"ארגון מחדש של התשתיות – המפתח לתחרות בעולם הביטוח"

כך אומר חיים אינגר, מנהל תשתיות, כללביט במפגש פורום C6 של אנשים ומחשבים, שהתארח במתקני כללביט בקריית עתידים

"ארגון מחדש של התשתיות הוא המפתח לתחרות בעולם הביטוח. כך אומר חיים אינגר, מנהל תשתיות, כללביט מערכות מקבוצת כלל ביטוח ופיננסים, במפגש פורום C6 מקבוצת אנשים ומחשים, שהתארח בחברה. את הפורום הנחה רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT, שהוא גם יו"ר פורום C6

לאחר שהציג את התשתיות של כללביט, הכוללות שני מרכזי נתונים גדולים, כשהעיקרי שבהם ממוקם בפתח תקווה, ובנובף אתר גיבוי תת קרקעי בהרצליה וגיבוי נוסף באתונה.

"עבורי, תשתית ה-IT היא כמו חשמל. כשאני מדליק את האור בשירותים אני לא צריך להתקשר למפעיל של הטורבינה של חברת החשמל. לפי גרנטר, תשתית המחשוב אינה מתמקדת בחומרה או בתוכנה, זה העסק של הארגון. במקום לדבר על מספר השרתים וכמות הטרות באחסון, צריך להבין את הצרכים העסקיים ולאחר מכן לנהל את התשתיות כך שיתאימו.

"מה שדוחף את המגמה הזאת הוא עולם הדיגיטל. חברות ביטוח חדשות מתחרות וחברות ביטוח אחרות מצטרפות אליהן עם הצעות כגון ביטוח לפי קילומטרז', ביטוח מכשירי IoT, ביטוחי בריאות מבוססים התקנים חכמים ועוד, ופתאום קמה מול כלל ביטוח חברה כמו ליברה, עם יישומים שנמצאים עכשיו, עם טכנולוגיות עדכניות. אין להם שום לגאסי. חברה שנולדה קמה בענן עם טכנולוגיות מודרניות – ואנחנו צריכים להתחרות בה, אחרת לא נשרוד. כך, לדוגמה, יצרנו ממשקים עם סוכני הביטוח כמו שעושה וובי – שהיא סוכן ביטוח דיגיטלי ולא חברת ביטוח.

גרטנר אומרים, שעד 2025 יסגרו 80% מהארגונים הגדולים את מרכזי הנתונים. אל תלכו אחרי ההייפ, בחרו את מה שמתאים לכם. ולא פחות חשוב – תאבטחו את המידע שלכם".

לסיכום אמר אינגר: "האתגר המרכזי בשנת 2020 יהיה להמשיך את הורדת העלויות".

בפאנל שהתקיים הנחייתו של זרצקי, אמר יורם רומנו, מנהל תשתיות, קבוצת שטראוס, כי הקבוצה נמצאת במעבר של חוות השרתים של החברה בפתח תקווה לענן. בתשובה לשאלתו של זרצקי, "האם אתה מסכים עם הטענה של מנמ"רים שאנשי התשתיות מונעים את המעבר לענן כי זה ייתר את העבודה שלהם?" השיב רומנו, כי מנהל התשתיות של החברה  צריך לעשות את מה שנכון לחברה. כשעשינו את הבחינה של ניהול תשתיות בענן לא מצאנו שנצטרך לוותר על אנשי תשתיות. הם יעשו דברים אחרים, כגון ניהול עלויות וניהול תהליכים אוטומטיים".

אינגר אמר בתגובה, כי ההצעות שקיבל להעברת המערכות לעננים של אמזון או מיקרוסופט היו יקרות מאוד והיה זול יותר לבנות לבד. "אני הייתי הגורם  המוביל, לא המפריע".

אבי פולק , מנהל תשתיות, בנק לאומי,  סיפר על  המגה פרויקט בבנק לאומי של החלפת מערכות ליבה, הנמצא בעיצומו. "זאת הזדמנות מבחינתנו לתכנן גם את ההיבט התשתיתי של הדברים האלה. אנו מתכננים איך אנחנו רוצים לראות את סביבות העתיד של בנק לאומי. סביבות הפיתוח חייבות להיות בענן, והייצור – אצלנו". לדבריו, החברה העתיקה את דרך העבודה של חברות ההיי-טק  כדי לשרת את הבנק הדיגיטלי פפר, ו"יצרנו אפשרות ל- Environment as a Service – ייצור סביבת מחשוב בלחיצת כפתור".

יגאל אהרונוביץ', מנהל תשתיות, מגדל, אמר, כי "האתגרים ל-2020 מאוד דומים לאלו שהציג אינגר, ולאו דווקא בגלל שאנו מתחרים, אלא  מנקודת המבט של התשתיות. הייתי מנמ"ר ומנהל תשתיות במשך 25 שנים. דרשתי ראייה של 360 מעלות מהמסד – הברזלים , הבניין, החשמל ועד הטפחות – אפליקציות והעסק, וגם ולראות איך נותנים מענה שמתכנס לתקציב, טכנולוגיות שמאתגרות לצורכי אבטחת המידע ולראות את כל זה מנוהל בראייה כוללת ונכונה. הוא ציין, כי "אנשי התשתיות דווקא רוצים ענן, כי זה מאתגר אותם טכנולוגיות. צריך לראות כיצד זה משנה את העסק, ואז עונים לכלל הצרכים. כלל הדרישות במינימום עלויות".

טל נתנוביץ', סמנכ״ל בקרה, תפעול ומערכות מידע, שיכון ובינוי, סולל בונה אמר, כי "תקציבי המחשוב יורדים בכל שנה. גם  ההשקעות וגם התקציב השוטף. צריך להסביר כל דבר ב-ROI. בהשקעות קשה להסביר, ולכן אנחנו טיפה מרדדים את זה, עוברים לפתרונות אג'ייל, אבל כשהתקציב יורד צריכים להראות ROI".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים