עובדי האו"ם הונחו לא להשתמש בווטסאפ – כבר ביוני 2018

כך לפי דובר האו"ם ● ווסטאפ: "כל הודעה פרטית מוגנת בהצפנה מקצה לקצה כדי למנוע צפייה בצ'טים הן מצד ווטסאפ והן מצד אחרים"

"הגורמים הרשמיים המשרתים באו"ם אינם משתמשים בווטסאפ משום שהאפליקציה אינה בטוחה", כך נחשף ברויטרס בסוף השבוע. לפי הפרסום, דובר של האו"ם אמר את הדברים לאחר שמומחי האו"ם האשימו את ערב הסעודית בשימוש בפלטפורמה הנפוצה כדי לפרוץ למכשיר הטלפון של ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון והבעלים של הוושינגטון פווסט.

מומחים מטעם האו"ם ציינו בשבוע שעבר, כי מידע שיש להם מצביע על "מעורבות אפשרית" של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, בתקיפת הסייבר על מכשירו של בזוס, שהתרחשה ב-2018.

הם דורשים חקירה מיידית על ידי האו"ם ורשויות נוספות, בהתבסס על דו"ח ראיות פורנזיות של חברת הייעוץ FTI, שלפיו נפרץ מכשיר ה-iPhone של בזוס באמצעות קובץ וידיאו שנשלח אליו מחשבון ווטסאפ של הנסיך בן סלמאן.

"הגורמים הרשמיים המשרתים באו"ם הונחו לא להשתמש בווטסאפ, משום שהיא לא נתמכת כמנגנון בטוח", אמר דובר האו"ם, פרחאן האק, כאשר נשאל האם המזכיר הכללי של האו"ם, אנטוניו גוטרש, יצר קשר באמצעות ווטסאפ עם יורש העצר הסעודי או עם מנהיגים אחרים. "כך שלא, איני חושב שהמזכיר הכללי השתמש בה", הוא אמר, ואף הוסיף, כי ההוראה לא להשתמש בווטסאפ ניתנה כבר ביוני בשנה שעברה.

בתגובתה לידיעה ציינה ווסטאפ, כי היא מספקת אבטחה מובילה מסוגה בתעשייה ליותר מ-1.5 מיליארד משתמשים. "כל הודעה פרטית מוגנת בהצפנה מקצה לקצה כדי למנוע צפייה בצ'טים הן מצד ווטסאפ והן מצד אחרים. טכנולוגיית ההצפנה שפיתחנו יחד עם סיגנל נבחנת כל הזמן על ידי מומחי אבטחה והיא עדיין הטובה ביותר עבור אנשים ברחבי העולם", ציין מנהל התקשרות של ווטאפ, קארל ווג.

גם מומחה צ'ק פוינט, עודד ואנונו, ציין בתגובה לידיעות האלה, כי "ווטסאפ מתייחסת לאבטחה ברצינות רבה בהשוואה לאחרים", ולא אחת מוצאת חורי אבטחה באפליקציות הודעות שונות. "לכל אפליקציה יש פגיעויות שניתן להפיץ בדרך כזו או אחרת", הוא אמר, והוסיף, כי ווסטאפ טובה במיוחד בתיקון שלהם. "חברות אחרות של הודעות מיידיות יכולות רק לחלום על הליכי האבטחה מהסוג הזה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Alex

    פגיעויות - זאת מילת המפתח. דרכן המידע בורח.

אירועים קרובים