מטבע הקריפטו של ממשלת סין יהיה מוכן לשימוש ביום הרווקים

לפי דיווחים ממקורות יודעי דבר, עליבאבא, טנסנט וגופים מסחריים ובנקאיים אחרים יהיו מי שיקבלו ראשונים את היכולת לעשות שימוש במטבע הווירטואלי של המדינה, שהשקתו אמורה להתרחש שלא במקרה ב-11/11 - הלא הוא יום הקניות הסיני העצום בהיקפו

יוחלפו בקריפטו ביום הרווקים? שטרות יואן סיני. צילום אילוסטרציה: BigStock

המטבע הדיגיטלי של הבנק המרכזי של סין, ה-PBOC, עתיד להיות זמין כבר ב-11 בנובמבר הקרוב, כך לפי מקורות שציטט פורבס. התאריך אינו מקרי. ה-11 בנובמבר הוא יום הרווקים (Singles Day) הסיני – חג הקניות הגדול בעולם, שמתרחש ברפובליקה העממית.

יום הרווקים גדול בערך פי ארבעה מהבלק פרידיי – מקבילו האמריקני – ולפיכך סביר שהתפישה של הממשל הסיני היא שהוא ישמש כאמצעי יעיל להפצת ה-CBDC ברחבי המדינה ולשימוש הצרכנים.

ה-CBDC (ר"ת Central Bank Digital Currency) הסיני יופץ לשבעה גופים שונים, כך דיווחו המקורות, ואלו כוללים את ענקיות הקמעונאות אונליין עליבאבא וענקית האינטרנט טנסנט, כמו גם לכמה בנקים עצומים – הבנק התעשייתי והמסחרי של סין, בנק סין, הבנק החקלאי של סין, וכן ליוניון פיי. לאחר מכן מוסדות אלה יהיו אחראים לפיזור המטבע החדש ולעידוד השימוש בו בקרב 1.3 מיליארד תושבי המדינה הענקית, אם כי התקווה היא שבסופו של דבר המטבע יהפוך לזמין למשתמשים ברחבי העולם.

לפי הדיווח הבנק המרכזי של סין עובד על פרויקט המטבע הדיגיטלי כבר מאז 2014. מו צ'אנגצ'ון, סגן מנהל מחלקת התשלומים בבנק הסיני, אמר כי הנפקת המטבע הדיגיטלי תסתמך על מערכת "דו-שכבתית", בה הן הבנק המרכזי והן המוסדות הפיננסיים יהיו המנפיקים הלגיטימיים. הוא גם אמר כי המטבע הדיגיטלי לא יסתמך אך ורק על טכנולוגיית בלוקצ'יין, מכיוון שזו הנוכחית לא תוכל להתמודד עם נפחי העסקאות בסין העצומה.

צ'אנגצ'ון הסביר את המבנה הדו-שכבתי של המטבע העתידי ואמר כי "הבנק העממי של סין הוא ברמה העליונה והבנקים המסחריים הם המדרגה השנייה. מערכת מסירה כפולה זו מתאימה לתנאים הלאומיים שלנו. היא יכולה להשתמש במשאבים קיימים בכדי לגייס את ההתלהבות של בנקים מסחריים, ולשפר בצורה חלקה את קבלת המטבע הדיגיטלי".

בחירה נבונה במוסדות להפצת המטבע

סדרת המוסדות שבהם בוחרת ממשלת סין כחלוצי השימוש במטבע הקריפטו נראית כמהלך נבון – הבחירה בעליבאבא וטנסנט הגיונית כמובן בהתחשב בנפח עסקיהם, ובמקביל צירופם של הבנקים הראשון, השלישי והרביעי בגודלם בעולם יכולה גם היא לעזור לחזק את היקף הפרויקט והטמעת המטבע.

אירוע הקניות שחל מדי שנה ב-11 בנובמבר – מאז 2009, כשעליבאבא הביאה אותו לעולם – הפך עם השנים לחינגת קניות ששוברת שיאים באופן שיטתי ומדהים. בשנה הקודמת היה זה יום הרווקים העשירי במספר, והוא שבר שיא במכירות בתוך 24 שעות והסתכם ב-30.8 מיליארד דולרים וביותר ממיליארד הזמנות אונליין של מוצרים שונים.

כדי לקבל מושג להיקף המכירות – ענקית המסחר אונליין הכניסה לכיסיה התפוחים מיליארד דולר כבר לאחר דקת מסחר בודדת ב-2018, ו-3 מיליארד דולר בחמש דקות הראשונות של אירוע הקניות, שנמשך יממה תמימה. הנתונים הללו מדגישים עוד יותר כמה רחבה יכולה להיות תפוצת אמצעי התשלום הווירטואלי דווקא במועד המסוים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים