"קשישים" מצייצים: מה קרה לרשתות החברתיות שהתמלאו בפרצופים זקנים?

חיפוש קצר של ההאשטאג FaceApp challenge# יבהיר שכל אותם "זקנים" זרים למראה - שהציפו בעיקר את טוויטר, אבל גם את השירותים החברתיים האחרים - הם בעצם חבריכם, או סלבס כמו מסי או מוחמד סאלח, אסי עזר או רותם סלע, שהצטרפו או צורפו על ידי מעריצים לאתגר הוויראלי החדש

תנו "להזדקן" בשקט. FaceApp. צילום: מתוך ויקיפדיה

FaceApp היא אפליקציה רוסית, המאפשרת למשתמשים בה לעשות מניפולציות על פנים שתועדו בתמונות. היא הופכת את המצולמים מנשים לגברים וליהפך, מוסיפה משקפיים, קרחת או זקן, וגם יודעת לקחת את הפנים שלנו ולראות מה תעשה להם ההזדקנות, וזה, חייבים להודות, מסקרן ומרתק למדי.

מדובר על יכולת לחולל שינויים דיגיטליים מגוונים, שבעבר כבר הפכה לוויראלית כשרבים ניסו לגלות איך היו נראים לו הפכו את מינם, אבל השבוע היא תפסה שוב עשרות אלפי משתמשים, או יותר – בעיקר בטוויטר, ועדיין לא ממש באופן גורף אותנו הישראלים – דווקא בקטע של הקפיצה קדימה בזמן.

 

View this post on Instagram

 

Grandma Rotem ?‍? אז מה אתם אומרים? מתאים לי סבתא? ? #אתגר_הפנסיה @poalimbank

A post shared by Rotem Sela (@rotemsela1) on

רותם סלע מתנסה בדוגמנות בגיל השלישי

המהדורה הראשונה של FaceApp יצאה ב-2017, והיא מוצעת עד היום בגרסה חופשית לשימוש לכל מי שבא לו לשנות את המראה שלו לרגע, בגלל סקרנות או כשעשוע. היישום פועל למעשה באמצעות טכנולוגיית הבינה המלאכותית, שמייצרת טרנספורמציות ריאליסטיות של פניהם של המשתמשים, באמצעות מסננים ותכונות שונות, ביניהם גם האפשרות להזדקנות. האפליקציה קיבלה כ-200,000 ביקורת ב-App Store, ומתגאה בדירוג של 4.7. ובאמת, מבט זריז על שלל תוצרים שהפיקה מוכיח שהיא עושה עבודה טובה מאוד, וכזו שלא ממש זועקת זיוף.

 

בני הנוער מסרטי "הארי פוטר" – שבאמת כבר מזמן אינם בני נוער – הפכו כולם לאנשים מבוגרים ממש בחשבון שנקרא על שם אחת הדמויות, המורה פרופ' סנאפ

כתוצאה מההיענות לאתגר החדש, שלא כרוך בשום פעילות פיזית כמו הסרת פקקים ושפיכת דליי קרח, ושכאמור מילא את המדיה החברתית בקשישים, אפשר להיתקל בלא מעט צילומי סלפי של מוזיקאים, פוליטיקאים, שחקנים ובעיקר המון ספורטאים (שההתבגרות מעסיקה אותם אולי יותר מכולם, משום מה) עתירי קמטים ושיבה.

גורדון רמזי בפנסיה

מבחר תמונות של ליאו מסי המקשיש, רותם סלע בגיל השלישי, הארי פוטר זקן, השף גורדון רמזי מהעתיד ואחרים כבר צצו, וחיפוש אחרי ההאשטאג FaceApp challenge#, או אפילו רק FaceApp#, ברשת המצייצת או למשל באינסטגרם, יחשוף אתכם לבית אבות שלהם של צילומים שעברו עיבוד מבוסס AI, לצד תגובות עליזות או מזועזעות. חלק מהצילומים של מפורסמים, אגב, אינם כאלו שהסלבס עצמם העלו, אלא פשוט תוצאה של משחקי עריכה וניסיונות שעשו עליהם המעריצים.

דף הטוויטר של אתר הספורט Bleacher Report צייץ "זה היה קיץ ארוך" וצירף תמונה של כל גיבורי הכדורגל של ימינו, שבהחלט ניכר עליהם שעברו דבר או שניים עד כה

אם תפסתם חשק לנסות להצטרף לאתגר – טכנית השימוש ביישום זמין גם לכם, כמובן. אבל, כדאי לקחת בחשבון שיש המתריעים שהאפליקציה הרוסית פשוט עושה במשתתפי האתגרים השונים שבהם היא מעורבת שימוש בכדי לייצר מאגר תמונות עצום, לטעמים הברורים מאליהם כמו לימוד ושכלול יכולות הבינה המלאכותית, אבל אולי גם לצרכים אחרים ופחות משעשעים.

מוחמד סאלח כוכב ליברפול, אלופת אירופה לעונת 2019

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים