"היום קשה להשיג עובדים, לכן חשוב במיוחד לבצע אוטומציה רובוטית"

כך אמר שלומי קוט, שותף לשעבר באשכול הייעוץ של ארנסט אנד יאנג ישראל. בעלים של חב' EZ-ROI, ברב-שיח שהתקיים בבית אנשים ומחשבים לרגל כנס RPA 2020 הצפוי להיערך ב-8 בינואר 2020 במרכז הכנסים לאגו

רו''ח שלומי קוט, בעלים של חב' EZ-ROI, צילום: ניב קנטור

"היום, כששיעורי האבטלה נמצאים בשפל, קשה להשיג עובדים, בוודאי לעבודות רוטיניות, ולכן חשוב במיוחד לבצע אוטומציה רובוטית של תהליכים (RPA)", כך אמר רו"ח שלומי קוט, שותף לשעבר באשכול הייעוץ של ארנסט אנד יאנג ישראל. בעלים של חב' EZ-ROI, ברב-שיח שהתקיים בבית אנשים ומחשבים לרגל כנס RPA 2020, הצפוי להתקיים ב-8 בינואר 2020 במרכז הכנסים לאגו בראשל"צ. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי בקבוצת אנשים ומחשבים.

"RPA – אוטומציה רובוטית של תהליכי הטכנולוגיה – משתמש במגוון מוצרים מאסכולות שונות של יישומים רובוטיים (כדוגמת AI, BI) כדי להתמודד עם משימות חוזרות מבוססות כללים בני תכנות", אמר קוט. 

המערכת המדוברת מעבירה את העבודה המונוטונית מהעובד למחשב, ומאפשרת שימוש יעיל יותר במשאבים האנושיים של החברה לצרכים משתנים ומאתגרים. "טכנולוגית RPA תפסה בעולם ובארץ כתהליך לשיפור תהליכים, חיסכון וניהול תהליכים בארגונים. אנחנו רואים שבשנים האחרונות היא נכנסה לארגונים בעולם וגם בארץ", הוסיף קוט. "מטרת הכנס היא להציג לארגונים חלק, עוד לא שלם, שהטכנולוגיה שלו כבר בוגרת, להבין את הטכנולוגיה, את היתרונות וגם את האתגרים".

לדבריו, ב-2025 לא תהיה שאלה של יכולת או האם צריך להטמיע RPA – זה יהיה כמו לשאול לפני 10 או 15 שנה אם היה צריך ERP. "זה יהיה חלק מהטכנולוגיה של כל ארגון", אמר קוט.

רק לאחרונה התפרסם ש-RPA היא הטכנולוגיה שצמחה הכי הרבה בשנה האחרונה. היום מדובר בעיקר במיכון משימות קיימות. בשלב הבא יעשה שימוש בלימוד מכונה ממה שקיים היום, ובהגדרת מה הארגון היה רוצה לעשות בתחום קבלת החלטות, כאשר הרובוט יקבל החלטות ולא רק יתמוך בהחלטות.

RPA - אוטומציה רובוטית של תהליכי הטכנולוגיה. אילוסטרציה: BigStock

RPA – אוטומציה רובוטית של תהליכי הטכנולוגיה. אילוסטרציה: BigStock

הרובוט יעבוד קשה – בלילה

חן חליו, מנהל מחלקת QA ו-RPA בחברת הביטוח הפניקס אמר כי "ה-RPA היה עד לא מזמן סוג של תפקיד נוסף שקיבלתי, בנוסף לתפקיד הוותיק שלי. לאחרונה הוא תפס נפח פעילות גדול. כיום הוא הדבר שהכי מעסיק אותי, גם כי הוא חדש, וגם כי החברה הציבה אותו במיקוד אסטרטגי".

"אנחנו מדווחים לדרגים הכי גבוהים שיש. לוחצים אותנו גם באספקה, לוחות זמנים, ROI ועוד", אמר. "המטרה שלנו היא להתייעל גם בהיבט של כוח האדם וגם באספקט של התייעלות תהליכים. עצם הכניסה לחקירה של תהליך, עוד לפני שנכתבה שורת קוד אחת, שינוי קל בתרשים של התהליך כבר מביא התייעלות מסוימת. למרות הרצון לעבוד 24/7 במרכזי המיחשוב, זה לא עובד. לארגונים יש תהליכי לילה, תהליכי אצווה ועדכונים. אחד האתגרים היה איך למקסם את פעילות הרובוט בחלון הלילה. המנהלים העסקיים צריכים להפנות עבודה לרובוט, כמו שהם מפנים לבקרים או לעובדים", הרחיב חליו.

"הפרויקט הראשון שעשינו", סיפר, "היה בייעול מערכת הגבייה שכללה הרבה מאוד עבודה ידנית, הקלדות, תהליכים של חישובים והרבה עבודה, חלקה דורשת שכל וחלקה פחות, והחלפנו אותה בתהליך רובוטי יעיל. דוגמה נוספת תהליך שהתחיל בחשיבה על עבודה של מסכים והסתיים בסוף ברובוט שמפעיל שירותים בעולם שימור הלקוחות, שעבד קודם הרבה שעות, עובד בחלון לילה – שעתיים בלילה. באים בבוקר וכל החומר מוכן".

עם זאת חליו מתריע כי הבחירה בפרויקטים קלים יחסית בהתחלה, גורמת לעודף הייפ אצל המנהלים, במיוחד כשאחרי 5-6 פרויקטים מוצלחים מתחילות נפילות, "ולכן צריך חברי הנהלה שיתמכו בפרויקט, וכן לבנות קבוצה שהייעוד שלה הוא תחזוקה, שינויים והתאמות, שתהיה מוכוונת משימה", אמר.

קובי הוכמן, מנמ"ר ביטוח חקלאי, ומשתמש במערכות RPA, אומר: "אנחנו עוסקים בהנגשה של תהליכים דיגיטליים, איך משלבים את זה במערכות הליבה, שחלקן לא ניתנות למעבר ישיר לכלים החדשים. אנו משלבים RPA בטפסים דיגיטליים ובתהליכים דיגיטליים, בתשומת לב לכך שמדובר בחברה לא גדולה".

"התהליכים אצלנו מורכבים", סיפר הוכמן, "אנחנו בבחינת תהליך סילוק התביעות והצורך לבצע טרנספורמציה דיגיטלית, אם כבר עוברים מטפסים ידניים לטפסים דיגיטליים – רוצים להוציא תובנות מתוך הטפסים".

"אנו משתתפים בכנס במטרה לשמוע על ניסיון ואתגרים, ולהתיישר עם תחום הביטוח בחברות אחרות, שיתאים לגודל ולתהליך, וכן לשמוע על כלים ונסיונות הטמעה של גופים אחרים", סיכם הוכמן.

כתבת המשך מרב השיח תתפרסם בימים הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים