סאפיינס רכשה חברת תוכנה בעולם הביטוח בעשרות מיליוני שקלים

החברה הנרכשת, הארקייס, היא ספקית פתרונות תוכנה לתעשיית הביטוח בצפון אמריקה, המפתחת ומשווקת תוכנה לענף הביטוח האלמנטרי ● סכום הרכישה עומד על בין 22 ל-30 מיליון שקלים, וישולם במזומן ובמניות, בהתאם לאבני דרך וביצועים שסוכמו בין הצדדים ● "הרכישה הינה הצעד ההגיוני הנכון ביישום האסטרטגיה שלנו להפוך לספקית פתרונות כוללים בקרב חברות הביטוח בעולם", אמר רוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס

רוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס

סאפיינס מקבוצת פורמולה מערכות הודיעה היום (ד'), כי חתמה על הסכם לרכישת חברת התוכנה הארקייס (Harcase), בעסקה בהיקף של בין 22 ל-30 מיליון שקלים (כ-6 עד 8 מיליון דולרים). הסכום ישולם במזומן ובמניות, בהתאם לאבני דרך וביצועים שסוכמו בין הצדדים.

הארקייס הינה ספקית פתרונות תוכנה לתעשיית הביטוח בצפון אמריקה, המפתחת ומשווקת תוכנה לענף הביטוח האלמנטרי. סאפיינס עוסקת בפיתוח ובשיווק פתרונות IT לתעשיית הביטוח והפנסיה הגלובלית. היא מסרה, כי "הרכישה תאפשר את התרחבותה של סאפיינס בשוק הביטוח בצפון אמריקה, ותרחיב את סל המוצרים המוצע ללקוחות ביטוח אלמנטרי בישראל ובחוץ לארץ".

רוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס, אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "אנחנו שמחים לשלב את הצוות של הארקייס בחברה. רכישת הארקייס הינה צעד משמעותי מבחינתנו, שכן היא מגדילה משמעותית את נגישותה של סאפיינס ללקוחות בתחום הביטוח". לדבריו, "קו מוצרי הביטוח האלמנטרי שאותו משווקת ומפיצה החברה ישלים את קו המוצרים שנציע ללקוחות בתחום הביטוח".

הוא הוסיף, כי "בהתחשב בגודל ובהשפעה של שוק הביטוח בצפון אמריקה, הרכישה הנוכחית הינה הצעד ההגיוני הנכון ביישום האסטרטגיה שלנו להפוך לספקית פתרונות כוללים בקרב חברות הביטוח בעולם". לדברי על-דור, "הרכישה תסייע לנו לחזק את מעמדנו כספקית פתרונות IT עבור חברות ביטוח מובילות בישראל ומחוצה לה כבר בשנה הקרובה. זאת, הודות ליכולתנו 'לגייר' בנקל את מוצרי הארקייס ולהתאימם מיידית לצרכים שהוצגו לנו על ידי חברות ביטוח מישראל. יש פה הזדמנויות רבות בשוק המקומי, ואנו בעיצומו של תהליך להציע את פתרונות הארקייס בארץ".

"בשנתיים האחרונות אנחנו מחפשים דרכים לגידול לא אורגני, משמע – לרכוש חברות", אמר על-דור. לדבריו, "תחום הביטוח הוא שמרני, החלפת מערכות ה-IT בו היא די איטית, והפתרון של הארקייס מביא בשורה, כי יש לו דור חדש של פתרונות מבוססי ג'אווה (Java). אלה מתממשקים עם פתרונות סאפיינס, המבוססים על פלטפורמת הפיתוח הייחודית שלנו, בתוספת ממשקים לכל הפלטפורמות הקיימות".

על-דור ציין, כי לא זו בלבד שכל עובדי החברה הנרכשת וסאפיינס יישארו בתפקידם, אלא שבכוונת החברה לגייס עובדים נוספים. "הצפי שלנו לגבי השוק המקומי הוא שחברות ביטוח ישראליות ישדרגו את מערכות ה-IT שלהן גם בעולם הביטוח האלמנטרי וגם בביטוח חיים", אמר. "יש לנו יתרון בגלל ההיכרות שלנו עם שני עולמות הביטוח".

דן סובוטינצ'יץ', מייסד, נשיא ומנכ"ל הארקייס, אמר, כי "השילוב שלנו עם סאפיינס יאפשר לנו להציג חבילת פתרונות חזקה וממוצבת היטב לשחקני שוק הביטוח האלמנטרי. הסינרגיה בין שתי החברות תגדיל משמעותית את האחיזה של מוצרי RapidSure ושל סאפיינס בשוק. נמשיך במאמצי הפיתוח שלנו כדי לשמור על יתרוננו הטכנולוגי בתעשיית תוכנות הביטוח".

סאפיינס מספקת פתרונות IT בעולם הביטוח, ומעסיקה כ-320 עובדים. הלקוח הגדול שלה בישראל הוא מנורה. הנהלת החברה וגוף הפיתוח יושבים בארץ, ואנשי השיווק והמכירות שלה – בחוץ לארץ. לפורמולה מערכות יש כמה חברות בת, בהן מטריקס, מג'יק וכאמור – סאפיינס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים