הפסד לפייסבוק בבית המשפט העליון: תבטל חסימה של עובדת NSO

מהחלטת שופט העליון, נעם סולברג: "הפרשנות של פייסבוק לגבי תנאי השימוש, שלפיה היא רשאית להשבית את חשבונותיהם של כל עובדי NSO מעצם עבודתם בחברה, מעוררת קושי... עיינתי בערעור ושקלתי את נימוקיו ובאתי לכלל מסקנה, כי דינה של בקשת הערעור להידחות"

13 שנים מאחרוי סורג ובריח ליקיר בן דוד.

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, אישרר אמש (ג') החלטה של בית המשפט המחוזי, ודחה את ערעורה של פייסבוק על החלטת המחוזי להשיב לפעילות את חשבונות הפייסבוק של עובדת חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO.

חשבונות העובדת, ממחלקת משאבי אנוש ב-NSO, נחסמו על ידי ענקית המדיה החברתית במסגרת מהלך שבו היא חסמה את החשבונות של כ-100 מעובדי החברה וכמה מבני משפחותיהם.

בפברואר השנה קיבל שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, רחמים כהן, קיבל חלק מתביעתם של עובדי NSO נגד פייסבוק והורה לחברה להשיב מיידית לפעילות מלאה את חשבונות המדיה החברתית של אחת העובדות, אורית עזרזר.

בנובמבר האחרון חסמה פייסבוק חשבונות של עובדי NSO ברשת החברתית וברשת הבת שלה, אינסטגרם, בעקבות תביעה שהגישה חודש לפני כן נגד חברת מודיעין הסייבר לבית משפט המחוזי בסן פרנסיסקו, בטענה שזו ניצלה פרצה בשירות אחר שלה – ווטסאפ – לצורך מעקב אחרי לפחות 100 עיתונאים, דיפלומטים, פעילי זכויות אדם, מתנגדים פוליטיים, בכירים בממשל ואחרים. כך, טענה החברה, התוקפים יצרו קשר בשיחת וידיאו עם הקורבנות, שכלל לא היו אמורים להשיב לשיחה, ואז שתלו את פגסוס, הרוגלה של NSO, שמספקת יכולת השתלטות על הטלפונים החכמים של הקורבנות.

NSO דחתה את טענתה של פייסבוק בכל תוקף, ובעקבות סגירת החשבונות הגישו העובדים לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ובקשה למתן סעד זמני. הם דרשו שפייסבוק תפתח את החשבונות שלהם ושל בני משפחותיהם עד להכרעה בתביעתם. בתביעת העובדים נכתב, כי "פייסבוק העולמית הפרה את ההסכם בינה לבין התובעים, בכך שחסמה את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם הפרטיים שלהם באופן פתאומי, גורף ובלא כל הודעה מוקדמת. יתרה מכך, פייסבוק לא העלתה כלפי העובדים אף טענה בדבר הפרה כלשהי של ההסכמים בינם לבינה ולא סיפקה עילה לחסימת חשבונותיהם". העובדים טענו, כי "פייסבוק הפעילה 'עונש קולקטיבי' על העובדים בכך שבחרה לחסום את חשבונותיהם הפרטיים – בשל הליך משפטי שהיא מנהלת נגד מקום עבודתם". לדבריהם, הם הגישו את התביעה "לאחר פניות חוזרות ונשנות לפייסבוק בבקשה לשחרר את חשבונותיהם הפרטיים – פניות שלא קיבלו מענה עד למועד הגשת התביעה".

פייסבוק ערערה על החלטת המחוזי לבית המשפט העליון, והשופט סולברג קבע, כי לא מצא מקום להתערב בשיקול הדעת של בית המשפט המחוזי. השופט ציין כי "הפרשנות של פייסבוק לגבי תנאי השימוש, שלפיה היא רשאית להשבית את חשבונותיהם של כל עובדי NSO מעצם עבודתם בחברה, מעוררת קושי… עיינתי בערעור ושקלתי את נימוקיו ובאתי לכלל מסקנה, כי דינה של בקשת הערעור להידחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים