אופיסופט עורכת אנליטיקה ו-BI מבוסס מיקרוסופט למשרד הכלכלה

מדובר בפרויקט מתמשך - אשר החל בספטמבר 2018 ויארך עוד כמה שנים - שהיקפו עומד על מיליוני שקלים

תומר סננס, סמנכ"ל חטיבת פרויקטים, אופיסופט. צילום: יח''צ

אופיסופט מקבוצת SQLink עורכת פרויקט אנליטיקה ו-BI למשרד הכלכלה. הפרויקט החל בספטמבר 2018 ויימשך כמה שנים. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על מיליוני שקלים.

מערכות האנליטיקה וה-BI המוטמעות במשרד הן של מיקרוסופט. הן מאפשרות ניתוח מידע חוצה ארגון, לצורך קבלת החלטות המבוססות על מידע המתקבל מכל מחלקות הארגון – באופן אמין ואחיד. כך, בחלקי הפרויקט שכבר נערכו, בתהליך הראשוני של איסוף וטיוב הנתונים, המשרד קיבל תובנות על יוקר המחיה בישראל, ובמחצית הראשונה של 2020 יסופקו תובנות רבות נוספות.

לטובת הפרויקט, אופיסופט בנתה צוות אנליטיקה ייעודי, אותו מוביל תומר סננס, מנהל פעילות BI במשרד הכלכלה, ומנהל תחום BI ואנליטיקה באופיסופט. סננס וצוותו אספו את הדרישות ממשרד הכלכלה, הבנת הצרכים, השמת צוות מומחה בניתוח, אפיון ויישום התהליכים. כעת צורכים את שירותי ה-BI והניתוח עשרות משתמשים, ובסופו של הפרויקט המספר יעמוד על מאות.

"ליעל את העבודה, במיוחד זו של אנליסטים"

בהיבט הטכנולוגי, המערכות שמוטמעות הן של מיקרוסופט: קוביות OLAP (ר"ת Online analytical processing), ביצוע תהליכי גזירת ושליפת נתונים, Tabular, ETL, עם SSIS (ר"ת SQL Server Integration Services), ותוכנת Power BI, לניתוח נתונים של מיקרוסופט. השירות מספק המחשות חזותיות אינטראקטיביות עם שירות עצמי של יכולות החזיית מידע, שבו משתמשי קצה יכולים ליצור דו"חות ולוחות מחוונים בעצמם, אשר יתעדכנו באופן אוטומטי, בלי להסתמך על צוות ה-IT. בשלב מאוחר יותר בפרויקט Power BI צפוי לעבור מהרישוי המסורתי לגרסת הענן של השירות.

כיום כבר כמה יחידות במשרד הכלכלה צורכות את שירותי ה-BI והניתוח: יחידת סחר חוץ, יחידת יוקר המחיה ושח"ט (שחרור טובין). בעתיד השירותים יסופקו גם ליחידת התקינה וליחידת מאגר חברות.

לדברי סננס, "בזמן קצר כבר העלנו כמה פרויקטים לאוויר. מדובר בפרויקטים מורכבים, אשר משפיעים ישירות על תהליכי קבלת ההחלטות של בכירי ועובדי משרד הכלכלה. המטרה היא ליעל את העבודה, במיוחד זו של אנליסטים, אשר עבדו עד כה עם אקסלים מקומיים כדי לבצע ניתוח. היום לחלקם יש מערכת אנליטיקה, אשר מסוגלת לבצע את אותה אנליזה ואף יותר מכך – בלחיצת כפתור". סננס ציין כי "בהמשך יתבצע מעבר לענן וישולבו יכולות ניתוח נתונים מובנים ולא מובנים, כולל מערכות AI ולימוד מכונה מתקדמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים