וואווי תשיק מכשיר עילית חדש למרות עננת החרם

לפי פרסום ברויטרס, ענקית התקשורת תחשוף את סידרת מכשירי ה-Mate 30 שלה ב-18 בספטמבר במינכן, למרות שלא יוכל לכלול את מערכת ההפעלה הרשמית של גוגל והשירותים הקנייניים שלה ● וגם: חקירה חדשה בארצות הברית נגד וואווי בחשד לגניבת נכסים רוחניים

שוקעת. וואווי

למרות שלא תוכל לשלב במכשירה החדש את מערכת האנדרואיד הרשמית של גוגל והאפליקציות שלה, כמו המפות, ג'ימייל ועוד, וואווי מתכננת להשיק סמארטפון עילית חדש באירופה.

יצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם, שמנודה על ידי הממשל האמריקני, מתכננת לחשוף את סידרת מכשירי ה-Mate 30 שלה ב-18 בספטמבר במינכן, לפי פרסום ברויטרס, המסתמך על מקורות בכירים מהחברה, למרות שלא ידוע מתי הוא יוצע למכירה בשווקים.

המכשיר החדש אמור לתמוך בדור 5 הסלולרי, ויהיה מכשיר הדגל הראשון שהחברה תשיק לאחר החרם שהוטל על החברה במאי האחרון על ידי ממשל טראמפ – עם צירופה של החברה לרשימת החברות האסורות למסחר בארצות הברית ללא אישור מיוחד ממשרד המסחר, בעקבות טענות כי החברה מעורבת בפעילויות הפוגעות בביטחון הלאומי, שוואוי מכחישה בתוקף. בנוסף, מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין משחקת גם היא תפקיד גדול בחוסר הוודאות המקיפה את וואווי בהקשר לעסקיה עם שותפים, ולמרות שהחרם נובע מחששות של אבטחה, טראמפ עצמו אמר כי ייתכן שהוא יוחמר גם בשל מלחמת הסחר.

כפי שפורסם באמצעי תקשורת רבים בסוף השבוע, גוגל אישרה כי המכשיר החדש לא יכלול את האפליקציות והשירותים הקנייניים שלה. ההקלות בנושא החרם שהוכרזו על ידי ארצות הברית בשבוע האחרון אינן ישימות לגבי מכשירים חדשים כמו ה-Mate 30.

גוגל אמנם ציינה בעבר כי היא מעוניינת להמשיך לספק את מוצריה לוואווי, אך עד כה לא הודיעה האם הגישה בקשה לאישור מיוחד להחריג את מוצריה מהחרם ולאפשר לה למכור אותם לוואווי. לפי הידיעות, משרד המסחר האמריקני קיבל 130 בקשות מחברות אמריקניות לקבל אישור מיוחד למכור את מוצריהן לוואווי, אך אף אחת מהן לא אושרה.

בתגובה, אמר דובר וואווי, כי "וואווי תמשיך להשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד ובאקו-סיסטם אם ממשל ארה"ב יתיר לה לעשות כך. אם לא – נמשיך לפתח את מערכת ההפעלה שלנו ואת האקו-סיסטם שלה".

בעיקרון, וואווי יכולה להשתמש בגירסת הקוד הפתוח של האנדרואיד מבלי להפר את החרם האמריקני, אבל אינה יכולה להשתמש באפליקציות של גוגל באירופה ללא רישוי בתשלום לענקית החיפוש, וכאן מתעוררת הבעיה הגדולה: מרבית משתמשי האנדרואיד ישקלו האם הם רוצים לרכוש מכשיר בלי כל השירותים של גוגל, שהם רגילים אליהם.

וואווי כבר הציגה את מערכת ההפעלה הקניינית שלה, שתיקרא HarmonyOS, אך בכירים בחברה ואנליסטים מטילים ספק במוכנותה המיידית של המערכת.

במקביל, החברה פרסמה אתמול בדף הטוויטר שלה את ההודעה: "אנו נלהבים בנוגע להצהרה גדולה מחר – יש לכם ניחוש מה זה יכול להיות?" ההודעה מסקרנת במיוחד, משום שתאריך ההכרזה על ה-Mate 30 כבר ידוע, וגם מסיבת העיתונאים שלה במסגרת IFA 2019 כבר נקבעה ל-6 בספטמבר, כך שהמסתורין סביב ההודעה הזאת גוברים.

עדכון: ההודעה המסתורית של וואווי הסתברה כלא ממש מסתורית, ובסך הכל החברה דיווחה על כך כי תציג את ה-Mate 30 במינכן ב-19 בספטמבר.

חקירה בחשד לגניבת נכסים רוחניים

בתוך כך, פורסם בוול סטריט ג'ורנל דיווח על חקירה שנפתחה נגד וואווי על ידי התביעה בניו יורק, המתמקדת בחשדות כי ענקית התקשורת גנבה נכסים רוחניים מאנשים ומחברות במהלך השנים האחרונות ובשיטות שנקטה כדי לשכור עובדים מחברות מתחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים