סמסונג קנתה חברה בתחום הרכבים החכמים – בשמונה מיליארד דולר

הרמן מוכרת בעיקר בגלל מוצרי האודיו שלה, אולם מרבית הכנסותיה בשנה שעברה הגיעו מעולם הרכבים החכמים ● סמסונג מתכוונת להשתמש במומחיות של הנרכשת גם כדי לקדם את עסקי האודיו שלה עצמה

עסקה בעולם הרכבים המקושרים. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג (Samsung) מחזקת את החדירה שלה לשוק הרכבים החכמים והמקושרים. החברה הודיעה כי הוא רוכשת בעסקת מזומן את יצרנית מוצרי האודיו והרכב הרמן (Harman) תמורת שמונה מיליארד דולר. בעלי המניות של הרמן יקבלו בעקבות העסקה כ-112 דולר כעבור כל אחת מהן – סכום שמהווה כ-30% יותר מערך המנייה ביום סגירת העסקה.

במסגרת העסקה, הרמן תהפוך לחברה בת של סמסונג ודינש פאליוול אמור להישאר המנכ"ל, הנשיא ויו"ר ההנהלה שלה גם לאחר סגירת העסקה באופן סופי, במהלך השנה הבאה.

על אף שהרמן נודעה בעיקר בגלל מוצרי האודיו שלה, את עיקר הכנסותיה היא השיגה דווקא בשוק הרכב, לפחות בשנה האחרונה. לפי הדו"חות, עמדו ההכנסות שלה בשנה זו על שבעה מיליארד דולר וכ-65% מהן קשורות לעולם הרכב המקושר. למעשה, לפי סמסונג, מערכות הקול והתקני הרכב המקושרים שמכרה הרמן מותקנים כיום ב-30 מיליון כלי רכב ברחבי העולם.

"הרמן משלימה את סמסונג במונחי טכנולוגיות, מוצרים ופתרונות, וצירוף הכוחות הזה מהווה הרחבה טבעית לאסטרטגיית הרכב שאנחנו בונים מזה זמן מה", אמר או היון קוון, סגן נשיא ומנהל ביצועי בכיר בענקית הדרום קוריאנית.

מעבר לעולם הרכב, מתכוונת סמסונג לנצל את המומחיות של הרמן בתחומי האודיו וההתקנים המקושרים כדי לחזק את עסקי האודיו שלה עצמה, לעולמות הצרכני והעסקי כאחד, וכדי לפתח מוצרים חדשים שמיועדים לעולם האינטרנט של הדברים, בעיקר לתחום הצרכני.

כאן עולה השאלה: האם גם סמסונג מתכננת לפתח עוזרת אישית מבוססת ענן, דוגמת אלה של אמזון (Amazon) וגוגל (Google)?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים