2021.

שיתוף פעולה ללא מגע – אפשרויות שילוב פקודות קוליות משופרות להפעלת שיחת זום וחיבור פשוט של מכשירים אישיים, לשליטה בחוויות המפגש של חדרי הזום.

לוח מחיק משופר, עם שיתוף פעולה מתמשך בין מכשירים ניידים, שולחניים וחדרים.

גלריה חכמה – שילוב בינה מלאכותית בגלריית זום, כך שהמשתתפים בחדר מוצגים כפרטים בתצוגת גלריה, כדי לאפשר תקשורת פנים אל פנים יעילה יותר ביניהם.

E911 – אפשרות לצוותי אבטחה, או מוקדניות, ליידע עובדים המשתמשים בשיחת זום על מקרי חירום ולהדריכם כיצד להתנהג.

חדרי המתנה – מארחים יכולים לבחור להכניס אורח לאחר שראו אותם בווידיאו בחדר ההמתנה.

"בימים המאתגרים שעוברים על כולנו למדנו דבר חשוב אחד: עבודה מרחוק אכן עובדת", אמר יואן. "ההכרזות שלנו במסגרת מפגש הזומטופיה מדגימות היטב שזום יותר ממוכנה להתמודדות הזו. הפלטפורמה שלנו תומכת בצרכים של המשתמשים שלנו כיום ותמשיך לעשות זאת גם בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים