דיווח: וואווי שתלה "דלת אחורית", שמאפשרת גישה לרשתות סלולר בעולם

גורמים רשמיים בארה"ב הודיעו כי יש להם ראיה לכך, שוואווי שתלה בציוד שלה "דלת אחורית", שמאפשרת גישה לרשתות סלולר ברחבי העולם, לפי פרסום בוול סטריט ג'ורנל ● וואווי: "מעולם ולעולם החברה לא תעשה דבר שיסכן את אבטחת הרשתות והמידע של לקוחותיה"

עוד חרם. וואווי

גורמים רשמיים בארה"ב הודיעו כי יש להם ראיה לכך, שוואווי שתלה בציוד שלה "דלת אחורית", שמאפשרת גישה לרשתות סלולר ברחבי העולם, לפי פרסום בוול סטריט ג'ורנל.

"יש לנו הוכחה שלוואווי יש אפשרות גישה סודית למידע אישי ורגיש במערכות שהיא מתחזקת ומוכרת ברחבי העולם", אמר רוברט או'בריין, יועץ אבטחה ב-NSA, סוכנות הביטחון הלאומי האמריקנית.

החוק האמריקני דורש מיצרניות ציוד תקשורת לאפשר בחומרה שלהן דרכים שיאפשרו לשלטונות גישה לרשתות למטרות חוקיות, אבל מנגד, הן גם מחויבות לתכנן את הציוד כך, שהיצרן לא יוכל לגשת למידע ללא הסכמה מפורשת של המפעילות. לפי הדיווח, וואווי הפרה את החוקים האלה, המיושמים במדינות רבות.

מזה חודשים ארוכים טוענת ארה"ב כי וואווי יכולה לחדור לרשתות באמצעות רכיבי התשתית שהיא מוכרת לחברות תקשורת, אבל בעבר טענה הממשלה כי אינה צריכה להציג הוכחה. לפי הדיווח, גורמים רשמיים בארה"ב עדיין לא מספקים את הראיות בצורה פומבית, אבל החלו לשתף את המידע המודיעיני שבידיהם עם בנות בריתה, כולל גרמניה ואנגליה, כבר בשנה שעברה, כשארה"ב פתחה בקמפיין בקרב מדינות רבות כדי לשכנען לא להשתמש בציוד של וואווי ברשתות שלהן.

הגורמים הרשמיים בארה"ב ציינו גם, לפי הדיווח, כי החלו להיות מודעים ל"דלת האחורית" בציוד של וואווי כבר משנת 2009, בציוד לדור 4, ואולם הם סירבו לומר האם ארה"ב יודעת אם וואווי השתמשה ביכולת הגישה הזאת או לא.

לפי אותם גורמים, וואווי תכננה את הציוד שלה בדרך המאפשרת גישה חשאית של היצרן לרשתות באמצעות הממשק הזה מבלי ליידע את המפעילות, אך לא הוסיפו פרטים היכן הם חושבים שוואווי יכולה לגשת לרשתות, ורק ציינו כי ליצרניות אחרות אין אפשרות כזאת. לדברי אחד המומחים, וואווי אינה חושפת את הגישה הסודית הזאת בפני לקוחותיה, או בפני סוכוניות הביטחון הלאומיות במדינות שבהן היא פועלת.

וואווי מצידה מכחישה את כל הטענות האלה, כמו בעבר, ומציינת כי "מעולם ולעולם לא תעשה דבר שיסכן את אבטחת הרשתות והמידע של לקוחותיה",  ומוסיפה גם, כי גם בהאשמות האלה "ארה"ב לא מספקת שום בדל של ראיה ממשית", ומציינת, כי "שום עובד של וואווי אינו מורשה לגשת לרשת ללא אישור מפורש ממפעילת הרשת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדם

    קשקוש במסגרת מלחמת הסחר של טראמפ בסינים. אבל המעניין שכן יש דלת עורפית לפי הדרישה של שלטונות ארה"ב !!!! "החוק האמריקני דורש מיצרניות ציוד תקשורת לאפשר בחומרה שלהן דרכים שיאפשרו לשלטונות גישה לרשתות למטרות חוקיות" "חוקיות" מה זה אומר שמתנגדי טראמפ צריכים כעת לחשוש ... מסתבר שהאמריקאים לא שונים מהסינים וכולם רוצים להיות השליטה ולנטר את האזרחים אח הגדול לא זה של הטלוויזיה זה של 1984 של ג'ורג אורוול כבר כאן . נורא אין פרטיות

אירועים קרובים