סוכנות הידיעות של סין: "גוגל פועלת ממניעים פוליטיים"

במאמר מערכת שהופץ על ידי Xinhua נטען, כי "למרבה הצער, התנהגותה של גוגל מוכיחה שבכוונתה לא רק להרחיב את פעילותה בסין, אלא גם למלא תפקיד פעיל ביצוא של תרבות, ערכים ורעיונות"

במאמר מערכת שהופץ על ידי Xinhua, סוכנות הידיעות הרשמית של סין, נטען, כי גוגל (Google) מטיחה בממשלת סין האשמות שווא בנוגע לתמיכה במתקפות ההאקרים – וזאת ממניעים פוליטיים ובמסגרת ניסיונות לייצא תרבות, ערכים ורעיונות זרים למדינה.

במאמר, שעליו חתומים שלושה כתבים של הסוכנות, הובעה גם תמיכה בצנזורה של האינטרנט על ידי הממשלה – עניין שעל פי גוגל הוא אחד המניעים העיקריים לכך שבענקית החיפוש שוקלים כיום לחדול מפעילות בסין.

"למרבה הצער, התנהגותה של גוגל מוכיחה שבכוונתה לא רק להרחיב את פעילותה בסין, אלא גם למלא תפקיד פעיל ביצוא של תרבות, ערכים ורעיונות. אין זה הוגן מצידה לכפות את ערכיה ותרבותה על גולשי האינטרנט בסין, שלהם מסורת, תרבות וערכים עתיקי יומין", נכתב מאמר המערכת.

ביום ו' דווח ב-China Business News, כי גוגל עשויה להודיע כבר היום (ב') על ההחלטה שהתקבלה בעניין המשך פעילותה בסין. לפני כחודשיים הודיעה ענקית החיפוש, כי בעקבות מתקפות מתוחכמות של האקרים שמקורן בסין, היא לא תכבד עוד את הוראות הצנזורה של הממשלה המקומית, אפילו אם בשל כך תיאלץ לסגור את האתר Google.cn.

מאז ההודעה עברו שני הצדדים לעמדת המתנה, אם כי מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, הביע תקווה, כי בקרוב יניבו המגעים עם שלטונות סין תוצאות. בסין דורשים מחברות האינטרנט לחסום מילות מפתח ותמונות שעוסקות בעניינים בעלי רגישות פוליטית גבוהה. אתרי אינטרנט שזוכים לפופולריות גבוהה ברחבי העולם, דוגמת פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ויו-טיוב (Youtube) כבר נחסמו לחלוטין בסין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים