טראמפ למנהלי חברות ההיי-טק: "אני כאן כדי לעזור לכם"

אחרי שבכירי עמק הסיליקון הביעו במהלך הקמפיין הסתייגות רבה מטראמפ, הפגישה בינם לבין הנשיא הנבחר הייתה חיובית ● טראמפ אף צירף לצוות יועציו את מנכ"לי טסלה ואובר - ובכך הגדיל את הייצוג של הענף בצוות פי שלושה

קיבל רוח גבית מפוטין בבחירות 2016? דולנד טראמפ. צילום: BigStock

בניגוד למה שהיה לפני היבחרו לנשיאות ארצות הברית, התכנסו אמש (ד') דונלד טראמפ וראשי עמק הסיליקון לפגישה חיובית. הנשיא האמריקני הנבחר הבטיח לעזור לתעשייה ושפע מחמאות לראשיה.

"זו קבוצה מדהימה של אנשים, אין כמותכם אף אחד בעולם", אמר טראמפ לבכירים שנכחו בפגישה, בהם אילון מאסק מטסלה (Tesla), שריל סנדברג מפייסבוק (Facebook), טים קוק מאפל (Apple), ג'ף בזוס מאמזון (Amazon), לארי פייג' ואריק שמידט מגוגל (Google) וסאטיה נאדלה ממיקרוסופט (Microsoft).

טראמפ אמר כי ממשלת ארצות הברית תחת הנהגתו תעשה "כל מה שהיא יכולה" למען הענף. "אני כאן כדי לעזור לכם להצליח", ציין.

במהלך הפגישה נדונו נושאים כמו החינוך הטכנולוגי, ההגירה ויחסי הסחר בין ארצות הברית לסין. ההערכות הן שהצדדים יקיימו פגישה עם טראמפ מדי רבעון – בארגונו של ג'ראד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא החדש.

מנכ"ל טסלה ואובר – מצטרפים חדשים לצוות היועצים של טראמפ

מספר שעות לפני הפגישה פורסם כי מאסק וטראוויס קלאניק, מנכ"ל אובר (Uber), נקראו על ידי טראמפ אל הדגל וזומנו לחבור לוועדה המייעצת העסקית שלו – המכונה הפורום לאסטרטגיה ולמדיניות של הנשיא (President’s Strategic and Policy Forum).

השניים יצטרפו לפורום היועצים הכלכליים של טראמפ, שעד כה מנה נציגה אחת בלבד מבכירי תעשיית הטכנולוגיה – ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ (IBM), כשיתר צוות היועצים כלל באופן מובהק אנשי פיננסים ניו יורקים. אינדרה נואי, יו"ר ומנכ"לית פפסיקו (PepsiCo), חברת המשקאות השנייה בגודלה בעולם, מונתה גם היא לוועדה השבוע (ד'), מה שהציב את מספר חבריה הנוכחי על 19.

קלאניק ומאסק מתחו בעבר הלא-רחוק ביקורת על הנשיא הנבחר. בראיון שהעניק מאסק בנובמבר ל-CNBC אמר המנכ"ל כי טראמפ הוא "לא הבחור הנכון" לנשיאות. בשנה שעברה אמר קלאניק כי הוא מוכן לעבור לסין אם טראמפ יזכה בבחירות.

מאסק וקלאניק אינם חריגים בין בכירי הענף, שרובם לא הסתירו את איבתם לטראמפ במהלך הקמפיין שלו לנשיאות. בכירי היי-טק רבים, בהם טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple) ומארק בניוף, מנכ"ל Salesforce, התאגדו במהלך הקמפיין וסייעו ליריבתו הדמוקרטית של טראמפ, הילרי קלינטון.

אחדים מהם אף נהגו באופן חסר תקדים, ויצאו במכתב המצהיר פומבית על התנגדות למועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית. המכתב לא הביע סתם סלידה מהנציג השמרני, אלא התייחס לחתירתו נגד מהות ההיי-טק ולסכנה לשגשוגו של הענף באם ימונה טראמפ לנשיא.

יתראו בראשונה בבית הלבן בפברואר

בכל הנוגע בהתנהלות בפורום היועצים – שצפוי להיפגש עם טראמפ על בסיס חודשי ושהמפגש הראשון מתוכנן להתקיים בבית הלבן בתחילת פברואר – מאסק, שהחברה שלו משקיעה כספים רבים בנושא החם של אנרגיה מתחדשת, עלול למצוא את עצמו במחלוקת קשה מול הנשיא על נושא שינוי האקלים וההתחממות הגלובלית, אם כי השניים עשויים לראות עין בעין את הצורך ביצירת מקומות עבודה נוספים בארצות הברית.

קלאניק, יש להניח, יתמוך בחוקי עבודה שיאפשרו לחברה שלו להמשיך לסווג את נהגי אובר כעובדי קבלן עצמאיים ולא כעובד מהשורה, שזכאים לכל ההטבות שמגיעות על פי חוק לעובדים שכירים. אבל בהתחשב בהתמקדותו של טראמפ בנושא המשרות, קלאניק עלול למצוא התנגדות לתכניתו לטווח הארוך להחליף מכוניות שבהן נוהגים בני אדם בכלי רכב ללא נהג.

"אני מצפה להיות בקשר עם הנשיא הנכנס שלנו ועם הקבוצה הזאת בנושאים המשפיעים על הנוסעים שלנו, על הנהגים ועל 450+ הערים שבהן אנו פועלים", כתב קלאניק בהצהרה ששלח בדוא"ל.

נציגיו של מאסק לא הגיבו בינתיים לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים