בלוגר ישראלי נעצר בבלרוס – אחרי שביקר את השלטון באזרבייג'ן

הבלוגר, אלכסנדר לפשין, נעצר בחשד שנכנס לנגורנו-קראבך והביע בפייסבוק ובבלוג שלו תמיכה בעצמאות החבל - בניגוד לחוק האזרי ● השלטונות בבאקו מבקשים את הסגרתו - ומשרד החוץ מנסה למנוע זאת

אלכסנדר לפשין. צילום: עמוד הפייסבוק שלו

אלכסנדר לפשין, בלוגר ישראלי, נעצר באחרונה במינסק, בירת בלרוס, לבקשת שלטונות אזרבייג'ן, שמעוניינים בהסגרתו.

השלטונות האזריים טוענים שהוא הפר את "ביטחון המולדת" של המדינה בכך שנכנס לחבל נגורנו-קרבאך הנתון במחלוקת. לאחר הביקור הוא הביע בבלוג שלו תמיכה בעצמאות החבל – בניגוד לעמדה של אזרבייג'ן, שגורסת שהאזור, שנמצא כיום בשליטתה, צריך להישאר כך, ובניגוד לחוק הקיים במדינה. הוא אף ביקר את נשיא המדינה, אילהאם אלייב, במספר פוסטים.

לפשין מבקר במדינות שונות בעולם ומפרסם בבלוג שלו וברשתות החברתיות את רשמיו. כך הוא עשה גם לאחר שביקר בנגורנו-קרבאך (לטענת האזרים – מספר פעמים) ובבאקו, בירת אזרבייג'ן – ביולי האחרון. בהארץ פורסם כי ב-13 בדצמבר, יום ג' האחרון, הוא הגיע למינסק יחד עם אשתו ויום לאחר מכן כתב בפייסבוק (Facebook) כי הוא נעצר על ידי השלטונות.

יצוין כי מלבד אזרחותו הישראלית, לפשין, בן 40 ותושב חיפה, אוחז גם באזרחות רוסית ובדרכון אוקראיני. מעצרו בוצע כיממה לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, עזב את אזרבייג'ן, שם נפגש עם הנשיא אלייב. לפי פקידים בכירים במשרד החוץ, ישראל פועלת מול השלטונות האזריים בערוצים חשאיים על מנת לפתור את הפרשה. כמו כן, בכירים בשגרירות ישראל במינסק נפגשו עם אשתו של לפשין והשגרירות פנתה לממשלת בלרוס על מנת שלא תיענה לבקשת ההסגרה של אזרבייג'ן.

עדיין לא ברור האם השלטונות בשתי המדינות הסובייטיות לשעבר ייענו לבקשות הישראליות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים