בוב ביצ'אמפ, BMC: "העתיד כבר כאן; מנמ"רים, לכו לדיגיטל – או תיעלמו"

לדברי ביצ'אמפ, נשיא, מנכ''ל ויו''ר החברה, "מקצועות רבים יוחלפו על ידי מכונות, רובוטים ובינה מלאכותית שתוסיף שכל לתהליכי ייצור ותהליכים עסקיים - זה הולך ונהיה מסובך מרגע לרגע"

בוב ביצ'אמפ, נשיא, מנכ''ל ויו''ר BMC. צילום: ליאת מנדל

"המשך העשייה המחשובית בארגונים, כפי שנעשתה בעבר, תוביל לדרך ללא מוצא. מנמ"רים מתחילים להפנים כי העתיד כבר כאן. המסר שלי למנמ"רים בכל ארגון ובכל מגזר תעשייתי הוא: לכו לדיגיטל, שאם לא תעשו כן, אתם וגם הארגון שלכם ייעלמו". כך אמר בוב ביצ'אמפ, נשיא, מנכ"ל ויו"ר BMC.

ביצ'אמפ היה אורח הכבוד ודובר המפתח בכנס BMC Day Israel – where IT goes Digital, שערכו מטריקס ו-BMC במרכז כנסים LAGO ראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים. בכנס השתתפו מאות מלקוחות החברה בארץ. את המליאה המרכזית הנחה יורם אלול, מנהל אזורי BMC.

"כדי להבין את מקור החדשנות בישראל, יש להכיר את התרבות המקומית", אמר ביצ'אמפ ופתח בסיפור מלפני שני עשורים: "ברוב חשאיות הגענו לארץ, בראשונה, אני וצוות בכירים מהחברה, ב-1998. זאת, לקראת רכישתנו את חברת המימד החדיש הישראלית".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"החשאיות נדרשה כי נסחרנו באותה עת בבורסה, והיה חשש לשינוי בערך המניה, אם הרכישה תתפרסם. השתמשנו בשמות קוד, 'נמר', 'אריה', 'דב', ולא ציינו שמות משפחה. מה רבה הייתה הפתעתנו, כשיצאנו מנתב"ג, ולתדהמתנו ראינו ששלט היה פרוס על אוטובוס שקיבל את פנינו, שבו נכתב כי 'חברת המימד החדיש מתכבדת לארח בישראל את אנשי BMC לקראת בדיקת הנאותות בטרם רכישתה על ידי BMC'. כך הבנתי את התרבות המקומית".

חדשנות חובקת עולם

החדשנות, אמר ביצ'מפ, "היא חובקת עולם, חובקת מגזרי תעשייה ומשפיעה על חיינו בכל מימד, בעבודה ובבית. ענף הקמעונאות מושפע מאמזון (Amazon) וממזל"טים, המלונאות מ-Airbnb, המוניות מאובר (Uber), ועוד".

"בדרכי לפה קראתי כי מקדונלד'ס (McDonald's) וקנטאקי פרייד צ'יקן (KFC) הולכים להיות דיגיטיליים בסין. יש למהפכה זו היבטים שונים. כך, כיום 47% מהמשרות בארצות הברית קשורות למחשוב, מה שיקרין בהכרח על היעלמותם של מקצועות רבים – פקידי הלוואות, מוכרים בחנויות, נהגי מוניות, יועצים פיננסיים ואפילו מתכנתים".

"מקצועות רבים יוחלפו על ידי מכונות, רובוטים ובינה מלאכותית, שתוסיף שכל לתהליכי ייצור ותהליכים עסקיים. זה הולך ונהיה מסובך מרגע לרגע. פעם חשבנו כי תוכנות לא יכולות להביס שחקני שחמט, והנה, גוגל (Google) פיתחה אפליקציה מבוססת בינה מלאכותית, זו למדה לצפות מיליוני מהלכים. כך, התוכנה ניצחה את אלוף העולם בחמישה מתוך שישה משחקים. תהליך דומה יקרה בעולם מרכזי שירות לקוחות, שם ייעלמו עשרות מיליוני משרות".

"בוועידה הכלכלית העולמית שנערכה לפני כמה חודשים בדאבוס", אמר ביצ'אמפ, "שם אגב, נפגשתי עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היה רק נושא שיחה אחד: המהפכה התעשייתית הרביעית. כולם דיברו על זה, וסביב זה. מחקרים מעלים כי השינוי הדיגיטלי יהוון סכום של מאה טריליון דולר עד שנת 2025. התהליכים אורכים הרבה פחות זמן. אובר ואחרות הגיעו משווי אפס לשווי מיליארד דולר תוך פחות מארבע שנים, מה שפעם ארך 20 שנה".

מה צופן העתיד

ניתן כבר לצפות איך ייראה העתיד, אמר ביצ'אמפ: "חברות חשמל, לדוגמה, לא ימכרו חשמל, אלא כל מיני שירותים לצרכני החשמל. Monsanto, תאגיד לביו-טכנולוגיה חקלאית, רכשה במיליארד דולר חברת מזל"טים העוסקת במיפוי אזורים. כיום תוכנות החברה מחליטות עבור החקלאים מה לשתול, באיזה עומק באדמה לנטוע את הזרעים, מתי לקצור, מתי להשקות ועוד. הם הניבו ללקוחות שלהם גידול של 5% בייצור, נתון מדהים".

לדבריו, "השינויים הטכנולוגיים הם רק בתחילתם, תוכנות לעבודה במכרות מונעות בשל יכולות חיזוי, תאונות עבודה. ה-IT החדש משבש בכל תעשייה".

"המצאנו עצמנו מחדש"

בשנת 2013, אמר, "הבנו כי עלינו להמציא את עצמנו מחדש. החוזק שלנו בא לידי ביטוי בכמה מימדים: 10,000 לקוחות ארגוניים, 6,000 עובדים, ותק של 35 שנים, 500 שותפים, 400 פטנטים, 82% מלקוחות פורצ'ן 500 (Fortune 500) ומחזור מכירות שנתי של שני מיליארד דולר. עשינו כמה תהליכים של בניית ההיצע העתידי שלנו ללקוחות. מאז הפכנו לחברה פרטית אנו משקיעים משאבי ענק במחקר ופיתוח".

"אם לא היינו ממציאים את עצמנו מחדש – המצב היה קשה ורע. המהפכה הזו תהיה הרבה יותר אלימה ממהפכת קליינט-סרבר. לכן, מנהלים נדרשים לשלוש פעולות במעבר לעידן הדיגיטלי: עיצוב ותכנון; החלפת מוצרים ושירותים תוך בניה ומיכון; ריצה".

בעידן החדש, סיכם ביצ'אמפ, "יש למנמ"ר תפקיד משמעותי. המנמ"ר הוא המנוע של ארגונים בהם יש אנשים שצריכים לקבל אג'יליות, מהירות פיתוח והגעה לשוק, ו'על הדרך' – חיסכון בהוצאות. המסר שלי למנמ"רים קצר: חשוב דיגיטל, פעל – והיה שונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים